Bij het voorstellen de tip gekregen mijn auto aan te melden bij de E46 Showroom.
Al jaren ben ik aan het kijken naar een Alpina, ik heb hiermee iets exclusiefs maar wordt niet op iedere straathoek herkent. Daarbij is de auto ontzettend snel en ik hoef niet te vertellen hoe lekker een normale BMW rijdt.
Eindelijk had ik een exemplaar gevonden en mijn kilometrage liet het eindelijk toe (voorheen reed ik teveel voor een benzine en de diesels waren te duur in de MRB).
Nu rijd ik met trots een Alpina B3 uit 2000. De auto is ongekentekend door BMW geleverd aan Alpina als 328 met full options. Alpina heeft er een ander blok in gelegd (opgeboord BMWblok) en het blok ook dusdanig bewerkt. Daarnaast in de vering en de uitlaat (met kleppen die open en dicht kunnen) aangepakt.
In het intérieur is weinig veranderd, een Alpina stuur met switch tronic functie en op details zie je dat het echt een Alpina is.
Fotootjes:

Things to do to make it more perfect:
Nieuwe zomerbanden zijn besteld (er lag Chinese rommel onder), nu rijd ik op winterbanden (mat zwarte BMW velg)
Technisch de auto in top conditie krijgen (beurtje), maar veel hoeft er niet te gebeuren lijkt het
Onderbumper spuiten overweeg ik, het Alpina gedeelte is een soort verlaging. Deze heeft enkele drempels geraakt en is daar niet ongeschonden uitgekomen. Wel ben ik bang dat dit (ondanks voorzichtig rijden) toch nog een keer gaat gebeuren.
Mogelijk nog aanpassingen voor de langere termijn:
* Inbouw Alpina stoelen
* Type aanduiding Alpina B3 op de achterzijde (is nu blanco)
* Alpina velgen voor de winterbanden