Water onder de stoel

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Kacperbmw5

Water onder de stoel

Bericht door Kacperbmw5 » 21 nov 2015, 18:48

Beste.... Vandaag is het mij opgevallen dat ik behooijk veel water heb rechts achter en voornamelijk bij de voetverwarming heb alles schoongemaakt en droog gemaakt en helaas na 30 km rijden weer behoorlijk nat.. bmw e60 sedan met schuifkanteldak. ..iemand tips??? Parawan schoongemaakt .. grr

Bart70
Contacteer:

Re: Water onder de stoel

Bericht door Bart70 » 21 nov 2015, 19:36

Afdichting deurpanelen waarschijnlijk, had het vandaag ook :bang: Lag hele plas achter bijrijdersstoel. Bij mij was de afdichting van de bijrijderszijde niet goed meer, voor dus.

rhazer

Bericht door rhazer » 23 nov 2015, 21:36

Check ook onder de motorkap onder het filter, daar zit een kunststof bak met je electronica (de E-box)..
onder in die bak zit een gaatje om je regenwater af te voeren dat via je voorruit naar beneden stroomt.
Die gaatjes komen wel eens verstopt te zitten want alle troep, stof, viezigheid komt daar door. Dan loopt de bak vol, en via je kabelboom naar binnen achter je handschoenenvakje. Ik moet er helaas wel bij zeggen dat als het water voelbaar op het tapijt is je wel even zoet bent omdat er dan wel een liter of 10 water in je auto staat. er zit maar een ding op vaak.. en dat is je stoel demonteren, tapijt weghalen (uitdrukken on het water eruit te persen) dit tapijt is dik! en werkt als een spons.. Dan alles open laten staan voor een (liefst) paar dagen en goed laten drogen... vergeet al je electronica niet droog te maken, en eventueel te behandelen tegen corrosie...

Oja... het belangrijkste.... vergeet het afvoerkanaaltje niet door te prikken, daar zou iedereen eens naar moeten kijken..

Het kan ook zoals Bart zegt, de kit rand tussen de deur en de deurbekleding zijn die niet meer plakt en water door laat. Dit is niet de bekleding in je deur die je ziet, maar daar achter, daar zit een plastic/schuimachtige plaat isolatie.. als daar de kit loslaat, kan het water dat je deur instroomt met regen zo je auto inlopen... Beetje komische constructie, maar dat ter zijde...

Succes!!!
Laatst gewijzigd door rhazer op 25 nov 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 23 nov 2015, 22:01

Yep, je hebt het idd niet 1 2 3 droog.

Ik heb er echt liters en liters water uit gezogen, 1 dag kacheltje er op gehad, weer iets uitgezogen en vandaag heater er op, kijk maar in mijn showroom aan het einde.

Morgen zal blijken of alles er uit is....

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 nov 2015, 23:39

het is bij mij dus wat rhazer schrijft, vandaag had ik weer een plas achterin liggen.

Zie verder dit topic :

viewtopic.php?f=123&t=30490

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”