Hoi, Patrick en mijn 760i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
zesinlijn

Hoi, Patrick en mijn 760i

Bericht door zesinlijn » 05 okt 2015, 17:35

Hoi hoi, mein Name lautet Patrick und ich komme aus Holland.
Was een tijdje inactief op dit forum (zal ook ff mijn nickname aanpassen zesinlijn x2 ....)

Onlangs V12 beul "(10-2009) bij een dealer in België gekocht , wat kan ik eraan toevoegen??
Hoezo Freude am Fahren? Geweldig !!

In een onvriendelijk belastingklimaat toch de knoop doorgehakt om voor een V12 te gaan!
Alhoewel het wel een aantal maanden duurde voordat ik tot deze keuze kwam.

Mijn vorige auto ,een 7 active hybrid, welke al een fantastische rijmachine was, moest plaatsmaken voor nog iets snellers. 8 + 4 = 12….
Het was meer ook van: "Ik heb ooit een V12 zien rijden, met die dubbele rechthoekige uitlaten en ik dacht wie weet komt dat er ooit van"...een V12...Die zie je niet op iedere hoek van de straat staan.Laat staan een 7.
Het oude model 7 vond ik lelijk, alhoewel ook een fijne rijmachine.
De Active Hybrid had ik ongeveer 1 jaar in bezit en nog voor een goede prijs kunnen verkopen. Let wel, we praten over een 7 welke niet echt een courante auto is, maar iedere meter rijplezier biedt! Ook al is deze uitgerust met de zwakste motor.
Gegarandeerd! Het verbruik van deze auto (F04)was werkelijk ongelofelijk: op de A2/A4 reed ik er 1:13 mee!! De V8 roffel,,,,wrrroemmmm. Dat mis ik wel.

Nav een technisch telefoontje over de 7 serie met München raadde deze beste man mij aan voor een V12 te gaan alleen al vanwege het feit dat deze de betrouwbaarste benzinemotor bezit. Helemaal uitgekristalliseerd. Ja 2x 6 cilinder aan elkaar"geplakt". De V8’s lusten graag een slok olie, wat echter geen bezwaar hoeft te zijn, maar het is gewoon niet leuk iedere maand olie bij te vullen en te kopen. Een rib uit mijn lijf.

Even een aantal gegevens van de V12:

ZES liter blok,
544pk, 750 NM, welke al bij 1500 toeren beschikbaar is!!.
8 verzetten…..
Dames en Heren: we praten over nagenoeg hetzelfde blok welke in de Rolls Royce Phantom ligt.

Elektronisch begrensd zoals het gentlemen agreement betaamd, op 250 km/u.
Natuurlijk kan deze V12 makkelijk 300 zaken aan, dat behoeft geen betoog. Maar veiligheid boven alles !
Allemaal mogelijk gemaakt door slim doordachte engineering.
2 Turbo's blazen graag mee om deze power op de achterwielen over te brengen.
Stel je nou voor , dat deze V12 geen biturbo zou zijn, nou , nou, dan kun je het wel vergeten!

Hoe ben ik tot deze koop en keuze gekomen?
Natuurlijk is dat nergens voor nodig, zoveel power, een zescilinder is al snel zat, laat staan een V12,maar wel heel leuk! Lekker relaxed knallen!

Ik twijfelde in eerste instantie tussen een Alpina B7 (de looks en unieke image) A8 4.2 fsi/tdi een 740d..740xd, een 535d en 535i F10 en F07., . X6 active hybrid , X6 4.0 d….De diesels vind ik qua aanschaf relatief duur..ja wat is duur in deze categorie, maar toch. Ja, jullie lezen het goed: verschillend appels/peren speelgoed , het kan maar niet snel genoeg zijn. Al dit gooi en smijtwerk kan al moeilijk tippen aan een Active Hybrid, laat staan een V12; een AMG E65 kan het een F01 V12 mss nog wel moeilijk maken boven de 250 km/u…

AMG E65 dus..ook leuk, maar wat te schreeuwerig en diefstalgevoelig. Het interieur komt mij wat oudbollig over, vooral dat rechthoekige navischerm. Een S65 ook heel leuk maar die viel buiten de prijzen, schrijft nog teveel af.
En ja, zelfs een Porsche 911-997, maar daar eenmaal in gereden hebben..neeee. Veel te stoterig, te laag op de grond en veel banden lawaai, vergeleken met de 7, een spartaanse auto. Wel een nekkentrekker maar totaal niet praktisch.

En in deze grote snoepwinkel is er maar een die een V12 bezit….laat dat nou toevallig een 7 f01 zijn

Voor dat bedrag heb ik liever een sportieve, comfortabele limousine waar ik op een verantwoordelijke manier gezinsleden (etc) kan vervoeren en in 1 ruk kan doorblazen naar bv. Italië. Allemaal leuk speelgoed maar ik moest (nou ja, moest) een keuze maken. De A8 zou ook wel tot die categorie kunnen behoren. Ja de 5 serie ook , maar n beetje saai vergeleken met de 7... dan maar te zwijgen over de opties in vergelijk met de 7. Tuurlijk is de 5 de verstandigere middenmoot (en nog steeds geen burgerlijke auto) maar een dikke 5 met veel opties komt al gauw in de buurt van een 7 !!
Zo zijn er ook gasten die niets met een 7 hebben, altijd welkom! Gelukkig maar, want als iedereen een 7 wil , zouden de gebruikte prijzen de pan uitstijgen! Jullie kennen die uitspraak van Johan Cruijff wel.
De A8… na deze gezien te hebben, nee, dat wordt hem zeker niet. De achterkant is net een opgeblazen A4. Ook al biedt de A8 veel kwaliteit , nee, toch maar niet. De oude A8 heeft veel meer A8 looks. Wetende ook dat het stuurgedrag van de A8 wollig is en zeker niet kan tippen aan een BMW. BMW staat bekend om zijn directe en sportieve stuurgedrag. De 7 vind ik al qua looks er veel beter uit zien, het interieur is tevens een lust voor het oog, alle verhoudingen kloppen gewoon, het typische naar de berijder gedraaide console. In de A8 pronkt een nostalgisch klokje in het midden van het dashboard;-))).

Na een proefrit met een 740d (303pk) wist ik het al: Nee, deze kon mij niet het rijplezier bieden wat al de active hybrid met zijn 465 pk kon bieden, logisch ook. Qua vermogen het bekende appels met peren verhaal. Die duw in de rug voelde ik niet met de diesel, zware auto. Toch, een 740D is zeker niet behelpen! (bizar dat de actieradius van een AH V8 bijna hetzelfde is als van een 740d!).

De 740i 326 pk rijdt ook lekker:maar daar zit de oude 6 bak in, een no go.

Tuurlijk als je kijkt naar het verbruik/brandstofkosten is diesel verstandiger (zeker vergeleken met de V12, (kom ik later op terug)), maar bijna geen emoties die diesel.
En ja rijplezier i.c.m. een hobby is ook wel wat waard.

Het nadeel van de voor-facelift (VFL) is, dat, op de active hybrid , V12 en 740 XD na, de 750i ,740i en 740d uitgerust zijn met de gedateerde 6 bak (schandelig sowieso voor het vlaggeschip van BMW, terwijl vanaf 2009 zat er al een 8 bak in de F07 (GT) en vanaf 2010 in de 5-er F10).
Er moest dus weer een 7 komen met 8 verzetten.
(pssst....nadeel van eenmaal de 7 gereden te hebben, is de overstap naar een andere auto heel moeilijk, weinig ander speelgoed kan hieraan tippen, dus u bent gewaarschuwd).

Maar aangezien ik wat anders wou dan de active hybrid (elektro/benzine) en ik toch meer een "petrolhead" ben , moest het weer een benzine worden. Maar geen elektro alla hybride poespas.
Nadeel van de AH is, is dat er o.a. geen dynamic drive , ACC, en een meesturende achteras op zit. Het is niet echt zo dat je het nodig hebt, maar een afstandsradar is wel zo handig en met dynamic drive ligt zo'n zware auto strakker in de bochten en rotondes zijn een peulenschil.

Dus ja.. dacht ik waarom geen V12??
BMW heeft ook deze 7 niet voor niets gebouwd en moet ook aan de man en vrouw worden gebracht, dus ik voelde me enigszins aangesproken.
Als je een keer de kans krijgt in je leven, waarom niet, ook al moet je dan concessies doen.

Maar het voordeel van een V12 (naast het feit dat je van (bijna) iedere weggebruiker gehakt maakt) deze jet op 4 wielen tot over zijn oren vol zit met opties, van fabriek af. Ik heb 7 series te koop zien staan, zonder Head-up....
Een 3 of 5 serie kan nog zonder HUD , maar niet in een 7.
En je raadt het al: desto meer opties, desto meer de wagen afschrijft. Maar zitten de belangrijkste opties er niet op, dan raak je ‘m aan de straatstenen niet kwijt.

Het eerste waar ik aan dacht...hoe rijdt dat nou? wat kost dat allemaal? wat verbruikt een V12 (wonder boven wonder , relatief gezien: niet veel!)Nou wat gestruind op het internet te hebben, kwam ik er een tegen, uiteraard over de grens. Ik hoor jullie denken: Deutschland! Nein, België...
Bij een BMW dealer nog wel, en ik dacht voor die prijs?? te mooi om waar te zijn. maar toch de stoute schoenen aangetrokken.
Bouwjaar 10-2009, F01 (dus geen lange versie) 99.700 km op de teller. (hoe ouder de auto desto minder BPM alhoewel het gunstige BPM effect wordt teniet gedaan door de hoge CO2 uitstoot) Een 760i van 2011 valt alleen al qua BPM 4500 EURO hoger uit!! (vergelijkbare wagen).
Voordat ik deze auto ging bekijken heb ik de onderhoudshistorie laten uitpluizen en bleek dat alle beurten tijdig waren uitgevoerd,(alleen bij BMW) de vorige eigenaar heeft nergens op bezuinigd!

Hier komt de optielijst (copy and paste vandaar in het duits) ,svp, codes uit uw hoofd leren.

S1CD Brake Energy Regeneration
S2PA Radschraubensicherung
S2ST BMW LM Rad Vielspeiche 235
S2VH Integral-Aktivlenkung
S3AG Rückfahrkamera
S4M8 Individual Fond-Leseleuchten
S4NB Klimaautomatik mit 4-Zonenregelung
S4ND Instrumententafel lederbezogen
S4U1 Keramikapplikation Bedienelemente
S4UR Ambientes Innenlicht:
S5AC Fernlichtassistent
S5AD Spurverlassenswarnung
S5AE Hochgeschwindigkeitsbremsanlage
S5AG Spurwechselwarnung
S5DF Aktive Geschw.regelung+StopGo Funktion
S5DK Side View Camera
S6AA BMW TeleServices
S6AB Steuerung Teleservices
S6FL USB-/Audio-Schnittstelle
S6NF Anbindung Music-Player im Mobilteil
S6UK Night Vision mit Personenerkennung
S8S3 Automatische Verriegelung beim Anfahren
S8S8 Länderspezifische Navi Zusteuerung
S8SC Freischaltung Telematik länderspez.
S8SM Fahrgestellnummer von aussen sichtbar
S8SP Steuerung COP
SXE8 Indi. Int. Pianolack schwarz m. Intarsie
S229 Dynamic Drive
S255 Sport-Lederlenkrad Airbag
S302 Alarmanlage
S316 Automatische Heckklappenbetätigung
S320 Entfall Modellschriftzug
S322 Komfortzugang
S323 Soft-Close-Automatik Türen
S356 Klimakomfort-Verbundverglasung
S358 Klimakomfort-Frontscheibe
S403 Glasdach elektrisch
S415 Sonnenschutzrollo hinten
S416 Sonnenschutzrollo hinten/seitlich
S423 Fussmatten Velours
S430 Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik
S453 Klimatisierte Sitze vorne
S456 Komfortsitz mit Memory
S466 Dachleiste in Wagenfarbe
S488 Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer
S494 Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
S496 Sitzheizung hinten
S508 Park Distance Control (PDC)
S524 Adaptives Kurvenlicht
S548 Kilometertacho
S601 TV-Funktion
S609 Navigationssystem Professional
S610 Head-Up Display
S620 Spracheingabe
S644 Vorbereitung Handy m. Bluetooth
S654 DAB-Tuner
S677 HiFi System Professional DSP
S698 Area-Code 2 für DVD
S853 Sprachversion englisch
S863 Händlerverzeichnis Europa
S877 Entfall Überkreuzbedienung

Je ziet, bijna VOLL VOLL,, op standkachel , entertainment en Li , M paket (wat ik niet mooi op een 7 vindt) na. De Li versie is zelfs nog met een koelkast leverbaar….pfff….laten we wel bescheiden blijven. Ik pak wel een biertje bij de Raststatte.

Toen op een regenachtige vrijdag met een twingo erheen gereden...ja , je leest het goed: een twingo. 3 uur heen en 3 uur terug, immers het is geen tuin- en keukenauto, je moet er wel wat voor over hebben.
Daar stond de V12 dan. Mondstein metallic (wist niet eens dat deze uitvoering bestond en ik maar pretenderen dat ik zoveel 7 serie kennis bezit)...een mix tussen zilver metallic en lichtblauw.. Veel mooier dan op de foto's, gebruikerssporen zo goed als nihil. Een plekje achter op de bumper. Het tegenovergestelde maak je wel eens vaker mee. Het interieur rook nog als nieuw. 99.500 op de teller, net voor mij ingereden. Is die ervaring herkenbaar dat de auto tegenvalt dan wat op internet wordt getoond? In dit geval gelukkig dus absoluut niet,

Ik kreeg al snel de sleutels (keyless) overhandigd nadat ik mijn rijbewijs had afgegeven als borg;-))

De eerste keer in mijn leven dat ik achter het stuur kruip van een V12 en mag besturen (hoezo blij als een klein kind wat zijn eerste speelgoedauto krijgt).

Ik druk op de startknop en 12 zuigers worden tot leven gewekt, eenmaal tot leven gewekt: ach, ik hoor niets, nee niets. Maar toch staat de toerenteller op 600 toeren. (hoezo verschil met de twingo). Nee, dit is geen motorblok, dit is een turbine.

Okay, daar gaan we dan...alsof het een elektrische auto is. Geen geluid waarneembaar.
Voorzichtig, ff wennen natuurlijk, want het gaspedaal is heeeel gehoorzaam. Ieder commando wordt vertaald een ongemerkte versnelling. Gelukkig had ik al wat 7 ervaring qua bediening en wat al die knopjes inhouden.I-drive ist fantastisch !

Opmerkelijk hoe gemakkelijk en eenvoudig deze grote zware BMW zich laat besturen, je hebt nooit het gevoel met ledig 2100 kilo (ex bestuurder 90 kilo en volle tank)onderweg te zijn.
Aangezien het bij onze zuiderburen geen Autobahnmekka is, heb ik deze beul niet op zijn volle power kunnen beproeven.

Mijn eerste rijimpressie (deel I) :

V12, wass sonst? Het beste, het snelste wat ik ooit gereden heb. Alles perfect op elkaar afgestemd. Echt, alles klopt aan deze auto. Natuurlijk zijn er wel wat kleine minpuntjes (deze verbleken echter bij de pluspunten), vertel ik later wel. En natuurlijk zijn er diegenen, die uiteraard gelijk hebben dat er nog sneller speelgoed verkrijgbaar is.

Wat een fluisterstille, beresterke jet is dit!.Ja, een jet, dit is geen autorijden meer, dit is zoeven!
Freude am Fahren is zeer van toepassing op de V12. Wetende dat BMW is begonnen met vliegtuigmotoren te bouwen wat zich toch wel wat vertaald in deze V12.
Zodra je in de buurt komt van de 2500 toeren (wat zelden nodig is) komt de V12 een beetje tot leven, qua geluid. Qua power is het blok altijd bij de lesEen V12 mag niet te nadrukkelijk aanwezig zijn, dat hoort nou eenmaal bij dit type motorblok. Omdat het allemaal zo vanzelf gaat, zo fluisterstil te werk gaat,maar toch veel emoties ervaart , heb je niet in de gaten dat je in no time op illegale snelheden zit.
Daarmee moet ik ook gelijk stilletjes toegeven dat deze V12 wordt gemarteld in Nederland met zijn limieten. 120 km/u : 1500 toeren.
Trek je wat door , nou ja we rijden dan in de 2e versn. (wat helemaal niet nodig is) loopt het toerental al zeer snel op naar de 3000 toeren en dan komt het V12 orkest tot leven, een genot om naar te luisteren. Alleen daarom geeft het mij een alibi om wat meer toeren te draaien.Natuurlijk kun je in de 8e versnelling 80 rijden , het blok draait dan 950 toeren……….. Trap je dan het gas wat in (metal to the pedal heb ik nog niet gedaan) dan wordt deze lichtvoetige 7 moeiteloos naar 250 km/u gesleurd. Het gevoel zoveel power te hebben onder je rechtervoet is leuk, echt leuk! Terug schakelen hoeft niet, er is immers zoveel koppel in overvloed.
Tijdens de proefrit nog even naar het verbruik gekeken, bij 120 km/u…..1:11,5 !! nee, het verbruik is zeker geen tegenvaller! Okay, in de stad 1:6, 1 : 7, voor de rest ga ik er niet over zeiken, dan had ik maar een andere auto moeten kopen. Maar ik had een hoger verbruik verwacht.
Verdere rijervaringen zal ik later met jullie delen, jawel, die Deutsche Autobahn!

Zo , dat was de proefrit. Ik wist dat het erg lekker zou rijden , maar niet zooo lekker en perfect, en te bedenken dat de 760i toch al 6 jaar jong is. De vorige eigenaar moet er erg zuinig mee omgegaan zijn , kan niet anders. Dat voel je aan de auto. Het WOW effect is zeer nadrukkelijk aanwezig.

Ff kort blabla met de verkoper en ik zei dat ik erop terug zou komen. Wetende dat iemand deze V12 voor mijn neus zou weg kapen. Gelukkig gaan deze niet als de broodjes.

Eenmaal thuis laten bezinken en nog ff tussendoor aan een B7 gedacht, nee, moet toch die V12 worden. Na heel wat email verkeer de deal beklonken.

De V12 werd met een grote beurt afgeleverd (geen afleveringskosten berekend):

2 nwe dunlop voorbanden (245/19/50)
Nwe remblokken achter
Ruitenwissers
Filters
Bougies
Olie verversen
Nwe schokdempers voor (!!) de oude waren nog okay ,maar voldeden niet meer aan het strenge afleveringsprotocol van de dealer.
Gebruikersspoor achterbumper netjes weg gewerkt.

Ik schat dat deze totale kostenpost wordt geschat op 2500 euro !!

1 jaar BMW garantie incl. “pech onderweg”

Invoeren:

Tijdelijke WA verzekering voor 1 maand afgesloten via vwe.nl
De V 12 opgehaald en stond daar te blinken , nog mooier dan de 1e keer dat ik ‘m zag.
Natuurlijk mooi opgepoetst. Wel met een lege tank, dat was minder !! Maar voor de rest hadden ze m netjes afgeleverd, dus dan kon ik dat nog verkroppen.
Voorzichtig naar Holland gereden , de V12 is slechts WA verzekerd.
Ja , de snelweg is het domein van deze auto. Maar: het is verbazingwekkend hoe makkelijk en snel je een rotonde kunt nemen, in het stadsverkeer heb je nooit het gevoel in een grote zware auto te zitten. Dat is is natuurlijk wel, maar qua rijden is deze heel wendbaar. Met mijn pink aan het stuur ga je makkelijk de bocht om.

Een paar dagen later naar de rdw gereden blijkt dat het originele kentekenbewijs er niet bij zit (ik had t kunnen weten). Maar de verkoper had ook beter moeten weten.
Het CVO zat er wel bij en ik dacht dat moet voldoende zijn. Hierdoor is het invoeren ruim 1 week vertraagd. Dus de dealer gebeld en hebben deze alsnog aangetekend verstuurd.
Het invoeren heeft in totaal 3 weken geduurd, BPM betalen etc. 9ezien de relatieve hoge uitstoot een x aantal 1000 EUR betaald;-))) Mocht ik deze V12 uitvoeren naar een EU land krijg ik een deel terug, zo sportief is de belastingdienst.

Dat is het nadeel van invoeren: de periode dat je nog geen NL kenteken hebt, kun je je auto niet all risks verzekeren. Gelukkig heb ik ‘m kunnen stallen.

Toen eenmaal alles qua invoerpapieren in orde was, was het wachten op de post want ja met die kentekencard kan ik de kentekenplaten ophalen!

Het rijden: (deel II)

Eindelijk kan ik een stukje gaan rijden. Hoe fijn deze machine ook rijdt, het verbruik mag geen issue zijn, maar toch kan ik het niet laten. Gemiddeld kom ik 550 – 600 km op 1 tankvulling. Dan mag ik v12 belonen met 73 Liters. Gemiddeld verbruik 1:8 maar daar zit ook stadsverkeer bij.
Kan ik mee leven. Gelukkig zakken de brandstofprijzen weer.

Eigenlijk best wel saai die NL wegen, nee die V12 verdient beter. 1 week later mag deze V12 eindelijk zijn zuigers echt laten werken. Lange afstanden en wat meer toeren draaien is een must voor de V12 . Ja, ik ga naar Italië, maar ik denk meer aan de deutsche Autobahn, dat is pas vakantie! Met deze machtige V12 ga ik even gehakt maken van andere weggebruikers, uiteraard op een verantwoorde manier. En ik garandeer: dat lukt heel goed.
Over de A12 richting Arnhem begint het al te kriebelen…als je de Utrechtse heuvelrug doorkruist begint het vakantiegevoel. Duitsland komt steeds dichterbij, eenmaal op de 3 richting Oberhausen de grens over, gas erop!
Nou , het is schandalig hoe snel dit geschut op 200 zit, let wel: geen vol gas. Want dan zit ik zo op de 250 Sachen.

Ik rij even wat langzamer: 160 km/u..even het verbruik resetten: 1 : 8 ! Hoort u mij klagen? nee.

Pffff… het begint te regenen maar dat deert de 7 niet: koersvast…maar het vermogen en veiligheid ga ik niet op de proef stellen. 23.00 ’s avonds Zwarte woud aangekomen, Tittiesee in de buurt. Ja die heuvels bieden ook Freude am Fahren.
Volgende via de Gotthard
Bij deze snelheid is de V12 het efficiëntste: lekker opschieten i.c.m. een gunstig verbruik.
Nee, het is geen stadsauto qua verbruik. Ik pak die twingo wel !
Klinkt stoer dat deze V12 makkelijk 250 aankan , maar in de praktijk nauwelijks haalbaar gezien de drukte op de weg 130 km/u zones etc. Ik heb 1 keer de 240 aangetikt en er was nog genoeg marge over;-))) 260 op de teller makkelijk haalbaar.

Qua rijmodus , rij ik steeds op sportstand, dan krimt de auto wat, besturing wordt directer.
Klinkt bizar, maar je hebt het gevoel in een “M7” te rijden. SPORT + gaat het toerental nog wat omhoog waardoor het blok nog gretiger oppakt, maar dat is zelden nodig.

Nu realiseer ik mij pas hoe “goedkoop” deze auto gebruikt qua aanschaf is. Hiermee bedoel ik, zoveel rijplezier en uitstraling, image etc wat je ervoor krijgt. Nee, nieuw zou ik ‘m never kopen, daarvoor kun je een mooie eengezinswoning voor kopen incl k.k…….Afschrijving in 6 jaar:…..160.000 EURO !!!
Lopende kosten zoals verzekering, mrb en brandstof..tja…voor wat hoort wat. Een hobby mag immers een centje extra kosten.

Prestaties: altijd meer dan voldoende kracht beschikbaar, je komt nooit tekort

Uitstraling: ik vindt de 7 zeven een geslaagd design

Belangrijkste opties, waarbij vele opties bijdragen tot de rijveiligheid.

HEAD UP :
zeer nuttig, je let meer op je snelheid, aanwijzingen navi worden tevens weergegeven
Maar ook gezellig om te zien, al die kleuren.

ACC:
afstand voorligger kun je in etappes via stuurbediening reguleren, veilige optie ook , remt af mocht je te dichtbij komen (risiko op boetes minder!), zinvol

ACHTERUITRIJKAMERA:
heel handig!, zinvol

Soft close:
lekker komfortabel, geen geklapper met deuren ,zinvol

AUDIO:
heldere , ruimtelijke en strakke weergave. Handig dat je cd’s worden opgeslagen op harde schijf. Zelfs goede weergave van S3.

NAVI:
verschillende weergaves mogelijk 3d etc ,POI’s etc. , goed afleesbaar, makkelijk alles via
I drive en spraakbediening te bedienen , zinvol

NIGHT VISION:
leuk speeltje, vooral handig in bebost gebied waar diertjes oversteken, herkend uiteraard ook 2 voetigen…en geeft waarschuwing af. Ook grappig om te zien welke delen van een auto warm zijn, uitlaat, banden…wordt alleen geactiveerd bij ingeschakelde verlichting.

DYNAMIC DRIVE: noem het maar gerust, anti-bochten optie. Mooi, want zo ’n zware auto moet wel in het gareel blijven.

Komfortzugang:

gewoon lekker die sleutel in je zak laten instappen en starten, zinvol

Ergonomie:

De elektrische raambediening voorste ramen zit ietjes teveel naar achter, waardoor ik spontaan de achterste ramen open ipv voorste. De deurgrepen vragen ook om enige gewenning, echter ze zijn wel stijlvol weergegeven.
I drive is heel handig , voorkeuzetoetsen kun je info opslaan bv. Toets 1 navi etc etc

Komfort/rijgeluid:

Zoals de Spitzenklasse betaamt, mooi alles geïsoleerd. Wel wat windgeruis bij hogere snelheden maar bij ruim 200 km plus nog steeds op de achtergrond. Rolgeluiden minimaal.

Verbruik:
zoals al aangekaart: niet echt een issue. Maar gezien het formaat auto, het rijplezier zeker geen zuipschuit. ik zie het zo: desto zuiniger de auto, desto meer je rijdt en afschrijft. De V12 wordt niet te pas en te onpas gebruikt (geen korte afstanden) of stadritjes. Voornamelijk lange afstanden en veel snelweg.

Ik heb recent nog de instapverlichting veranderd naar BMW LED's ! staat super.

En wil noch 21 inch (mss alpina's ) eronder, maar eerst ff de winter door dus dat komt in de lente van 2016 wel.

FOTO'S VOLGEN !! (dat mag ook wel bij zo'n korte review), mocht je toch niet kunnen wachten, mijn review staat ook op autoweek.

Groetjes, en ik wens jullie vele fijne EN veilige km's ! :duim:

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Hoi, Patrick en mijn 760i

Bericht door mieske90 » 05 okt 2015, 19:00

Welkom terug Patrick,

ten eerste, wat een voorstel-topic :amen:
maar wat doe je mij aan, ik heb dyslectie maar heb hem wel helemaal gelezen ;)

wat een vermogen heeft die wagen zeg :amen:
alleen rijd niet echt optimaal zo'n vermogen bij dat toerental.

hele nette afleverserves van de dealer.

ik heb genoten van het lezen van deze voorstel-topic, ben er wel een tijdje mee bezig geweest :rolf:

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je 760i een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement:
1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

Toink

Bericht door Toink » 05 okt 2015, 21:34

Eindelijk iemand die snapt hoe een openingspost hoort :duimen: en wat een geweldige keuze.

Als je zo je best doet dan verdien je hulp met de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk heb je bij zo'n auto een chauffeur nodig dus als je eens een keer een borreltje hebt... :whistle:.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 05 okt 2015, 21:56

Mooi topic, welkom :)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Arnaud ten Heuw

Bericht door Arnaud ten Heuw » 06 okt 2015, 07:32

Kijk zo hoort een voorstel topic er uit te zien :amen: . Met plezier gelezen over de machtige V12.
Mijn complimenten!

Mijn vader had ook een 7, maar dan de 750 (V8). Het rijd inderdaad heerlijk op de autobahn. :). Cruisecontrol op en gaan!
- Daihatsu Sirion 2 sport (verkocht)
- BMW 116 EDE (verkocht)
- BMW X1 28i Xdrive (Huidig)
Showroom

jbvdb

Bericht door jbvdb » 06 okt 2015, 07:44

pfff, op me werk zeggen ze, wat ben jij gefocused met lezen zeg!

Mooi voorstel topic, hele gave wagen

Veel rijplezier en veilige km's!

Groeten,

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 06 okt 2015, 08:17

hele dikke wagen Patrick :duimen:
Afbeelding
Volgende evenement:

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 06 okt 2015, 08:33

@ mieske90: Gefeliciteerd dat je mijn review "overleeft" hebt :duim: Het viel idd niet mee dit allemaal op te ratelen (stiekem nog n beetje op de grammatica gelet) tja..over dat toerental gesproken...nou als de turbine 950 toeren (pfff hoezo armzalig ) draait ,ik rij dan in de 8e versn 80 km/u, trap het gas in en in NO TIME op de 200...en dan nog niet pedal to the metal :roll: . Heeel leuk.

@ Toink: komen me zo bekend voor die pics! :shine: Bedankt voor het uploaden :duim: :duim: = :duimen:
Ik zal proberen nog wat andere pics te uploaden maar heb iets meer verstand van 7 serie dan pics uploaden :gek:
Maar komt gauw voor de bakker. b.t.w: ik lust wel een borreltje, dus wie weet! Li versie leent zich daar nog beter voor, kan ik ook wat filmpjes kijken.

@ matheeuwissen: Thnx !

@ Arnaud: Thnx too! Ik gebruik de cruise control voornamelijk o.a. op de A2 en A12...eenmaal de grens over...gaat ie eraf en blazen maar! Ja, Deutschland !

@ jbvdb: tja...wat kan ik eraan toevoegen? idd echt een gave wagen, de V12 fascineert ! Een :///m: heeft het er nog moeilijk mee. Groetjes, en aan je collegae :duim:

btw: nog vergeten te vermelden, vorig weekend nog richting Oberhausen 250 op de teller en er was nog ruimte over!
(mss toch begrenzer eraf??)

Ik zal zeker op een van de meetings verschijnen , tot gauw :duim:
Laatst gewijzigd door zesinlijn op 06 okt 2015, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 06 okt 2015, 08:42

zesinlijn schreef:@ mieske90: Gefeliciteerd dat je mijn review "overleeft" hebt :duim: Het viel idd niet mee dit allemaal op te ratelen (stiekem nog n beetje op de grammatica gelet) tja..over dat toerental gesproken...nou als de turbine 950 toeren (pfff hoezo armzalig ) draait ,ik rij dan in de 8e versn 80 km/u, trap het gas in en in NO TIME op de 200...en dan nog niet pedal to the metal :roll: . Heeel leuk.
haha ja ik heb het gelukkig overleefd, maar anders was ik met een glimlach gestorven ;)
niet normaal hoeveel vermogen zo'n wagen heeft, ik geloof wel dat het een feestje is om in te rijden :gekdoen:
zesinlijn schreef:Ik zal zeker op een van de meetings verschijnen , tot gauw :duim:
dat zijn de berichten die we willen horen, ik wil hem graag een keer in het echt zien/horen :duimen:
Afbeelding
Volgende evenement:

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 06 okt 2015, 09:17

Eerlijk gezegd kan ik nooit het gehele vermogen aanspreken, maar is wel handig wat reserves over te houden.
Bv in Zwitserland even de Gotthard pass op rijden...leuk om dan nog wat grut in te halen en vermogen over te hebben.
De turbine hoeft eigenlijk nooit hard te werken, en als het moet, wil de v12 het maar al te graag: laten we wel wezen, in NL komt de toerenteller zelden boven de 2500 toeren, wat een marteling voor het blok. Als beloning mag de V12 af en toe zijn drijfstangen strekken op de Autobahn. Het is voor ieder blok sowieso goed ns even goed door te ademen :duim:

van de V12 hoor je echter weinig; boven de 2000 toeren komt er n beetje leven in de brouwerij :roll:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 06 okt 2015, 09:40

je klinkt als een echte liefhebber :duim:
Afbeelding
Volgende evenement:

Twiggaa

Bericht door Twiggaa » 06 okt 2015, 12:18

Wat een heerlijke bak Patrick, wat een genot zo'n V12!
Mijn saaie college ging lekker snel voorbij met dank aan jouw verhaal!

Veel veilige km's en plezier! ;)
2015-2017 E87 116i 2009 Le Mans Blue M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 okt 2015, 12:26

Fjew, ik zag je topic gisteren al voorbij komen maar zag toen de lengte, ik dacht, daar moet ik even heel goed de tijd voor gaan nemen ;)

Tussen het gekakel door hier, toch even tijd kunnen maken, en wat een voorsteltopic zeg, ik heb er geen woorden voor !

Heel erg mooi en de wagen, tja, PRACHTIG natuurlijk ! Ik ben zelf een groot liefhebber van de 5 series, maar de 7 series (voor mij ook de oudere modellen), altijd erg mooi gevonden. De nieuwe is qua model natuurlijk helemaal je van het voor mij, al houd ik ook erg van de oude series !
V12 is natuurlijk subliem, je hele wagen is subliem eigenlijk.

En wat mij vooral enorm meevalt is het verbruik, want ik doe het niet veel beter met mijn 525i, en dat had ik niet verwacht, daarvoor zou ik deze wagen dus nooit laten staan, alleen ben je natuurlijk met onderhoud, verzekering en wegsnel;casting natuurlijk wel een stuk duurder uit, en aangezien het voor mij een weekend wagen is, voor prive grbuik, onbetaald baar voor mij. Maar ik weet zeker dat ik ga kwijlen als ik deze wagen zie staan hahaha.

Hopelijk ga je nog een showroom voor je wagen aanmaken, dat verdient hij zeer zeker !

Verder kan ik je natuurlijk alleen maar heel veel plezier en heel veel veilige en probleemloze kilometers toe wensen !

En als de wagen een keer gevuld moet worden, dan houd ik me zeer aanbevolen om een keer mee te rijden :gedoe:

p.s. ik ga er zelfs aan twijfelen of ik niet het 5 serie event in 5 en 7 serie event moet gaan veranderen hahaha

zesinlijn

Bericht door zesinlijn » 06 okt 2015, 13:50

@ Twigga: danke, danke.... goed dat je collega snel voorbij ging, kun je je ook beter concentreren op de 760i materie ;)

@ Bart70 : dank je voor je solidariteit (pfff, hoe kom ik daar nou op??) .Eerlijk gezegd was ik zelf geen fan van de oudere 7-er. Het optische kon me niet zo bekoren.
En het verbruik ja, dat vind ik gezien de prestaties heel erg meevallen. Verg je het uiterste, dan kun je na 450 km. naar de pomp, is mijn voorspelling, heb het nog niet meegemaakt. Maar dan heb je wel een hoop lol beleeft.

showroom gebeuren ga ik aan werken...

er is nog plaats over, maar wees snel, de reserveringsdeadline nadert, natuurlijk trap ik dan het gaspedaal wat verder in :roll:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 okt 2015, 13:54

Hahahaha, bij deze wil ik mijn plekje dan heel erg graag reserveren !

En ach, 450 km op een tank, dat vergeet je in zo'n wagen heel erg snel weer kan ik me voorstellen zodra je de snelweg weer opdraait :devil:

p.s. trap maar in dat gaspedaal hoor, zolang het uiteraard wel veilig blijft ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”