Help !! Gladen compset
Help !! Gladen compset
Hallo allen ik heb zaterdag een compo set van glade in me bmw gebouwt mandag na de muziek iest harder gezet tehebben begaf de 1ste sub het hier van is heel de spoel los gekomen trug gegaan naar de winkel en hij werd op gestuurd (hier nog geen andwoord op gekregen nog ) en vandaag heb ik de muziek weer iest harder staan en ja hoor sub 2 naar de kloten heeft iemand ideen waar dit aan zou kunne liggen ? En met de muziek iets harder bedoel ik op een normaalen manier nog niet eens zo hard en voor en set van ruim 800 euro vind ik dit niet echt kunne zelf de gain van de versterker staat op 3 streepjes om dat als ik hem harder zet de doing van meldingen veel tehard is de versterker is een mosconi 130.4 4x130 watt RMS en de sub glade 201 bmw alpha woofer 3 ohm hoop dat iemand mij er mee kan helpen mvg dennis
Laatst gewijzigd door Dennise60 op 14 jan 2016, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Help !! Gladen compset
Hoi, ja, ik vind zoiets ook niet kunnen, je hebt toch zeker wel garantie?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 17 jan 2016, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gewijzigd, iemand voor gek zetten omdat hij slecht schrijft is niet netjes, er zijn ook mensen met dyslectie, dit weet je niet.
Reden: Gewijzigd, iemand voor gek zetten omdat hij slecht schrijft is niet netjes, er zijn ook mensen met dyslectie, dit weet je niet.
Ik hoop het heb nog geen andwoord over de 1 ste sub
Waar heb je het gekocht? Ik kan het westland niet zo goed vinden.
Toch niet in Naaldwijk he, die verkoopt half doorgebrande subs van Gladen(was een aanbieding), je had ook de extreme moeten nemen, die kan meer hebben en die gong is een ramp inderdaad. Ik noem het macaroni versterkers.
Toch niet in Naaldwijk he, die verkoopt half doorgebrande subs van Gladen(was een aanbieding), je had ook de extreme moeten nemen, die kan meer hebben en die gong is een ramp inderdaad. Ik noem het macaroni versterkers.
Hahah komt bij circuit van haagen vandaan en moet zeggen dat hij er wel alls an doet om me tehelpen met dit probleem en ze komen ook regtstreeks bij gladen vandan dus kan niet mee geromeld zijn ik denk dat jij powerchip bedoeld dat is een vlooie zaak
nee circuit inderdaad bedoel ik, ballenzooi daar. Met die rare Gladen VW in de showroom toch?
Met welk signaal word de Mosconi versteker aangestuurd en is er ook een (high) pass filter ingesteld op het kanaal van de woofers? Zolang je geen High pass filter gebruikt op de 16 cm woofers zal je ze allemaal oproken...
Bedoel je geen low-pass 'P'? Als hij ze full range aanstuurt is die lekker bezig ja
Overigens zat ik maar te dollen hoor Dennis over Circuit.
Overigens zat ik maar te dollen hoor Dennis over Circuit.
-
Ummmmmm...
Een sub oproken omdat ie fullrange staat??
Kijk, een tweeter die laag moet weergeven gaat het erg zwaar krijgen, maar een sub? Neuh...
Moet echt aan iets anders liggen. Mogelijk dat ie te laag door gaat, en je er een subsonic filter op moet inschakelen, al is het maar om nutteloos vermogen te voorkomen waardoor de versterker over zijn nek gaat.
Ik denk eerder dat er iets verkeerd aangesloten zit.
Een goede sub krijg je niet 1-2-3 kapot, laat staan 2.
Een sub oproken omdat ie fullrange staat??

Kijk, een tweeter die laag moet weergeven gaat het erg zwaar krijgen, maar een sub? Neuh...
Moet echt aan iets anders liggen. Mogelijk dat ie te laag door gaat, en je er een subsonic filter op moet inschakelen, al is het maar om nutteloos vermogen te voorkomen waardoor de versterker over zijn nek gaat.
Ik denk eerder dat er iets verkeerd aangesloten zit.
Een goede sub krijg je niet 1-2-3 kapot, laat staan 2.
-
Ik heb ze ook en mishandel ze regelmatig maar ze geven geen krimp. Worden door een Audison monoblock aangestuurd met hi-input. Ze gaan aardig laag en hard.
Denk dat er bij jou iets niet goed is waardoor ze kapot gaan.
Denk dat er bij jou iets niet goed is waardoor ze kapot gaan.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
De OEM sub draait ook gewoon fullrange...
http://www.hifimotive.nl is de importeur van Gladen, leg daar je situatie eens neer.
Daar zitten mensen met serieus verstand van zaken!
JW
http://www.hifimotive.nl is de importeur van Gladen, leg daar je situatie eens neer.
Daar zitten mensen met serieus verstand van zaken!
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Ik vanmiddag even naar hifimotive bellen kijken of zij weet wat het zou kunne zijn
En idd zit ik er ook aan tedenken dat er iest fout zit maar je kan niet zo veel verkeerd aansluiten ik heb namelijk de pasklaaren kabels set er bij enigsten wat fout zou kunne ziten is de + - maar hier heb ik al naar gekeken en zit gewoon goed en er woord gezecht over en filter er bij zeten om dat die telaag gaat maar ik ga er van uit als ik en coposet koop spechaal voor me bmw dat hier rekening me gehouden zou woorden als ze een paket samen stellen
En idd zit ik er ook aan tedenken dat er iest fout zit maar je kan niet zo veel verkeerd aansluiten ik heb namelijk de pasklaaren kabels set er bij enigsten wat fout zou kunne ziten is de + - maar hier heb ik al naar gekeken en zit gewoon goed en er woord gezecht over en filter er bij zeten om dat die telaag gaat maar ik ga er van uit als ik en coposet koop spechaal voor me bmw dat hier rekening me gehouden zou woorden als ze een paket samen stellen
-
test het even met een 1,5v batterij. plus op plus en min op min, conus moet correct aangesloten naar buiten bewegen.
niet op de batterij houden, alleen tikjes geven!
niet op de batterij houden, alleen tikjes geven!
Scheve belasting van de versterker. Logisch dat je 2e sub eruit vliegt. Geen advies gekregen om de installatie niet te gebruiken of om in ieder geval je 2e sub af te koppelen zolang de 1e er niet meer is?en vandaag heb ik de muziek weer iest harder staan en ja hoor sub 2 naar de kloten heeft iemand ideen waar dit aan zou kunne liggen ?
Ik vind het een raar aangeboden systeem.En met de muziek iets harder bedoel ik op een normaalen manier nog niet eens zo hard en voor en set van ruim 800 euro vind ik dit niet echt kunne zelf de gain van de versterker staat op 3 streepjes om dat als ik hem harder zet de doing van meldingen veel tehard is de versterker is een mosconi 130.4 4x130 watt RMS en de sub glade 201 bmw alpha woofer 3 ohm hoop dat iemand mij er mee kan helpen mvg dennis
Versterker: 4x130 W RMS aan 4 Ohm of 4x175W aan 2 Ohm. Bridged: 2x350W RMS.
Boxenset: 4x100 W RMS met 3 Ohm.
Met 3 Ohm gaat je versterker meer dan 130W RMS leveren. Zo rond de 155,5W RMS, terwijl de speakers dit niet aankunnen (max 100 W RMS). Ik weet niet hoe men deze combi functioneel krijgt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Een speaker gaat eerder stuk van te weinig, dan van teveel vermogen, dus dat heeft er weinig mee te maken.
Scheve belasting bestaat ook niet...
Scheve belasting bestaat ook niet...