Ik heb een maandje geleden een E46 318D uit 2002 gekocht, als vervanger van mijn Mazda 6 Sportbreak. Die reed op benzine maar dat werd toch iets te veel de staatskas sponsoren en iets te weinig kilometers ervoor terug krijgen. Ik had vrij weinig eisen behalve dat ik er financieel merkbaar er op vooruit ging zonder al te veel op ruimte in te leveren. Is goed gelukt moet ik zeggen

Het is verre van de meest bomvolle qua opties en heeft al genoeg ervaring op de weg, zo'n dikke 370k, maar de auto doet wat die doen moet en ik heb hem voor een goede prijs mee kunnen krijgen. Al met al tot nu toe tevreden.
Door tijdsgebrek en eigenlijk ook gebrek aan goed weer heb ik nog vrij weinig representatieve foto's kunnen schieten, laat staan de auto wassen, maar dat komt nog allemaal wel. Voorlopig moeten jullie het even met deze pic doen, binnenkort meer.

Tot nu toe gedaan?
- Olie en filters ververst waaronder de volgende anecdotes:
Tijdens het terugplaatsen van oliefilterdop is, denk ik door ouderdom, het driehoekige uiteinde waar de filter overheen zit gebroken. Echt een fuckup eerste klas omdat ik de auto die dag nog nodig had maar helaas - nergens onderdeel op voorraad en de sloop had het ook niet. Twee dagen later pas een nieuwe dop er op kunnen zetten.
Ervaring nummer twee, wat is het luchtfilter een pokkeding om te vervangen qua afdekkappen. Maar het is goed gekomen. - Gateway Lite BT geinstalleerd op de Business radio. Muziek en navi nu over speakers.
- Met BMW Scanner verlichting op altijd aan ingesteld, zodat ik nooit meer aan de lichtknop hoef te draaien.
- Uitlijnen
Dat moet echt even gebeuren. Stuur staat een klein beetje scheef wat best irriteert en auto trekt matig naar rechts. Minder dan mijn Mazda 6 dus ik kan er een beetje mee leven, omdat elke 6 naar rechts trekt, maar het hoort niet dus het mag opgelost worden. Even een moment vinden dat ik de auto kan missen en de lokale bandenboer daar ook tijd voor heeft.
- Navigatie
Ondanks de Gateway wil ik denk ik toch een dubbeldin oplossing die ook m'n telefoonfuncties kan overnemen. Mooiste zou een systeem zijn wat carplay ondersteunt maar dat staat allemaal nog steeds in de kinderschoenen. Een Chinese unit zie ik dan weer niet zitten omdat ik slechte ervaringen heb met geluidskwaliteit. - Geluidssysteem
Ik heb niet het HK audiosetje en alles klinkt een beetje blikkerig. Het mag wat helderder en dieper klinken, alleen heeft dit nog even geen prioriteit. - Wielen
Genoeg keus, wil het wel origineel houden maar mag wel een slagje groter. Staat nu op 15", 16 of maximaal 17 zou wat netter staan. Auto is geleverd met winterbanden dus dit is wel een mooie voor het voorjaar.
Verder? Ik heb nog een Porsche 924 in de garage staan waar ik maar ooit de tijd voor moet vinden om die weer op de weg te krijgen. Maar dat is iets voor een andere dag.