centrale vergrendeling op afstand spy instaleren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mikeplugers91

centrale vergrendeling op afstand spy instaleren

Bericht door Mikeplugers91 » 27 aug 2015, 14:49

Oke ik zit met het volgende, de centrale vergendeling werkte altijd als ik de sleutel in de deur deed (passagier en bestuurdersdeur werkt beide)

Mijn sleutel deed niets als ik op de knop drukte, en zag het led lampje niet branden. Vanochtend naar de sloop gegaan voor wat klemmentjes van de motorkap bekleding ik miste er een paar. En zag in 2 auto's dezelfde model sleutels liggen als die ik heb, meegenomen en thuis alle 3 uit elkaar gehaald. Mijn batterij was goed, maar mijn lampje werkte niet dus heb ik een lampje uit eenandere sleutel in de mijne gezet. Alles goed in elkaar gezet en als ik op de knop van mijn sleutel druk gaat het lampje branden.

Alleen doet de auto niets, hij reageerd er niet op. Nou heb ik geen kaas gegeten van elec en draadjes, en krijg al hoofdpijn als ik al die kabeltjes zie.

Hoe kan ik mijn cv op afstand weer werkend krijgen, de sleutel moet nu goed en werkend zijn.

Ik heb een alarm systeem, maar heb het geluid uit laten schakelen en de knipperlichten laten uitschakelen, omdat deze continue afgingen, parkeer ik even en zit 15 seconde in de auto ging die al af... Geluid laten uitschakelen maar die knipperlichten bleven afgaan en had die toen ook maar uit laten schakelen.

Ik heb ook startonderbreker en die werkt wel gewoon.

Dit is mijn type sleutel:

Afbeelding

Ik heb nog een andere sleutel erbij, zonder knopje en met een kastje erbij weet niet waarvoor dat kastje is.. :(
Die sleutel ligt thuis en zal vanavond een foto posten ervan.

Hoe krijg ik de cv op afstand werkend.
Laatst gewijzigd door Mikeplugers91 op 04 sep 2015, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ruudje2015

Re: centrale vergrendeling sleutel werken krijgen?

Bericht door ruudje2015 » 27 aug 2015, 16:29

Misschien kabeltjes los bij de stekker op de module, achter dashboardkastje? Misschien door de sirene uit te schakelen dat de cv in samenwerking met cv het niet meer doet? Sleutel niet meer aangemeld op cv module?
Even mee brainstormen
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!

mikespek

Bericht door mikespek » 27 aug 2015, 19:08

Die sleutel heeft geen afstand functie
Is letterlijk alleen een lampje
Als je cv op afstand hebt heb je hele andere sleutels

Kastje zal je afstand bediening zijn

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 27 aug 2015, 19:30

Op het kastje zitten geen knopjes, het is gewoon een plastic kastje, geen idee waarvoor zal vanavond wel een foto posten als ik thuis ben.

Dus geen cv op afstand hmm... Ik zie setjes voor 25-35 euro op internet. Maar wat is nou beetje een goede set, en welke passen in mijn deuren, deur motortjes ect ect. Een met knipperlicht en kofferbak aansturing zou perfect zijn.

Ik heb een setje home coming gezien, dat wil ik er graag opzetten. Vind dat een mooie uitstraling hebben en zo'n kastje kost maar 10 euro dus waarom niet.

Wat voor cv op afstand raden jullie mij aan.

Eigenlijk best wel dom dat er alleen een lampje inzit. Nergens goed voor.

Maan

Bericht door Maan » 27 aug 2015, 19:43

Het lampje is om het sleutelgat in het donker makkelijker te vinden. Een best handige optie die toendertijd bijna geen enkel ander merk had. Het is niet zomaar een lampje voor de sier dus.

In je sleutel zit verder niks ingebouwd qua CV op afstand. Alleen een lampje. Wil je CV op afstand dan moet je bij het alarm het bijbehorende kastje hebben en die weer in gebruik nemen. Als je die niet hebt zal je over moeten gaan op aftermarket a la setje bij SPYeurope. Kastje kost geen drol en is vrij makkelijk in te bouwen.
One life, live it!

ruudje2015

Bericht door ruudje2015 » 27 aug 2015, 20:08

Ik heb een spy erin gebouwt in de auto....werkt super, pak alleen geen klapsleutels, dat is kermis spul en ligt zo uit elkaar!!!! Alleen kofferbak lukt ermee nog niet, knipperlicht wel en ramensluiten ongeveer 30 euro

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 27 aug 2015, 20:36

Ja ik zat net even te kijke door de reactie van maan.

Dacht aan zoiets?
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV005

Ziet er leuk uit, doet alles wat ik wil eigenlijk.

Alleen die sleutels die kan je niet gebruiken neem ik aan die zitten er voor de sier toch :P

Maan

Bericht door Maan » 27 aug 2015, 20:40

Je kan er voor kiezen je sleutel te laten namaken. Alleen weet ik niet of ze BMW specifieke sleutels kunnen leveren die je vervolgens ergens kan laten namaken. Maar de optie bestaat iig wel.
One life, live it!

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 27 aug 2015, 20:43

Zou wel leuk zijn miss voor later maar voor nu is dit goed, als die maar op afstand opend en sluit, met knipperlichten.

Dan haal ik het homecoming kastje en als ik dan naar de auto toeloop en hem ontgrendeld gaan de angel eyes aan, zelfde met afsluiten van de auto. Vind dat altijd een mooie optie bij de nieuwere auto's.

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 27 aug 2015, 21:09

Hier nog me 2e sleutel en dat kastje wat erbij zit.

Afbeelding

Zelfde naam staat erop als op me start onderbreking pinnetje. Maar dat is een pinnetje dat ik bij mijn versnellingspook tegen den metaaltje houd om hem te kunnen starten maar wat dit voor iets is heb ik totaal geen idee van.

Mikeplugers91

Re: centrale vergrendeling op afstand spy instaleren

Bericht door Mikeplugers91 » 04 sep 2015, 07:56

Oke ik heb dus een setje van spy gekocht. En wist amper hoe ik moest beginnen. Na een pm van ruud ging ik na werk aan de slag.

Rood, geel, geel/zwart op mijn aansteker aansluiting aangesloten, en zwart op het chassis tussen een schroef en het ringetje.

Afbeelding

Vervolgens het gele kastje eruit gehaald, gezocht naar pin 4 en 17 tot me verbazing zaten er al 2 draadjes in waarschijnlijk van me alarm. Maar heb geen kastje daarvan. Ik keek goed en zag eigenlijk dat die draadjes er los inzaten in 4 en 17. Elk ander draadje zat in een ijzeren klemmetje of hoe je dat ook noemt.

Afbeelding

Als je goed kijk op de foto zie je dat bij alle draadjes bij de pinnetjes een soort klemmetje zit en bij alle overige niet. Dus ik doe wel de juiste draadjes in pin 4 en 17 maar die zitten er dan los in. Dit is denk ik persoonlijk de reden dat hij niet werkt.

Ik heb dit om 11 uur in de avond gedaan, alleen om te kijken of en hoe alles zou werken en hoe het aangesloten moet worden. Meer een snel snel metode. En zou daarna alles netjes aansluiten en wegwerken.

Maar waar ligt het aan denken jullie.

ruudje2015

Bericht door ruudje2015 » 04 sep 2015, 18:21

1. Ik denk dat iemand al keyless entry geprobeerd heeft te maken, en als ze eral inzitten, even met doorverbindertje koppelen aan de nieuwe draden van spy
2. De sleutels zijn inderdaad dummies, maar makkelijk te verwijderen en te vervangen door: jawel....bmw sleutelbaarden voor €5 per paar
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/SB003

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 05 sep 2015, 07:36

Gister werkt het kastje, ik hoorde hem klikken, toen de pin 4/17 aangesloten.

Hij werkte, de deuren gingen op slot. Ze gingen niet meer van het slot en het kastje reageer niet meer op welk knopje dan ook. Dus heb het er maar tussenuit gehaald weer en zal het zo opnieuw installeren.

Heb er geen goede hoop in. :bang:

HenC

Bericht door HenC » 25 sep 2015, 13:38

Ben wel benieuwd of het inmiddels werkt? :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”