Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een 525D touring met M-pakket gefabriceerd 12/2010 met 106.000km. Hiervoor reed ik een Volvo XC70 uit 2003, verkocht met 268.000km op de teller. De Volvo was een geweldige auto maar de BMW is toch echt een andere klasse.....!!!
De auto is na een jaar rijden in Duitsland door BMW NL of door de dealer in Woerden ingevoerd. Sindsdien al zijn beurten op tijd gehad bij deze dealer.
Qua opties, hij heeft niet alles maar wel veel:
- zwart leer
- anthrazit hemel
- comfort stoelen met geheugen
- stoelverwarming
- panoramadak
- HUD
- comfort opening en sluiting bestuurder, passagier en kofferbak
- adaptieve cruise control
- adaptieve bochtverlichting
- active steering
- dode hoek
- professional nav
- 20inch 373m-style velgen
- etc etc
Ik heb hem gekocht bij een Bovag garage waar hij volgende week even naar toe gaat voor een dag. Het zwarte deel van het panoramadak gaat redelijk moeizaam op en neer. Wat me ook opvalt is dat bij het openen van de voorportieren ik een rateltje/sissend geluid hoor wat vanaf de sloten komt. Heeft dit met comfort sluiting te maken? Mijn broer heeft een 528i uit 2013 maar die heeft dat niet.
In het nieuwe jaar ga ik met de auto naar ZF in Dortmund. Ik wil preventief de automaatbakolie laten verversen.....mits ik een ZF bak heb want het kan ook een GM bak zijn schijnbaar. Hierna, zodra ik weet welke bak eronder zit en in het geval van ZF, welke ZF (BHP45 of BHP70), dan misschien de auto laten tunen. Niet per se om sneller te kunnen rijden, dit is een leuke bijkomstigheid, maar vooral iets zuiniger.
Als laatste wil ik ook preventief de olie van de stuurbekrachtiging laten verversen, kortom, genoeg te doen.
Door het Volvo forum heb ik redelijk veel geleerd. Ik hoop hier ook weer een stuk wijzer te worden over deze bolides en zo nu en dan een bijdrage te kunnen leveren.
Voor nu even een foto. Binnenkort zal ik in het showtopic een uitgebreide reportage plaatsen.