Verwijderen achterbumper en achterlichten F11
Verwijderen achterbumper en achterlichten F11
Ik wil een electrische trekhaak monteren op mijn F11.... deze heeft er af-fabriek ook op gemonteerd gezeten, echter is deze door de verkopende handelaar ooit verwijderd. De AHK aansturingsmodule zit nog gewoon bekabeld aangesloten in de accubak, het stekkertje voor de bedieningsknop hangt los achter de bekleding en ook de bedieningsknop is destijds tegelijkertijd verwijderd.
Nou kost dat knopje maar iets van € 10,00 en een trekhaak heb ik ook al gevonden voor een schappelijk bedrag. Nou ben ik alleen nog aan het zoeken hoe ik de achterbumper kan verwijderen.
Heeft iemand ergens wellicht een DIY beschrijving (evt. met foto's)?
EDIT: de schroeven om de achterbumper te verwijderen heb ik ook gevonden, maar er zitten er een aantal onder de buitenste achterlichten. Nou moet ik dus nog zien te achterhalen hoe ik die achterlichten kan loshalen zodat ik bij die schroeven kan komen.
Kan iemand wellicht vertellen hoe ik deze los kan krijgen?
Thanks!
Nou kost dat knopje maar iets van € 10,00 en een trekhaak heb ik ook al gevonden voor een schappelijk bedrag. Nou ben ik alleen nog aan het zoeken hoe ik de achterbumper kan verwijderen.
Heeft iemand ergens wellicht een DIY beschrijving (evt. met foto's)?
EDIT: de schroeven om de achterbumper te verwijderen heb ik ook gevonden, maar er zitten er een aantal onder de buitenste achterlichten. Nou moet ik dus nog zien te achterhalen hoe ik die achterlichten kan loshalen zodat ik bij die schroeven kan komen.
Kan iemand wellicht vertellen hoe ik deze los kan krijgen?
Thanks!
Re: Verwijderen achterbumper en achterlichten F11
Niemand die me hiermee kan helpen?
Denk zelf dat het een kwestie is van de afdekkappen in de omgeving van de lampen te verwijderen zodat je bij de schroeven kan.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Het gaat me dus ook juist om die 2 afdekkappen bij de achterlichten. Hoe kan ik deze verwijderen? Ze lijken namelijk over de 2 nokjes (zie 2e foto) heen geschoven, maar ik weet niet hoe ik ze los moet halen.

Iemand die me kan vertellen hoe dat moet?

Iemand die me kan vertellen hoe dat moet?
Zoals ik je al vermeld had en bij mijzelf gekeken had. Kapjes bovenin lostrekken en dan de moer er onder los draaien. HIerna zie je wellicht of het nog op een andere manier kan. Al resultaat mee geboekt? Ander kom je maar een keer langs he
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Ik heb er helaas alleen even snel naar kunnen kijken of ik er een beetje bij zou kunnen. Helaas ben ik momenteel niet echt in de mood om er aan bezig te gaan, aangezien ik snotverkouden en grieperig ben. Ik weet wel dat met het wegbuigen van het kapje aan de rechterkant dat ik 2 pinnetjes heb afgebroken waarmee het kapje goed aangesloten kan worden vast geklikt, maar goed.... kwestie van een keer een ander afdekkapje bestellen als het niet meer terug te zetten zou zijn.
De bedieningsknop van de trekhaak is trouwens inmiddels ook binnen, maar moet 'm nog even bij de dealer gaan ophalen.
De bedieningsknop van de trekhaak is trouwens inmiddels ook binnen, maar moet 'm nog even bij de dealer gaan ophalen.
Doen we anders samen wel. Is toch even bekijken hoe het allemaal vast zit.
Je hebt altijd dit als alternatief:

Zo dus te verwijderen:

Ryan, voor al uw betere breek en knak werk.....
Had de bovenkant bij mij al los getrokken maar fijn dat we nu weten hoe het zit. Thx

Had de bovenkant bij mij al los getrokken maar fijn dat we nu weten hoe het zit. Thx