Maar als als je die verbind met een andere auto komt er zoveel ampére op te staan, dat je lamp dan in 1x door gaat branden lijkt me ?
Misschien verstandiger om ze gewoon van de huidige lampen af te tappe ?
- Spoiler: Laat zien
- Start jij altijd je auto met een vrachtwagen dan?? (|
Alle normale auto's hebben een electrisch systeem op 12 V. In de praktijk ligt dit voltage iets hoger.
Het opladen van de accu geberut met een iets hoger voltage als de accu zelf heeft, anders laadt deze niet op uiteraard.
Het starten d.m.v. startkabels is hetzelfde als het parallel schakelen van twee accu's, waardoor het voltage gelijk blijft.
De lampjes kunnen zelf die verhoging van het opladen van de accu hebben en zullen dus door het aansluiten van een andere accu (die opgeladen wordt, omdat de motor van de hulpauto draait) echt niet stuk gaan.
Uiteraard is afzekeren iets wat je altijd moet doen. Dit doe je altijd in de + draad even ter verduidelijking.
Het aftappen van de stroom bij je verlichting is niet gewenst als ik het verhaal goed gelezen heb. Hij wil de lampjes onafhankelijk van alle andere apparatuur laten branden en schakelen via een a.b. toch?
Ik zou alleen de + van een geschakelde draad wegpakken, omdat je dan voorkomt dat je accu leegtrekt mocht je de lampjes vergeten. Contact uit is alles uit. Ik ken mezelf namelijk