ratelgeluid onder kleppendeksel

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
miloilsa

ratelgeluid onder kleppendeksel

Bericht door miloilsa » 22 jan 2009, 19:22

Beste mensen,

Ik heb een 316i touring bj 2004 gekocht. Sinds kort komt er een ratelgeluid (onder de kleppendeksel) bij toerental 1000 / 1500 en loopt het benzineverbruikmeterje soms niet direct terug. Nu is het vermoeden dat er iets defect is aan de Valvetronics zegt de BMW dealer en doet er geheimzinnig over. Ik heb zelf weinig tot geen kennis van dit soort zaken. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk het probleem is?

ps. graag in Jip en Janneke taal anders haak ik direct af.

Alvast dank.

BoMeWm

Re: ratelgeluid onder kleppendeksel

Bericht door BoMeWm » 22 jan 2009, 19:40

miloilsa schreef:
ps. graag in Jip en Janneke taal anders haak ik direct af.

Alvast dank.
Eerst maar eens aanhaken?, b.v. door jezelf voor te stellen in het voorsteltopic :)

miloilsa

Bericht door miloilsa » 22 jan 2009, 20:16

Bedankt voor de tip! Ik heb het reeds gedaan. Wel streng dit forum niet verwacht :(

Je was overigens de eerste die reageerde dus je zal wel het antwoord hebben op mijn vraag??????? Daar zou ik enorm tevreden mee zijn.

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 22 jan 2009, 20:36

Nee, op deze vraag heb ik geen antwoord waar je wat aan hebt, maar er zijn ongetwijfeld mede forummers die je op weg kunnen helpen, ik probeerde slechts je "binnenkomertje" in goede banen te leiden :)
Spoiler: Laat zien
en viel een beetje over je imho botte uitspraak: "dan haak ik meteen af"
En nu weer :on:

Niels

Bericht door Niels » 22 jan 2009, 22:30

Aantal vraagjes:

Bij warme en/of koude motor?
Oliepijl op max?

Enne, als je je BMW dealer niet vertrouwd dan zou ik naar een andere gaan voor een second opinion :P

miloilsa

Bericht door miloilsa » 24 jan 2009, 13:20

Het quoten van het laatst geposte bericht is ongewenst en maakt het forum onnodig onoverzichtelijk. Ik heb de quote daarom verwijderd.

Moderatoropmerking Opt1mus
Bedankt voor je reactie. Het geluid is bij koud weer wel erger dan bij warmer weer maar blijft redelijk hard. Oliepijl heb ik gecontroleerd en was precies in het midden heb er nog extra olie bij gedaan maar geen verschil. Onlangs is de olie bij de apk ververst en ook geen verschil. Wel zelf geconstateerd dat er sprake was van slush oid. een licht bruin laagje op de olie wat door condens zou komen.

De bmw dealer breeman blijft onduidelijk over de problemen maar weet wel dat de reparatie zeker €800,00 gaat kosten.

miloilsa

Bericht door miloilsa » 24 jan 2009, 13:24

BoMeWm schreef:Nee, op deze vraag heb ik geen antwoord waar je wat aan hebt, maar er zijn ongetwijfeld mede forummers die je op weg kunnen helpen, ik probeerde slechts je "binnenkomertje" in goede banen te leiden :)
Spoiler: Laat zien
en viel een beetje over je imho botte uitspraak: "dan haak ik meteen af"
En nu weer :on:

Thanx, ga dat gelijk proberen.

Niels

Bericht door Niels » 24 jan 2009, 15:42

miloilsa schreef:De bmw dealer breeman blijft onduidelijk over de problemen maar weet wel dat de reparatie zeker €800,00 gaat kosten.
Niet weten wat het is maar wel weten wat het kost :? Andere dealer is mijn advies :(

Geluiden zijn op afstand altijd moeilijk te beoordelen. Dus koud/warm maakt niet veel uit maar wel iets. Is het geluid zelfs door de motorkap goed hoorbaar? Hoe lang doet ie het al en is er iets voorbij gekomen wanneer het is begonnen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”