BRANDSTOFPOMP F10
BRANDSTOFPOMP F10
Tijdens het rijden is mijn F10 525D uitgevallen en daarna heb ik hem niet meer kunnen starten.
Volgens de garage moest de Brandstofpomp vervangen worden, deze is besteld en erop gezet maar nu blijkt dat alle verstuivers (6x) ook vervangen moeten worden omdat volgens de garage de kapotte onderdelen van de oude pomp in de verstuivers is gekomen waardoor deze ook stuk zijn en dit is volgens hun een bekend probleem.
Ik twijfel heel erg of dit met elkaar te maken heeft en dat dit zomaar kan, het klinkt echt niet logies aangezien de onderdelen een hoop kosten... Iemand die dit kan bevestigen?
Volgens de garage moest de Brandstofpomp vervangen worden, deze is besteld en erop gezet maar nu blijkt dat alle verstuivers (6x) ook vervangen moeten worden omdat volgens de garage de kapotte onderdelen van de oude pomp in de verstuivers is gekomen waardoor deze ook stuk zijn en dit is volgens hun een bekend probleem.
Ik twijfel heel erg of dit met elkaar te maken heeft en dat dit zomaar kan, het klinkt echt niet logies aangezien de onderdelen een hoop kosten... Iemand die dit kan bevestigen?
Re: BRANDSTOFPOMP F10
Ik vind het een beetje vreemd. Er zit ook nog een brandstof filter tussen die wat troep op vangt. Ik zou het ook niet direct zeker weten aangezien ik niet weet wat de grote van de vervuiling is die een verstuiver kan hebben. Een brandstofpomp die stuk gaat....hmmmm als ik mag gokken dus een schoepenrad dat stuk is geslagen. Dat zijn toch vrij grove deeltjes die door het filter opgevangen moeten worden. Maar dat is maar mijn beredenering.
Wel een beroerde rekening volgens mij als ik dit zo bij elkaar op tel. Ik zou het eens peilen bij een andere garage. Je zou zelfs de onderdelen terug kunnen vragen en die door een kenner kunnen laten controleren? Verstuivers brengen doorgaans nog altijd statiegeld op, is daar ook sprake van geweest? Zo niet dan terug vragen.
Wel een beroerde rekening volgens mij als ik dit zo bij elkaar op tel. Ik zou het eens peilen bij een andere garage. Je zou zelfs de onderdelen terug kunnen vragen en die door een kenner kunnen laten controleren? Verstuivers brengen doorgaans nog altijd statiegeld op, is daar ook sprake van geweest? Zo niet dan terug vragen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Ze bedoel CR pomp neem ik aan,dus zit daar tussen geen brandstof filter en zo iets kan gebeuren.Maar het kans is wel klein dat zes verstuivers stuk is gegaan.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Op het moment dat de pomp daadwerkelijk stuk gaat levert die ook geen druk meer, moet gek lopen om daarmee nog 6 verstuivers te vernielen....
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je belazerd wordt, maar even een second opinion kan in dit geval zeker geen kwaad.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je belazerd wordt, maar even een second opinion kan in dit geval zeker geen kwaad.
Bedankt allemaal voor de berichten, heb heel erg pech! Bij second opinion blijk toch dat de verstuivers het ook hebben opgegeven, misschien niet door de pomp omdat 4 lekkage toont...
Denk dat alles zijn tijd heeft gehad met 265.000 op de teller...
Denk dat alles zijn tijd heeft gehad met 265.000 op de teller...
-
Komt vaker voor, hogedrukpomp die kapot loopt, ijzervijlsel in het com monrailsysteem, wat ook de verstuivers beschadigt.... officeel moet je ook alle lage drukleidingen en tank schoonmaken...
Kan deze onderwerp verwijderd worden aub?
- Marcel535i
Stuur bericht naar : info@gt-events.nl
Overigens vind ik het onderwerp wel interessant voor anderen !
Overigens vind ik het onderwerp wel interessant voor anderen !
I was Born to Move Wild .... BMW