Enkele reparaties in de paar maanden na aankoop

Voor alle technische vragen over de BMW X5
josesther
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2015, 22:00

Enkele reparaties in de paar maanden na aankoop

Bericht door josesther » 20 dec 2015, 13:46

Een paar maanden geleden een X5 e53 3d van 2001 190.000 km gekocht bij een handelaar.
Auto met nieuwe keuring geleverd.
Bij de proefrit starte de wagen slecht, handelaar gaf aan dat er al nieuwe gloeibougies in de kofferbak lagen, dat zou het probleem zijn.
Vroeger zelf monteur geweest, dat inzetten gaat wel lukken.
Toen ik de auto ophaalde was de verkoper er niet maar een hulp vertelde dat de wagen vanwege rechtszaak al 1, 5 jaar daar stond.
Goed dit als inleiding,
Gloeibougies vervangen, geen verbetering.
Na de eerste rit, trok de wagen bij gas geven en remmen.
Oplossing was het vervangen van de r.a.draagarm.

Na een week in gebruik, niet meer starten door defecte accu.
Accu vervangen, hierbij moet de dynamo ingeleerd worden door de wagen te starten en vervolgens het stuur in de linkse aanslag te draaien en vervolgens in de rechter aanslag. Storing lampen gaan uit en systeem is ingeleerd.

Week er na dynamo defect, vervangen en ingeleerd.

Winterbanden laten monteren met deze kreeg ik de opmerking dat de fusee kogel er zo goed als uit lag.
Deze vervangen.

Om het start probleem op te lossen, gelezen op forum, waarschijnlijk een verstuiver lek.
Alle 6 er uit gehaald en laten testen, uitslag was 3x lek en 3x slecht advies alle vervangen.
6x bosch revisie verstuivers gemonteerd.
Starten als een zonnetje en veel meer power.

Week hierna ineens automaat in noodloop,
Parameters gereset door op contact stand twee, motor niet starten, 30 sec gaspedaal tot op de bodem, los laten en van contact.
Storings code wissen door in geopend verborgen menu van bc bij test 9 te wachten dat de laadspanning min. 13.8 of meer aangeeft, moet min 10 sec 13, 8 of meer zijn bij stationeer lopen, motor uit, van contact.
Storing gewist.
Na 600 km geen probleem, maar wel de automaat maar voor de zekerheid laten reinigen.

Vandaag opeens storing pdc, sensor voorbumper defect! Net besteld!

Hoop dat het nu eens over is!
Want hij rijd zou lekker en wil er toch nog jaren plezier aan beleven.

Gebruikersavatar
freek123
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 sep 2015, 07:33

Re: Enkele reparaties in de paar maanden na aankoop

Bericht door freek123 » 20 dec 2015, 16:24

Geldt dat accu 'inleren' mbt de dynamo wat je schrijft voor iedere bmw op die manier ? Da's dan wel snel verdienen voor dealer ? Verder uiteraard geen mankementen meer toegewenst en plezier met je X5.
BMW X3 1.8d ( F25 ) / 02-2014 / Titansilber
Tuned van 143pK/320Nm naar 220pK/455Nm :duimen:

josesther
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2015, 22:00

Re: Enkele reparaties in de paar maanden na aankoop

Bericht door josesther » 20 dec 2015, 17:17

Hallo Freek, geld voor 70% van alle auto's met laad regulator op de dynamo.
De dealer doet het met de computer en vraagt daar voor een aanzienlijk bedrag net als voor de accu die bij de dealer een zeer hoog koud start heeft en niet te krijgen bij bv brezan. Op de duitse ebay voor mijn accu nieuw met twee jaar garantie 100ah 870 a koudstart voor 68,50,
Startmotor nieuw zonder ruil voor 109 euro
Dynamo nieuw zonder ruil voor 139 eur
Verstuivers bosch revisie wel met ruil voor 145 euro + 50 euro statiegeld per st.
Nieuwe draagarm met fuseekogel voor 27.90 euro
Gemiddelde verzendkosten in dld 6,70 euro
Naar Nederland 16.50 behalve voor de accu daar komt dan 5 euro bij aan milieu heffing van nl.
Voor de meeste storingscode en reset is er een verborgen menu die normaal alleen de problemschooter van het merk kent om zonder pc wat te kunnen doen.
YouTube staat veel, veel pools en Amerikaans.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Techniek”