UPDATE probleem gevonden - Uitvallend geluid

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
GuidoB

UPDATE probleem gevonden - Uitvallend geluid

Bericht door GuidoB » 11 dec 2015, 10:50

Probleem gevonden, het zit in de bedrading van de kofferklep, als ik de kofferklep open heb en weer sluit valt op een bepaald punt het geluid weg. De BM54 is dus in orde gelukkig!
Ik heb tevens last wegvallend radiosignaal, dit zal de kabel van de antenne versterker zijn die in de spoiler zit, en de achterruitverwarming werkt zwak. Ik kwam er ook achter dat 1 van de dikke massakabels door midden is.

Nu met mijn weinig technische vaardigheden proberen de kabels te repareren!

Goedemorgen,

Reeds gepost in het E46 forum, maar gezien het systeem (16:9 scherm, MK3) hetzelfde is als in de E39, wellicht dat hier iemand het probleem herkent!

Oorspronkelijk bericht:

Hallo allemaal,

Ik zit met een zeer hardnekkig en frustrerend probleem!

- Mijn linker speakers deden het niet meer, dit lag aan de BM54 module
- De BM54 module opgestuurd naar het bekende adres van Marktplaats ter reparatie
- Nieuwe eindtrap geplaatst met dubbel uitgangsvermogen
- Module teruggeplaatst, alle speaker deden het weer en mooi en hard geluid
- De volgende dag ineens geen geluid meer, terwijl alle functies gewoon te bedienen zijn, radio, cd etc.
- Module weer teruggestuurd en is uitvoerig getest op de testopstelling van de reparateur, werkte goed
- Module weer teruggeplaatst, paar dagen geluid en ineens niets meer.
- Op aanraden van de reparateur de telephone mute kabel doorgeknipt (die van de kabelboom die in de module gaat), geluid was weer terug!
- Week later: geluid viel weer uit.
- Via marktplaats een ander 16:9 scherm gekocht, denkende dat het probleem hierin zat. Helaas geen resultaat, scherm maar weer verkopen dus.
- Toch de module weer opgestuurd naar de reparateur, die overigens zeer behulpzaam is en het probleem heel graag wil oplossen. Hij heeft weer een avond zitten testen en heeft wederom geen defect kunnen vinden, alles werkt naar behoren, toch voor de zekerheid een nieuwe eindtrap geplaatst
- Gisteravond weer teruggeplaatst en geluid werkte, maar vanochtend bij de eerste verkeersdrempel viel het geluid weer uit.

Mijn opties zijn wel uitgeput nu, overigens heb ik de bedrading goed bekeken en daar zie ik niks geks aan, dit ligt ook altijd stil dus draadbreuk of metaalmoeheid kan haast niet lijkt me.

Is er iemand die nog iets kan verzinnen? Of iemand kent die het hele systeem van a tot z kent?

Zo frusterend dit... ik heb vele auto's gehad die veel ouder waren en nog nooit een probleem gehad met audio...

GuidoB

Re: UPDATE probleem gevonden - Uitvallend geluid

Bericht door GuidoB » 15 dec 2015, 08:22

Topic ge-update

ac/dennis

Bericht door ac/dennis » 16 dec 2015, 08:55

Mooi dat je de boosdoener zo te zien gevonden hebt.

Mijn radiosignaal valt ook bijna weg als de achterruit verwarming aanstaat, las dat jij dat ook hebt.
Heb je daar ook al de oorzaak voor gevonden?

GuidoB

Bericht door GuidoB » 16 dec 2015, 19:27

Nou mijn achteruit verwarming is zoiezo zwak, waarschijnlijk door de slechte massa en kapotte kabels in de kabelsleuf. Radiosignaal valt niet weg als de achterruit verwarming aanstaat, maar volgens mij zitten deze kabels in dezelfde sleuf dus kan wel verband hebben met elkaar!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”