sigmundfreund E46 318D

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
sigmundfreund
Contacteer:

sigmundfreund E46 318D

Bericht door sigmundfreund » 02 dec 2015, 23:09

Hoi mensen,

Ik heb een maandje geleden een E46 318D uit 2002 gekocht, als vervanger van mijn Mazda 6 Sportbreak. Die reed op benzine maar dat werd toch iets te veel de staatskas sponsoren en iets te weinig kilometers ervoor terug krijgen. Ik had vrij weinig eisen behalve dat ik er financieel merkbaar er op vooruit ging zonder al te veel op ruimte in te leveren. Is goed gelukt moet ik zeggen :duimen: E46 trok me altijd al vanaf het moment dat ik de auto als jong jochie zag rijden, maar dat geldt trouwens ook voor de 6 :emo:.

Het is verre van de meest bomvolle qua opties en heeft al genoeg ervaring op de weg, zo'n dikke 370k, maar de auto doet wat die doen moet en ik heb hem voor een goede prijs mee kunnen krijgen. Al met al tot nu toe tevreden.

Door tijdsgebrek en eigenlijk ook gebrek aan goed weer heb ik nog vrij weinig representatieve foto's kunnen schieten, laat staan de auto wassen, maar dat komt nog allemaal wel. Voorlopig moeten jullie het even met deze pic doen, binnenkort meer.

Afbeelding

Tot nu toe gedaan?
  • Olie en filters ververst waaronder de volgende anecdotes:
    Tijdens het terugplaatsen van oliefilterdop is, denk ik door ouderdom, het driehoekige uiteinde waar de filter overheen zit gebroken. Echt een fuckup eerste klas omdat ik de auto die dag nog nodig had maar helaas - nergens onderdeel op voorraad en de sloop had het ook niet. Twee dagen later pas een nieuwe dop er op kunnen zetten.
    Ervaring nummer twee, wat is het luchtfilter een pokkeding om te vervangen qua afdekkappen. Maar het is goed gekomen.
  • Gateway Lite BT geinstalleerd op de Business radio. Muziek en navi nu over speakers.
  • Met BMW Scanner verlichting op altijd aan ingesteld, zodat ik nooit meer aan de lichtknop hoef te draaien.
Wat staat er op korte termijn in de planning?
  • Uitlijnen
    Dat moet echt even gebeuren. Stuur staat een klein beetje scheef wat best irriteert en auto trekt matig naar rechts. Minder dan mijn Mazda 6 dus ik kan er een beetje mee leven, omdat elke 6 naar rechts trekt, maar het hoort niet dus het mag opgelost worden. Even een moment vinden dat ik de auto kan missen en de lokale bandenboer daar ook tijd voor heeft.
Wat kan er nog verder gebeuren?
  • Navigatie
    Ondanks de Gateway wil ik denk ik toch een dubbeldin oplossing die ook m'n telefoonfuncties kan overnemen. Mooiste zou een systeem zijn wat carplay ondersteunt maar dat staat allemaal nog steeds in de kinderschoenen. Een Chinese unit zie ik dan weer niet zitten omdat ik slechte ervaringen heb met geluidskwaliteit.
  • Geluidssysteem
    Ik heb niet het HK audiosetje en alles klinkt een beetje blikkerig. Het mag wat helderder en dieper klinken, alleen heeft dit nog even geen prioriteit.
  • Wielen
    Genoeg keus, wil het wel origineel houden maar mag wel een slagje groter. Staat nu op 15", 16 of maximaal 17 zou wat netter staan. Auto is geleverd met winterbanden dus dit is wel een mooie voor het voorjaar.
Er valt nog wel meer te doen. Klein krasje op de deur, lampenkappen beginnen dof te worden, ik heb maar 1 sleutel en ik las al dat een extra sleutel ook wel wat kost. Heel misschien wil ik nog de dakdragers er af, maar daar ben ik nog niet over uit. Lijsten in het interieur zijn nu grijs/antraciet, die zou ik graag zilver/chroom willen dus dat komt er ook nog wel op.

Verder? Ik heb nog een Porsche 924 in de garage staan waar ik maar ooit de tijd voor moet vinden om die weer op de weg te krijgen. Maar dat is iets voor een andere dag. :zwaai:
E46 318D Touring
Afbeelding

Kevin

Re: sigmundfreund E46 318D

Bericht door Kevin » 03 dec 2015, 06:52

Wat een mooie binnenkomer, goed en duidelijk verhaal.
Welkom op BimmerPortal!

Het weer zit inderdaad niet mee de laatste tijd maar dan kun je uitgebreid plannen gaan maken wat jij al aardig voor elkaar hebt. Op het forum zitten genoeg leden die jou op weg kunnen helpen, mocht je hulp nodig hebben met de aanpassingen die je op de planning hebt staan. We hebben een makkelijke zoekfunctie(rechtsbovenin) waar je al veel kunt vinden in de topics van andere mensen. Of je opent er zelf 1.
Hopelijk zien we jouw wagen terug op een van onze meetings!

Mocht je nog vragen hebben dan zijn we er voor je.
Veel plezier met je wagen en op het forum!
.
Afbeelding

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 03 dec 2015, 08:06

Welkom op BimmerPortal !

Mooi voorsteltopic :duim:

Mooie Touring !

Ben ook wel benieuwd naar je wagen in de garage ;)

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen ;)

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers met de wagen :duim:

sigmundfreund
Contacteer:

Bericht door sigmundfreund » 03 dec 2015, 12:48

Bedankt! Zal inderdaad wat vragen hebben en uiteraad eerst even het antwoord zoeken. Mocht het te specifiek worden kan ik altijd een topic aanmaken idd. Showroom topic maak ik ook binnenkort :)
Bart70 schreef:Welkom op BimmerPortal !

Ben ook wel benieuwd naar je wagen in de garage ;)
Afbeelding

Van de eerste eigenaar over kunnen nemen, heeft een tijdje niet gereden maar het blok loopt gelukkig. Het is geen spannend exemplaar, gewoon de 2.0 van Audi er in. Het is vooral een leerproject voormezelf :) Mag wel het een en ander aan vervangen en afgesteld worden. Belangrijkste nu is toch echt even de remmerij in orde maken en voor de rest kijken hoe die zich houdt op de weg. Volgens mij is er vrij weinig aan de hand voor de APK buiten een paar remleidingen om. Bedoeling was om het van de zomer al rijdend te hebben, maar andere plannen hebben dit helaas verschoven en nu is het alweer winter. Ik heb nu een wat grotere garage dan wat er op de foto staat maar nog altijd geen electra of verwarming helaas. Dan maar volgende zomer :P
E46 318D Touring
Afbeelding

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 03 dec 2015, 15:00

Ondanks de Audi motor, geen verkeerde wagen ! Zou ik er ook best bij willen hebben hoor ;)

Hopelijk red je komende zomer dan maar :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”