Thomas F20 116i automaat

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Thomasamino
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2015, 21:22

Thomas F20 116i automaat

Bericht door Thomasamino » 29 okt 2015, 10:41

Beste leden,

Graag stel ik mijzelf voor:

Sinds 1 maand ben ik in het bezit van een witte 116i, model F20 uit 2012, met automaat.
Ik ben woonachtig in de bollenstreek!
De auto in een woord: heerlijk. Ze rijdt subliem wat betreft rij-eigenschappen. Ben blij dat ik geen lexus ct heb gekozen. Ik overweeg chiptuning bij ProCarTuning in Aalsmeer. Inmiddels alarm van Deva laten inbouwen aldaar.

Mijn vorige auto was een voldo s80 uit 2000, ook automaat, en we rijden in het gezin nog een Seat Mii.

Omdat ik een ratelend/tikkend geluid hoorde bij 1500 toeren en tegelijk licht gas geven, ben ik gaan speuren op het internet.
Het is niet consistent, niet bij stationair toerental, en als het er is dan is het ook weer weg als de auto helemaal opnieuw wordt opgestart. Heb nog 5 maanden BOVAG garantie... De Nissan dealer waar ik hem gekocht heb bood aan de auto in te ruilen voor een ander, maar gaf de voorkeur aan reparatie.

Wellicht lees ik jullie snel,

Thomas

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Thomas F20 116i automaat

Bericht door Bart70 » 29 okt 2015, 10:48

Welkom hier Thomas !

Jammer van je probleem, maar goed dat je hem wilt laten maken !

We zijn hier overigens ook altijd gek op fotootjes :whistle:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veiligen en probleemloze kilometers verder :duim:

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Thomas F20 116i automaat

Bericht door mieske90 » 29 okt 2015, 13:17

Welkom Thomas,

YES!!!! weer een 1-serie rijder erbij :gekdoen:
Klinkt als een geweldige wagen, heb je er ook foto's van.

Heb je nog meer plannen met je wagen na het chippen?

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F20 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:



volgende evenement:
1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:


Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: Thomas F20 116i automaat

Bericht door Leeuwen59 » 02 jan 2016, 19:23

He Thomas,

Is inmiddels bekend wat het probleem was, ik meen zelf ook een ( licht ) ratelend geluid te horen als ik geleidelijk optrek en boven de 1500 toeren kom. Als ik boven de 2000 toeren kom is het weer weg.
Ik heb de indruk dat het weg is als de motor goed warm is

Gr Arie

Gebruikersavatar
EliasEliasElias
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 nov 2015, 15:55

Re: Thomas F20 116i automaat

Bericht door EliasEliasElias » 04 jan 2016, 12:13

Zelfde motor hier maar geen geluidjes tussen die toerentallen, tenzij ik al doof ben van al die autofilmpjes kijken :gek:

Ben overigens wel benieuwd naar wat het probleem zou kunnen zijn...
F20 - Glaciersilber - 16i - Styling 385

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”