Trilling achterzijde !

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hompie
Contacteer:

Trilling achterzijde !

Bericht door Hompie » 19 sep 2015, 11:30

Heb inmiddels nieuwe banden en velgen eronder, maar heb nog steeds een hele vervelende trilling in me auto, ik denk van de achterzijde want het is merkbaar vooral in de bijrijdersstoel.
s-morgens als ik weg ga is het het ergste, naar mate ik wat langer rij wordt het iets minder.
Bij mijn vorige wielen had ik het ook al, heb toen alles van voor naar achter gedaan en links naar rechts, maar bleef hetzelfde, deze nieuwe wielen ook inmiddels gewisseld, maar nog steeds hetzelfde.
Heb inmiddels wel een nieuw set schijven, blokken en remschoenen (handrem) gekocht en ga dit volgende week monteren, maar weet niet of het daar aan kan liggen !
Iemand nog suggesties :roll:

JdM

Re: Trilling achterzijde !

Bericht door JdM » 19 sep 2015, 11:32

Hoe is de staat van de hardy?

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 19 sep 2015, 18:17

Geen idee, staat nu 131.600 km op, kan dat ook te maken hebben met het inschakelen van de automaat dat je een (lichte) bonk voelt.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 26 sep 2015, 13:46

Hardy zag er wel goed uit voor zover ik kan zien, zou hem kunnen laten vervangen bij de dealer, maar 276 euro uitgeven terwijl het misschien niet nodig is is wel zonde ;)
Heb wel de remschijven, blokken en remschoenen achter allemaal vervangen inmiddels van ATE.

stefan328

Bericht door stefan328 » 27 sep 2015, 08:08

Kan hardyschijf zijn of het middenaslager. Ik heb er ook last van gehad. Ik heb mijn automaat laten reviseren en gelijk de hardy en middenaslager laten mee vervangen, is ook rond de 135000 km gedaan. Trillingen waren verdwenen daarna. Kunnen ook je nieuwe banden zijn. Misschien ff opnieuw laten balanceren? Kunnen ook gekke trillingen uit voor komen.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 28 sep 2015, 12:10

Bedankt voor de tip, de middenaslager kan je inderdaad gelijk mee vervangen, kost 55 euro bij de dealer los.
Kom ik op 425,- all in voor de hardy schijf en middenaslager inclusief montage bij de BMW, hoeft het ook maar een keer los ;)

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 10 okt 2015, 07:52

Vandaag wordt de remvloeistof ververst bij de BMW en bekijken we gelijk de Hardy schijf en het lager daar, ben benieuwd.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 11 okt 2015, 18:47

Hardy schijf zag er als nieuw uit, de steunlager konden we niet zien omdat de hitteschilden ervoor zaten, maar er was totaal geen speling voelbaar.
Remvloeistof ververst en gelijk me airbag module van de bijrijderskant, dit was een terugroep actie voor alle E46's en is geheel kosteloos, duurt ongeveer 45 min.
We zoeken verder maar weer :roll:

stefan328

Bericht door stefan328 » 11 okt 2015, 19:09

:|
dat is minder zeg. Wat voor banden heb je? Ik heb ook een kleine trilling in de bijrijdersstoel maar dat is vooral als de auto een tijdje heeft stil gestaan en dus platte stukken op de banden zitten door het stilstaan.. Dat is meestal na een 15 a 20 min rijden wel weg. Sommige banden hebben hier meer last van dan de andere.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 13 okt 2015, 20:51

Falken Ziex ZE 914 nieuw met net 500 km erop, had al een keer de wielen gewisseld van links naar rechts, maar blijft precies hetzelfde, met me vorige velgen ook precies hetzelfde :roll:

dw70

Bericht door dw70 » 14 okt 2015, 22:45

Hompie schreef: maar heb nog steeds een hele vervelende trilling in me auto, ik denk van de achterzijde want het is merkbaar vooral in de bijrijdersstoel.
De bijrijdersstoel zit voor. Dan zou je achterin meer last moeten hebben van de trilling dan voorin. Dus zou ik zeggen, er zit in het midden of voorin iets los i.p.v. achterin.

Motorsteunen en de ophanging van de automatische versnellingsbak zou ik als eerste bekijken. Zeker alle ophangpunten achter en voor controleren.

En vergeet je uitlaat niet. Kijken of deze vrij ligt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 15 okt 2015, 17:33

De dealer zijn al, misschien je motorsteun rubbers, maar dat kwam weinig voor en mijn auto loopt stationair heel mooi en rustig.
Echter het verhaal van de transmissie rubber zou ik eerder kunnen geloven, had even gegoogeld en er zijn inderdaad meer verwijzingen naar trilling in de bijrijder/bestuurdersstoel daardoor, dus gaat dat in het weekend een goed proberen te bekijken, bedankt voor de tip :duim:

stefan328

Bericht door stefan328 » 20 okt 2015, 20:48

Nog wat kunnen ontdekkend? Ben wel benieuwd namelijk.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 22 okt 2015, 18:04

Nog niks, motorsteunen zien er goed uit, en de versnellingsbakrubbers kan je niet zien, dan moet je eerst een hoop demonteren en zo en zo een brug hebben, want in me garage op de grond is het niet te doen ;)
Zou de motorsteunen kunnen vervangen preventief, zijn niet duur en het is best te doen :roll: maar of het daar aan zou liggen :whistle:

dw70

Bericht door dw70 » 23 okt 2015, 11:39

iets wat goed is gewoon laten zitten. Kijk ik zou in de avonduren als het rustig is op de weg (lees geen verkeer op de weg) gewoon eens een rotonde flink pakken en je bmw eens flink de sporen geven. Dan weet je in ieder geval of een zijwaartse belasting invloed heeft en hoe erg het dan wordt.

Ooit had ik zo'n akkefietje met mijn e30 touring. Gebonk en ik wist niet wat of waar. Ik heb ook geen brug, maar kwam hierdoor (rotonde pakken) erachter dat flink bochtenwerk het gebonk alleen maar heviger maakte. Mijn apk keurmeester was een kei en ik legde hem de situatie uit tijdens de keuring. Binnen een minuut gevonden. Bout foetsie van de ophanging van de versnellingsbak.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”