e46 coupe met deurslot problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nickkk18

e46 coupe met deurslot problemen

Bericht door nickkk18 » 21 okt 2015, 21:22

Goeiedag lui,

Bij de bmw moet ik al sinds aanschaf de auto eerst met de afstandbediening openen,om zo het alarm eraf te halen,en dan nog eens apart de deur door de sleutel in het slot te doen. vervolgens moet ik dan de passagiersdeur openen van binnenuit. In het begin stoorde ik me er niet zo aan omdat ik toen toch nog een andere motor in de auto moest bouwen. Echter nu ik er mee rij, vind ik het behoorlijk irritant worden. Sluiten kan wel gewoon alles met de afstandsbediening, hij zet dan ook het alarm erop en dooft de interieurverlichting. Met openen met de afstandsbediening gaat trouwens het alarm er wel af, en de interieurverlichting gaat aan.

Als de auto aan staat, moet ik af en toe eerst op de ontgrendel/vergrendelknop duwen, voor ik de kofferbak kan openmaken.De deuren ontgrendelen en vergrendelen niet met deze knop.

Na wat gegoogle, uitgekomen op een defecte gm5 module.Zojuist 2 nieuwe chips erin gesoldeerd, echter gaat nog steeds alles precies t zelfde.

Waar kan het nu nog aan liggen, of heb ik iets fout gedaan bij de gm5 module?
Voor de rest werkt alles, de ramen, het dak, verlichting, alarm, afstandbediening, ook de ramen openen of sluiten met afstandsbediening werkt.

Alvast bedankt voor het meedenken :duim: :duim: :duim:

Groeten Nick :)

Lex85

Re: e46 coupe met deurslot problemen

Bericht door Lex85 » 21 okt 2015, 22:40

Hoi,

bij mij heb ik het zelfde probleem alleen met mijn bestuurders deur. die ging ineens niet meer open met de afstandsbediening. ik heb het vermoeden dat het mogelijk het elektrische gedeelte in de deur is, die de deur open en sluit dat die niet helemaal goed werkt.
het lijkt mij dat als het de gm5 module is dat hij ook niet meer dicht zou gaan op de afstandsbediening.

ik ben er zelf nog niet aan begonnen om het te maken maar ik zou beginnen bij de deuren.

Ik hou je post even in de gaten want ik moet er zelf ook een keer aan beginnen.

Mvg Lex

Sans318ti

Bericht door Sans318ti » 22 okt 2015, 07:50

Bij mij gaat de bestuurders kant ook niet helemaal goed open, soms moet ik hem weer dicht doen en dan nogmaals openen en dan gaat hij wel. of ik doe hem handmatig open.
ik heb al wd40 in het slot gespoten en op het mechanisme maar dat helpt niet veel.

Ik denk dat het aan de elektromotor ligt die in de deur zit.

Lex85

Bericht door Lex85 » 02 nov 2015, 15:51

Hallo Nick,

ben erg benieuwd of je al weet wat het is en of je het probleem al verholpen hebt.
laat het maar even weten als je wil.

Lex

NielZ

Bericht door NielZ » 02 nov 2015, 19:38

Ik heb dit ook al ruim een jaar, als het niet langer is volgens mij..
Ik dacht eerst ook de gm5 module maar een forumlid hier, Jdm, die veel gm5 modules inbouwt(de) zei tegen me dat de kans klein is dat het de gm5 module is.
Als bij een coupe het slot wel werkt via het knopje in je middenconsole, dan is het niet de gm5, maar een kastje in je deur. Schijnbaar kun je er heel klote bij, dus ik heb er verder niet echt naar gekeken.. De gm5 heb ik ook niet vervangen btw.

Ik heb even teruggekeken en het is dan een kapot deurslot. Schijnt vaker voor te komen bij een tweedeurs.

Joshuwawa

Bericht door Joshuwawa » 03 nov 2015, 17:57

Dit is hoogstwaarschijnlijk zoals ik al in eerdere topic (s?) hebb gezegd je actuator. Lees dit maar even door: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=600213

Bij mij was het voordat ik er iets aan ging doen magisch opgelost gelukkig. Misschien als je lang genoeg wacht :roll:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”