Beste leden.
Ik ben van plan om binnen nu en een paar maanden (maximaal 3) een BMW aan te schaffen. Tot op heden heb ik geen leuke e92 kunnen vinden. Nou zit ik aan een budget gebonden van maximaal 25k. Echter staan er voor dit bedrag hele leuke volle 320i lci modellen te koop. Het gene wat me dwars zit is toch dat deze motoren helaas zijn voorzien van 4 cylinders. En een e92 voor 2009 dus de non-facelift, hiervan staan ook leuke te koop met ook een wat grotere motor. Nou is me vraag waar zouden jullie voor gaan een volle 320i facelift model met alles erop en eraan, of een non-facelift met een wat grotere motor.
Heb hiervoor een e60 3liter diesel gehad waar ik zeer te vreden over was, nou weet ik al bij voorbaat dat je een 3liter diesel niet met een 2liter benzine moet vergelijken, maar zal het verschil heel groot zijn.
Graag jullie meningen!
Alvast bedankt,
Vriendelijke groet.
Geen keuze kunnen maken..
Re: Geen keuze kunnen maken..
Hallo,
Ik ben sinds enkele weken eigenaar van een e91 uit 2010 (zie mijn voorstel topic), tot nu toe ben ik erg tevreden over de 320, motor hangt lekker aan het gas, heerlijk soepel, ik lees wel wat kritiek van sommigen dat de motor op ondertoeren wil gaan schokken, maar laat ik zo zeggen, als hij dat gaat doen, rij je ook wel dusdanig ver onder zijn toeren dat het ook niet gezond meer is voor de motor. (Dat is mijn ervaring)
Mijn moeder heeft een e46 320 ( 6 pitter), maar deze valt me juist wat tegen. Zeker, het geluid is super, maar hij komt wat lui over, als je eens flink op het gas gaat is het net of hij wil zeggen; moet dat nou? Terwijl de 4 cil 320 dat juist wel prettig lijkt te vinden. Nogmaals het is puur mijn persoonlijke ervaring.
Qua verbruik valt de 4 cilinder me wel tegen, op de snelweg; 1 op 14, dat is prima, maar o wee als je veel binnendoor of korte stukjes gaat rijden. Dan is het gewoon 1 op 9. Voor deze waardes kun je volgens mij net zo goed een 6 cilinder nemen.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring, succes met je zoektocht!
Gr. Ralph.
Ik ben sinds enkele weken eigenaar van een e91 uit 2010 (zie mijn voorstel topic), tot nu toe ben ik erg tevreden over de 320, motor hangt lekker aan het gas, heerlijk soepel, ik lees wel wat kritiek van sommigen dat de motor op ondertoeren wil gaan schokken, maar laat ik zo zeggen, als hij dat gaat doen, rij je ook wel dusdanig ver onder zijn toeren dat het ook niet gezond meer is voor de motor. (Dat is mijn ervaring)
Mijn moeder heeft een e46 320 ( 6 pitter), maar deze valt me juist wat tegen. Zeker, het geluid is super, maar hij komt wat lui over, als je eens flink op het gas gaat is het net of hij wil zeggen; moet dat nou? Terwijl de 4 cil 320 dat juist wel prettig lijkt te vinden. Nogmaals het is puur mijn persoonlijke ervaring.
Qua verbruik valt de 4 cilinder me wel tegen, op de snelweg; 1 op 14, dat is prima, maar o wee als je veel binnendoor of korte stukjes gaat rijden. Dan is het gewoon 1 op 9. Voor deze waardes kun je volgens mij net zo goed een 6 cilinder nemen.
Misschien heb je wat aan mijn ervaring, succes met je zoektocht!
Gr. Ralph.
Re: Geen keuze kunnen maken..
Hoi,
Het ligt er natuurlijk aan wat jouw wensen zijn. Vind je het fijn om eens wat lekker te kunnen doortrekken met de auto, vind je het geluid ook belangrijk, heb je geen moeite met een wat 'hoger' verbruik?
Ik zou in ieder geval gaan voor een wat zwaardere motor.
Ik zelf rijd een E92 335i Introduction, die ook nog wat gekieteld is en dat bevalt me erg goed. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd een 6 cilinder wil hebben, vanaf 2.5 liter omdat de 6 cilinder 2 liter idd wat traag is (in het verleden).
Het verbruik met alle 6 cilinders is ongvr evenveel. Verbruik valt best mee.
Ik heb met mijn auto al de 1 op 13 kunnen halen op snelweg vanaf Duitsland en me dus wel aan de max snelheden gehouden, puur om te kijken wattie doet.
Mijn ouders hebben een E90 320i gehad, maar dat duurde maar een paar weken en zijn toen snel weer overgestapt naar een E90 325i. Dat beviel ze toch wat beter.
Nu rijden ze een X1 2.0i twin scroll turbo. Dat rijdt al iets beter maar als je wat vlotters wil zou ik het niet doen. Ook het geluid valt me vies tegen.
Ik ben echt voor de 6 cilinders. Het klinkt goed, supersterk blok en snel genoeg.
Maar bij een E92 6 cilinder zit je bij een 325 al op een 3 liter motor die is geknepen en eigenlijk al snel genoeg is. Persoonlijk zou ik voor minimaal de 330 gaan.
En als ik zie welk verbruik jij aangeeft bij de 320, dan maakt dat niet veel met een 6 cilinder, maar dat ligt uiteraard wel aan jouw rechtervoet
De keuze voor mij zou makkelijk zijn.
Suc6.
Grt, Alexander.
Het ligt er natuurlijk aan wat jouw wensen zijn. Vind je het fijn om eens wat lekker te kunnen doortrekken met de auto, vind je het geluid ook belangrijk, heb je geen moeite met een wat 'hoger' verbruik?
Ik zou in ieder geval gaan voor een wat zwaardere motor.
Ik zelf rijd een E92 335i Introduction, die ook nog wat gekieteld is en dat bevalt me erg goed. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd een 6 cilinder wil hebben, vanaf 2.5 liter omdat de 6 cilinder 2 liter idd wat traag is (in het verleden).
Het verbruik met alle 6 cilinders is ongvr evenveel. Verbruik valt best mee.
Ik heb met mijn auto al de 1 op 13 kunnen halen op snelweg vanaf Duitsland en me dus wel aan de max snelheden gehouden, puur om te kijken wattie doet.
Mijn ouders hebben een E90 320i gehad, maar dat duurde maar een paar weken en zijn toen snel weer overgestapt naar een E90 325i. Dat beviel ze toch wat beter.
Nu rijden ze een X1 2.0i twin scroll turbo. Dat rijdt al iets beter maar als je wat vlotters wil zou ik het niet doen. Ook het geluid valt me vies tegen.
Ik ben echt voor de 6 cilinders. Het klinkt goed, supersterk blok en snel genoeg.
Maar bij een E92 6 cilinder zit je bij een 325 al op een 3 liter motor die is geknepen en eigenlijk al snel genoeg is. Persoonlijk zou ik voor minimaal de 330 gaan.
En als ik zie welk verbruik jij aangeeft bij de 320, dan maakt dat niet veel met een 6 cilinder, maar dat ligt uiteraard wel aan jouw rechtervoet
De keuze voor mij zou makkelijk zijn.
Suc6.
Grt, Alexander.
F30 328i estoril blauw M-pakket
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD
Re: Geen keuze kunnen maken..
Alvorens bedankt voor jullie reacties.
Nou liet ik in mijn vorige bericht weten dat ik naar een coupe opzoek was. Na enige tijdje heb ik hem dan toch gevonden, een 320I LCI uit 2011. Na een proefrit te hebben gemaakt was ik er toch duidelijk over uit om toch voor deze te gaan omdat hij echter wel reuze meevalt met accelereren en rijden. Het zal uiteraard nooit de plek van een zes in lijn nemen maar ik neem hier genoegen mee. De auto is nog werkelijk waar in nieuwstaat en ik kan niet wachten tot dat ik hem kan ophalen bij de dealer die hem aan het klaarmaken is voor mij.
Wanneer ik de auto in mijn bezit heb zal ik uiteraard ook een paar leuke foto´s delen hier op het forum. Is er enig zins mogelijkheid om de auto wat pittiger te maken zo ja hoor ik graag van jullie.
Vriendelijke groeten.
Nou liet ik in mijn vorige bericht weten dat ik naar een coupe opzoek was. Na enige tijdje heb ik hem dan toch gevonden, een 320I LCI uit 2011. Na een proefrit te hebben gemaakt was ik er toch duidelijk over uit om toch voor deze te gaan omdat hij echter wel reuze meevalt met accelereren en rijden. Het zal uiteraard nooit de plek van een zes in lijn nemen maar ik neem hier genoegen mee. De auto is nog werkelijk waar in nieuwstaat en ik kan niet wachten tot dat ik hem kan ophalen bij de dealer die hem aan het klaarmaken is voor mij.
Wanneer ik de auto in mijn bezit heb zal ik uiteraard ook een paar leuke foto´s delen hier op het forum. Is er enig zins mogelijkheid om de auto wat pittiger te maken zo ja hoor ik graag van jullie.
Vriendelijke groeten.
Re: Geen keuze kunnen maken..
Ik ben heel benieuwd naar de foto's
Uiteraard rijdt deze auto ook heel fijn. Ik zou ook heel zenuwachtig zijn en niet kunnen w8en op het moment van ophalen. Het zijn super mooie auto's
Grtz
Uiteraard rijdt deze auto ook heel fijn. Ik zou ook heel zenuwachtig zijn en niet kunnen w8en op het moment van ophalen. Het zijn super mooie auto's
Grtz
F30 328i estoril blauw M-pakket
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD