Vraagjes ivm herstellingen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 17 jan 2016, 12:36

OK ik blijf dus problemen hebben, accu is defect, gloeispiraal cilinder1 is defect, er moet een pakking vervangen aan de turbo en de carterontluchter moet een nieuwe filter. Ten eerste de accu kan je deze zomaar vervangen(inleren kan ik). Ik zie diys waar ze spreken over een acculader aan te sluiten terwijl je hem vervangt maar dit lijkt me vreemd.

Ten tweede: turbo, ik zie links van de motor(525d 2005) een alu buis die naar de turbo gaat van de intercooler. De pakking lekt, ik vind deze terug op realoembmw maar de buis wordt altijd als een siliconenbuis aangegeven? Zit met een flens vast met 2 bouten (1 gewone en 1 torkx). Die pakking wil ik veranderen maar ik twijfel omdat die buis bij mij alu is en op realoembmw rubber/siliconenbuis. Is dit de turbo buis van de intercooler? Zit links centraal van het blok redelijk laag.

Ten derde: gloeispiraal. Hoe weet ik welke cilinder de 1 is? Iemand heeft me verteld dat je moet beginnen tellen vanaf de distributie riem/ketting. Klopt dit en zo ja waar zit ze dan?

Hopelijk kan iemand me helpen want ik wil zo snel mogelijk alles oplossen

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door Bart70 » 17 jan 2016, 12:39

3 vragen , beter aparte topics voor starten als ze niet al aanwezig zijn

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 17 jan 2016, 14:41

OK ik zal even het forum afschuimen en desnoods nog andere topics aanmaken.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door tom_il » 17 jan 2016, 15:15

Gloeispiraal, ik zou ze allemaal vervangen.
Die dingen kosten niet veel. Meeste werk is de inlaat collector verwijderen. Dit wil je niet teveel doen wegens mogelijk lekken.

Accu kan je gewoon vervangen. Kan geen kwaad, niet gaan prutsen met een acculader.

Zeker van dat niet de pakking aan de ingang van de turbo lekt ? Deze heb ik al eens moeten vervangen.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door didrickydo » 17 jan 2016, 15:23

de accu zal toch ingeleerd moeten worden denk ik ?

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 17 jan 2016, 18:21

tom_il schreef:Gloeispiraal, ik zou ze allemaal vervangen.
Die dingen kosten niet veel. Meeste werk is de inlaat collector verwijderen. Dit wil je niet teveel doen wegens mogelijk lekken.

Accu kan je gewoon vervangen. Kan geen kwaad, niet gaan prutsen met een acculader.

Zeker van dat niet de pakking aan de ingang van de turbo lekt ? Deze heb ik al eens moeten vervangen.

OK bedankt al.. Ik denk inderdaad dat het de inlaat van de turbo is.. Als ik aan die buis voel beweegt ze nogal.. Je kan ze zien zitten links(als je voor de auto staat) en van bovenaf zie je de buis. 1 bout goed zichtbaar, andere zit zowat onder de luchtfilterbehuizing. Als ik er wat aan uit kan gaat het over dit onderdeel: 11617801222. Ik heb voor de inlaat collector alle pakkingen/dichtingen besteld.(de garage zou ze al vervangen hebben). :roll:

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 17 jan 2016, 18:39

https://youtu.be/G7yTEX4LiE4 Op dit filmpje zie je perfect welke buis ik bedoel

Gebruikersavatar
twanheering
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 jul 2012, 23:21

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door twanheering » 17 jan 2016, 18:49

Acculader aansluiten terwijl je de accu vervangt is geen slecht idee hoor. De spanning blijft erop. Mocht je de accu klem om wat voor een reden dan ook tegen de accupool laten ketsen ontstaat er ook geen piekspanning, die voor schade aan bijvoorbeeld een module kan zorgen.

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 17 jan 2016, 19:11

Ik vond het al vreemd en dacht hetzelfde. Nu nog iemand die meer weet over die buis? Dan kan ik er morgen aan beginnen;-)

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door tom_il » 17 jan 2016, 19:41

Ik zou het niet doen, een acculader dient om een batterij op te laden, niet om een auto van spanning te voorzien zonder accu. Dan heb je een serieus staffe DC voeding nodig, zoals ze gebruiken wanneer de wagen een update krijgt.
Ik heb mijn batterij al verschillende malen af en aan gekoppeld zonder problemen.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
twanheering
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 jul 2012, 23:21

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door twanheering » 17 jan 2016, 19:44

Met een startbooster kan t. Het kan ook prima zonder, maar mocht je perongeluk de klem tegen de pool laten ketsen dan kan er schade ontstaan. Een andere mogelijkheid is dat je het stadslicht erop zet zodat als er een piekspanning ontstaat die wegvloeit via het stadslicht.

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 18 jan 2016, 07:50

BeemerBart schreef:https://youtu.be/G7yTEX4LiE4 Op dit filmpje zie je perfect welke buis ik bedoel

Iemand?

BeemerBart
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2014, 20:04

Re: Vraagjes ivm herstellingen

Bericht door BeemerBart » 18 jan 2016, 22:41

Ondertussen overal al achter gekomen.. Donderdag ga ik erin vliegen want maandag moet ik onder het mes voor een hernia.. Gelukkig 14 helpende handen ter beschikking dus zal allemaal wel lukken.. Als de stukken op tijd geleverd worden maar alles was op stock en binnen 48 u geleverd normaal... Hopelijk anders ben ik screwed

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”