Inlaatsysteem Sportkit
Inlaatsysteem Sportkit
Goedendag heren,
Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand er ervaring mee heeft. Ik ben van plan om een Sportfilter te plaatsen op mijn 323. Maar de hele inlaat dan, dus inclusief buizen enzovoort. Nu zie ik een paar goede kitjes staan op h-base een maat van mij heeft een eigen automaterialen zaak die het ook verkoopt. Ik weet alleen niet of ik op dat sport systeem ook mijn lucht massa meter kwijt ken. Wat uiteraard nodig is. Maar ik kan er op internet niet wijzen van worden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet die gene mee ervan??
Graag hoor ik van je!
Groetjes en alvast bedankt,
Koen
Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand er ervaring mee heeft. Ik ben van plan om een Sportfilter te plaatsen op mijn 323. Maar de hele inlaat dan, dus inclusief buizen enzovoort. Nu zie ik een paar goede kitjes staan op h-base een maat van mij heeft een eigen automaterialen zaak die het ook verkoopt. Ik weet alleen niet of ik op dat sport systeem ook mijn lucht massa meter kwijt ken. Wat uiteraard nodig is. Maar ik kan er op internet niet wijzen van worden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet die gene mee ervan??
Graag hoor ik van je!
Groetjes en alvast bedankt,
Koen
Re: Inlaatsysteem Sportkit
de LMM verandert in principe niet van plaats en de sportluchtfilter word op de buis met de LMM aangesloten.
Let wel de motorruimte kan er heet worden, dus als je geen performance kwijt wilt raken, zul je op zn minst een sportluchtfilter met heatshield moeten plaatsen
Let wel de motorruimte kan er heet worden, dus als je geen performance kwijt wilt raken, zul je op zn minst een sportluchtfilter met heatshield moeten plaatsen

Mooi zwart is niet lelijk!
Ik snap wat je bedoelt,Guiding schreef:de LMM verandert in principe niet van plaats en de sportluchtfilter word op de buis met de LMM aangesloten.
Maar met de kit wat die ik bedoel, komt de hele inlaatbuis van bmw zelf, dus de originele buis te vervallen. Vanaf de gasklep worden nieuwe buizen erop gezet. En ik weet niet of nou juist dáár die luchtmassameter op ken. T is wel speciaal voor dit model. Maar ik wil geen enkel risico nemen uiteraard dat ik zelf moet gaan frommelen;)
iig bedankt voor je reactie!
Nee kijk hier gaat het mij helemaal niet om. De reden voor zon kit is voor mij puur dat de motor zo veel mogelijk zuurstof aan ken zuigen, en zo min mogelijk weerstand ondervind aan het inlaat systeem.
Graag info over de luchtmassa meter jongens, zou erg blij zijn als ik wat meer weet over zon kitje.
Bedankt iig!
wat een onzin stond hier, beter lezen de volgende x
Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
@Optimus:
De onderdeelnummers staan in mijn topic onder de eerste link.
@SpeedyMuffle:
Misschien zou je wat meer info kunnen geven over die sportkit? Het lijkt me dat je LMM erop past anders kan het nooit normaal functioneren uiteraard! Belletje plegen anders naar een verkooppunt?
Maar misschien dat je je een hoop voorstelt van zo'n ding, maar qua luchttoevoer zal het niet zoveel schelen hoor. Tenzij je een gesloten systeem hebt, dus een airbox principe. Zo'n open filter maakt alleen veel kabaal en in de zomer kost het je juist een paar pk.. Maar ik ben benieuwd wat voor merk/type je in gedachten hebt!
De onderdeelnummers staan in mijn topic onder de eerste link.
@SpeedyMuffle:
Misschien zou je wat meer info kunnen geven over die sportkit? Het lijkt me dat je LMM erop past anders kan het nooit normaal functioneren uiteraard! Belletje plegen anders naar een verkooppunt?
Maar misschien dat je je een hoop voorstelt van zo'n ding, maar qua luchttoevoer zal het niet zoveel schelen hoor. Tenzij je een gesloten systeem hebt, dus een airbox principe. Zo'n open filter maakt alleen veel kabaal en in de zomer kost het je juist een paar pk.. Maar ik ben benieuwd wat voor merk/type je in gedachten hebt!