325XI bij koud motor loop niet goed
325XI bij koud motor loop niet goed
Hoop dat ik het in de juiste forum zet
Gaat om het volgende probleem.
ben in het bezit van 325xi 2008 facelift,
Nu heb in elke ochtend het volgende probleem. Bij koud motor loop de 325 niet lekker,
Motor schut lichjes alle kanten op. Dit duurt ongeveer 5min, daarna loop die gewoon goed (bij warm motor)
Wel hoor je de kleppen tenminste daar lijkt het op, uitgelezen cilinder 5 slaat soms over
Nu heb ik bougies vervangen en alle Bobines vervangen maar helaas heeft het niet geholpen
Iemand anders met het zelfde probleem of weet iemand wat het kan zijn
Alvast Bedankt
Gaat om het volgende probleem.
ben in het bezit van 325xi 2008 facelift,
Nu heb in elke ochtend het volgende probleem. Bij koud motor loop de 325 niet lekker,
Motor schut lichjes alle kanten op. Dit duurt ongeveer 5min, daarna loop die gewoon goed (bij warm motor)
Wel hoor je de kleppen tenminste daar lijkt het op, uitgelezen cilinder 5 slaat soms over
Nu heb ik bougies vervangen en alle Bobines vervangen maar helaas heeft het niet geholpen
Iemand anders met het zelfde probleem of weet iemand wat het kan zijn
Alvast Bedankt
-
Re: 325XI bij koud motor loop niet goed
Of vervuilde kleppen of slechte injector....
Wat kan ik het beste doen?
Rij je veel korte stukken toevallig?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Ja klop elke dag rij ik korte stuken heb trouwens ook een spul gekocht voor reiniging helaas heeft het niet geholpen maar 1 keer per 2weken rij ik ook naar Schiedam vanuit Utrecht
Weet niet of er een vanos op zit anders kan die de boosdoener zijn.
Vanos kan zeker een probleem geven. Ik dacht dat mijn Vanos ook nog in orde was, maar nu deze (weer) gereviseerd is start de auto altijd beter, trekt beter door en verbruikt minder olie.
Korte stukjes vinden ze niet leuk trouwens, mijn coupe rijdt soms ook alleen maar wat kortere stukjes en dan merk ik het goed dat ie minder gaat lopen. Een lange rit met af en toe de rode lijn op de toerenteller raken en het blokkie spint weer als nieuw, ook koud.
Korte stukjes vinden ze niet leuk trouwens, mijn coupe rijdt soms ook alleen maar wat kortere stukjes en dan merk ik het goed dat ie minder gaat lopen. Een lange rit met af en toe de rode lijn op de toerenteller raken en het blokkie spint weer als nieuw, ook koud.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
vanos? waar zit dit weten jullie dat, en wat was je kwijt om dit te laten maken.
ben nu al 500 euro kwijt voor niks
ben nu al 500 euro kwijt voor niks
ik hoorde trouwens ook iets over hydrolische magneet kleppen weet iemand iets hier over
Tikken is trouwens niet continu je hoort het tikken wel bijna altijd maar soms hoor je de tikken ook weer niet
en elke ochtend loopt die niet goed natuurlijk ongeveer 5min
En bij gas geven is de tik weg tot dat die stationair loopt
Tikken is trouwens niet continu je hoort het tikken wel bijna altijd maar soms hoor je de tikken ook weer niet
en elke ochtend loopt die niet goed natuurlijk ongeveer 5min
En bij gas geven is de tik weg tot dat die stationair loopt
Als je een n53 motor hebt, is het zeer waarschijnlijk dat je een defecte injector hebt. Deze gaan zeer regelmatig stuk
Vanos ventielen lijken mij niet direct de oorzaak van cilinderoverslag op cilinder 5.
Vanos ventielen lijken mij niet direct de oorzaak van cilinderoverslag op cilinder 5.
Klopt het is een N53 motor ga wel 1injector bestellen hoop dat dit gaat helpen
Eventueel heb ik er nog 1 liggen met een index 09. Daarna wel coderen he :-)
1353 7589048-03 Dit is de code van mijn injector BMW geeft aan dat ik ze alle 6 moet vervangen? Klopt dit
Omdat de serie die zij hebben eindigt op 1353 7589048-11 klopt dit of kan ik gewoon 1 kopen ik wil best die van jou overnemen wat wil je er voor hebben? wat bedoel je met coderen
Omdat de serie die zij hebben eindigt op 1353 7589048-11 klopt dit of kan ik gewoon 1 kopen ik wil best die van jou overnemen wat wil je er voor hebben? wat bedoel je met coderen
Injectoren met een index onder de 07 zijn vaak verdacht. Vanaf 09 zijn het betere en als je ze nieuw koopt bij de dealer heb je zoals je beschrijft index 11. De betreffende cilinder vijf zou ik vernieuwen, de andere injectoren geven geen storingen. Je moet de energiebehoefte en doorstroomsnelheid welke per injector verschillende zijn met Inpa coderen.
Met inpa coderen? Dit gaat voor mij denk ik net te ver is het een uitlees software?
Kan ik dit ergens kopen of downloaden,
Kan ik dit ergens kopen of downloaden,