Inklappen buiten spiegel

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Sala
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2015, 01:01

Inklappen buiten spiegel

Bericht door Sala » 26 dec 2015, 01:27

Hi beste forumgenoten,
Twee week gelden heb ik een BMW 116i 2012 gekocht. Wanneer ik de auto uitstap en met de key de porties vergrendel, klappen de buiten spiegel niet in, ik durf zelf niet aan de spiegels te zetten. In de auto overal heb gezocht naar een knopje, helaas tevergeefs. Op Idrive kon ik ook niets vinden.

Bovendien op de boordcomputer heb alle optie belave de 'NAVIGATIE' functie wat moet ik doen om toch de navigatie aan de rest van de functie toe te voegen.? Welke mogelijkheden zijn er?

Graag jullie reactie.
Alvast dank voor de moeite.

Sala

Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: Inklappen buiten spiegel

Bericht door Leeuwen59 » 26 dec 2015, 10:30

Ik denk dat je beide voorzieningen niet op de auto hebt zitten. De spiegels kan je met de hand inklappen ( gaat wat zwaar, door het drukpunt heen drukken ). Navigatie zou in het scherm moeten verschijnen als je op "menu" drukt. Ook zit er apart knopje bij de I-drive, voor de keuze navigatie.
Als je het zeker wilt weten kan je bij de dealer een uitdraai laten maken van de opties welke op jouw BMW zitten, dit zou ik zeker doen voordat je de spiegels op de hand gaat inklappen

Gebruikersavatar
EliasEliasElias
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 nov 2015, 15:55

Re: Inklappen buiten spiegel

Bericht door EliasEliasElias » 26 dec 2015, 12:29

Puntje 1: normaal zit er bij de bediening van de ramen aan de bestuurderskant een knopje als je de auto de functie heeft om zijn spiegels elektrisch in te klappen. Anders zit dit knopje er niet

Afbeelding

Hier zit dus geen knopje om de spiegels in te klappen, enkel een schakelaar om de linker en rechterspiegel af te stellen.

Deze optie achteraf inbouwen is mogelijk maar heb gelezen dat dit nogal veel werk is omdat er dan motortjes moeten worden ingebouwd etc etc.

Puntje 2: waarschijnlijk heb je een wagen zonder navigatie. In dat geval ziet de iDrive controller er zo uit zonder een knop waar 'nav' op staat:
Afbeelding

Opnieuw, dit is ook achteraf in te bouwen maar hoe duur dit zou zijn weet ik niet.

Op het forum wordt het ook geapprecieerd als je jezelf even voorstelt in dit subforum: viewforum.php?f=698 met wat foto's :duim:
F20 - Glaciersilber - 16i - Styling 385

Sala
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2015, 01:01

Re: Inklappen buiten spiegel

Bericht door Sala » 26 dec 2015, 14:41

Leeuwen25 en EliasElias dank voor voor jullie waardevoll en verhelderende reactie. Onduidelijkheid rond de spiegels opgelost, de auto heeft geen elektrisch inklapbare optie, dus net handmatig geprobeerd, en ja hoor het is me gelukt om ze in te klappen.

Wat Navigatie betreft : weten jullie of het toevoegen navigatie aan idrive, wordt software aan idrive toegevoegd of moet ook een hardware aangepast worden? Dealers zijn heel erg duur, kennen jullie adressen die deze zaken goedkoper dan de dealers afhandelen?

Tnx

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”