Probleem cold air intake met filter

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
victory san

Probleem cold air intake met filter

Bericht door victory san » 18 dec 2015, 19:08

Hallo

Ik heb vandaag een cold air intake met filter gemonteerd op mijn e36 sedan 1.6, een soort powerfilter maar dan iets dichter. Ik heb de min pool 10 min losgehaald zodat pcu zich kan resetten, toen stationair laten draaien, rustig een blokje om. En toen ingetrapt geluid klonk heerlijk maar had merkbaar minder vermogen.

Is m'n pcu niet goed gereset of duurt dat een tijdje?

Of krijgt hij teveel lucht?

Iemand die hier verstand van heeft?
Go Like The Wind

DennisV32

Re: Probleem cold air intake met filter

Bericht door DennisV32 » 18 dec 2015, 19:32

Foto? Als die nog steeds onder de kap zit en er alleen een schild om het filter zit dan trekt die alsnog warme lucht aan. Verder ga je amper tot geen vermogenswinst krijgen met een ander filter alleen, een marginaal iets misschien als je hem in een coolchamber propt met slang naar de bumper.

mikespek

Bericht door mikespek » 18 dec 2015, 20:46

Duurt even voordat je ecu zicht bij geregeld heeft.
Gewoon nog ff rijden dus

Dcreator

Bericht door Dcreator » 19 dec 2015, 14:19

Ik ben zelf niet erg fan van deze openlucht filters, heb er zelf ook mee gereden maar inmiddels al een tijdje alles weer OEM teruggebouwd, de motor loopt nu weer veeel fijner en rustiger, en mijn verbruik is ook gedaalt.

Vermogenswinst haal je toch niet met zulke filters, in sommige situaties lever je zelfs een paar pk in schijnt! Dus alleen leuk voor het geluid, maar persoonlijk raad ik ze niet aan!

Ik zou eerder gaan voor een sportieve inlegfilter voor in het standaard luchtfilterhuis!
Maar dat is mijn visie op deze filters!

victory san

Bericht door victory san » 20 dec 2015, 10:10

Bedankt voor jullie reacties, heb nu zoon 200km gereden en dat auto rijd al een stuk beter. Het gaat mij ook niet om de extra pk's maar om he geluid. Ik heb de filter zo aangesloten dat hij lucht pakt waar normaal ook de koele rijwind binnen komt voor de standaard filter.
Go Like The Wind

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”