Schokdemper stofhoezen vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
de Wolf

Schokdemper stofhoezen vervangen

Bericht door de Wolf » 14 jan 2016, 08:15

Morgen worden de schokdempers voor voorzien van nieuwe stofhoezen (achter is vorige week gedaan!). Beide hoezen hebben scheuren.....dit zou je toch niet verwachten van zo'n auto! Mijn Volvo van 2003 had nog de originele stofhoezen maar dit terzijde.

Is het handig om meteen de veerschotels/rubbers o.i.d. meteen mee te laten vervangen omdat de boel toch al los ligt? Ik heb er nog over nagedacht om meteen Eibach veren te laten plaatsen maar ik heb nu af en toe al dat ik over drempels schuur met de voorlip dus ik laat het maar zo :'(

Jeremy

Re: Schokdemper stofhoezen vervangen

Bericht door Jeremy » 14 jan 2016, 15:35

Ik heb bij mijn wagen nog de originele veerschotels, maar inmiddels wel de rubbers van het onderstel vervangen, echter is dit wel een typische E46 kwaal. Bij het upgraden/vervangen van mijn OEM onderstel naar Bilstein B12 heb ik het gehele onderstel geïnspecteerd en de veerschotels, toplagers en andere componenten zagen er allemaal nog prima uit. Zelfs bij een leeftijd van 14 jaar oud en 210.000km aan ervaring.

Eibach heb ik zelf juist erg fijne ervaringen mee, je wagen wordt er iets lager van, maar het komt je looks wel ten goede en ik heb zelf eigenlijk nooit last van drempels... Misschien verhuizen naar Leipzig Lodewijk? ;)

de Wolf

Re: Schokdemper stofhoezen vervangen

Bericht door de Wolf » 14 jan 2016, 17:04

Verhuizen naar Leipzig.....wat denk je zelf! ;)

De auto staat nu bij de garage. Morgen worden de stofhoezen vervangen en als de rubbers, 4 stuks, op tijd binnen zijn dan worden deze ook vervangen. Voor €24 totaal voor de rubbers hoefde ik niet lang over na te denken.

Voor de looks wil ik graag de Eibach veren maar omdat ik nu al een aantal keer de onderlip van de bumper over een drempel heb geschuurd laat ik de Eibach nog maar even voor wat het is......helaas.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”