E46 OEM Bluetooth met Retrofit NAV geen voice over speakers

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
lennart

E46 OEM Bluetooth met Retrofit NAV geen voice over speakers

Bericht door lennart » 12 jan 2016, 20:03

Beste forumleden,

Ik heb een E46 coupe van 2003 met fabrieks bluetooth. Nu heb ik een 16:9 navigatie ingebouwd met een originele retrofit draadboom. Alles werkt naar behoren behalve twee dingen:

1. Telefoon

Ik kan prima verbinding maken met de telefoon via bluetooth, mensen kunnen mij prima verstaan, ik hun echter niet. Ik krijg geen geluid over de speakers. Nu had ik gelezen over een SES jumper, maar ik heb standaard de 54-pin connector, en niet ook nog de 26 pin connector waar de SES jumper in moet. Ik heb geen idee meer hoe dit op te lossen.

2. CD

Mijn NAV heeft een interne cd speler, die cd's prima laad en uitspuwt. Echter als ik op "mode" klik zie ik radio, cd wisselaar en tape. Dus geen interne cd! Iemand enig idee wat er hier loos is?

Alvast dank voor jullie reactie.
2006 BMW E91 330XD Touring

Edward2

Re: E46 OEM Bluetooth met Retrofit NAV geen voice over speak

Bericht door Edward2 » 17 jan 2016, 10:32

Ben geen expert op dit gebied, maar lijkt erop dat je via de mode knop, daar waar je nu Tape ziet, eigenlijk CD zou moeten zien..... Is de CD ook later ingebouwd ?
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!

lennart

Re: E46 OEM Bluetooth met Retrofit NAV geen voice over speak

Bericht door lennart » 29 jan 2016, 20:26

Ik heb daar ook aan gedacht maar het partnummer komt overeen met de cd. Ik ben er nu wel achter waarom hij een tape ziet en geen cd. Dit komt omdat ik een BM24 radio module heb. Nu heb ik voor weinig een BM54 module op de kop getikt en ziet hij wel een cd speler i.p.v. een tape unit. Dus punt 2 is opgelost.

Omdat de BM54 goedkoop was, werken de speakers aan de voorzijde niet. Dat kan ik repareren en dan weet ik of de telefoon het weer doet!
2006 BMW E91 330XD Touring

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”