Hoi Iedereen,
ik heb in mijn auto een empire btr-100 bluetooth module zitten deze is geplaatst onder de middenconsole en maakt verbinding via de aux nu krijgt deze zijn stroom van de sigaretten aansteker alleen dit werkt niet echt ideaal
aangezien de module nu alleen stroom krijgt wanneer de auto op contact staat als ik bijvoorbeeld even ga tanken stopt hij gelijk met afspelen bij het uitschakelen van de motor.
ook heb ik nu dat de module af en toe niet goed opstart als ik de auto te snel start ik moet hem nu dus eerst elke keer op contact zetten en dan zodra ik het connectie geluid hoor de motor pas starten.
nu vroeg ik me dus af of er een mogelijkheid is dat de module alvast opstart (stroom krijgt) zodra ik de auto ontgrendel of bijvoorbeeld bij het insteken van de sleutel doormiddel van bijvoorbeeld een aftakzekering,
heeft iemand enig idee?
de module beschikt over een min en plus kabel en een remote kabel welke momenteel niet is aangesloten.
stroom bij ontgrendelen
Re: stroom bij ontgrendelen
Wat je wilt is erg lastig te realiseren. Je zult dan (als dat mogelijk is) via het CANbus systeem moeten luisteren naar het ontgrendel commando van de auto met een microcontroller, daarna moet je met een relais de sigaretten aansteker inschakelen. Met een beetje pech valt hij weer uit zodra je gaat rijden en de auto vergrendelt zich weer.
Een betere optie is om te zoeken naar de kabel die het contact (en dus het entertainment systeem) van stroom voorziet (vaak bekend van oudere auto radio's). Deze kabel is wel af te takken, ik weet alleen niet waar hij zich ergens bevind. Wellicht achter de radio unit of start/stop schakelaar?
Ik heb een website gevonden waar je de kabelboom moet kunnen vinden, helaas krijg ik zo snel de Java plugin niet aan de gang (vervelende beveiligingsinstellingen van Microsoft).
EDIT:
Ik heb ooit eens verder gekeken en kennelijk is er voor de auto een optie om een USB poort te hebben op het entertainment systeem. Als de kabel ergens aanwezig is (in de buurt van de audio jack) dan zal daar ongetwijfeld 5V USB spanning aanwezig zijn. Met wat hacken kun je de voeding van de BT module voorbij springen en direct de 5V aansluiten (uiteraard wel checken of de module inderdaad 5V nodig heeft). Dan zou hij direct aan het media systeem gekoppeld moeten zijn.
Dit is wel voor de wat geavanceerdere hackers, wellicht dat ik dit binnen afzienbare tijd ook ga doen (ik heb momenteel ook zo'n BT module in de sigaretten aansteker zitten en zie hetzelfde "probleem"). Als dat zo is kan ik wat meer foto's en gegevens geven over dit verhaal.
Een betere optie is om te zoeken naar de kabel die het contact (en dus het entertainment systeem) van stroom voorziet (vaak bekend van oudere auto radio's). Deze kabel is wel af te takken, ik weet alleen niet waar hij zich ergens bevind. Wellicht achter de radio unit of start/stop schakelaar?
Ik heb een website gevonden waar je de kabelboom moet kunnen vinden, helaas krijg ik zo snel de Java plugin niet aan de gang (vervelende beveiligingsinstellingen van Microsoft).
EDIT:
Ik heb ooit eens verder gekeken en kennelijk is er voor de auto een optie om een USB poort te hebben op het entertainment systeem. Als de kabel ergens aanwezig is (in de buurt van de audio jack) dan zal daar ongetwijfeld 5V USB spanning aanwezig zijn. Met wat hacken kun je de voeding van de BT module voorbij springen en direct de 5V aansluiten (uiteraard wel checken of de module inderdaad 5V nodig heeft). Dan zou hij direct aan het media systeem gekoppeld moeten zijn.
Dit is wel voor de wat geavanceerdere hackers, wellicht dat ik dit binnen afzienbare tijd ook ga doen (ik heb momenteel ook zo'n BT module in de sigaretten aansteker zitten en zie hetzelfde "probleem"). Als dat zo is kan ik wat meer foto's en gegevens geven over dit verhaal.
Short throw dipstick bro.
zou je mij op de hoogte kunnen houden van je project?
welke bluetooth module gebruik je precies ?
ik beschik helaas niet over een usb aansluiting ik heb na mijn weten ook geen losse stekkers hangen bij mn middenconsole
welke bluetooth module gebruik je precies ?
ik beschik helaas niet over een usb aansluiting ik heb na mijn weten ook geen losse stekkers hangen bij mn middenconsole
Goeie vraag inderdaad. Zou eens kunnen kijken of dit misschien te coderen is.
Zelf gebruik ik deze: http://www.rockfordfosgate.com/products/details/rfbtaux
Werkt prima, maar inderdaad geen stroom op de 12V aansluiting onder de console als het contact uit staat.
Zelf gebruik ik deze: http://www.rockfordfosgate.com/products/details/rfbtaux
Werkt prima, maar inderdaad geen stroom op de 12V aansluiting onder de console als het contact uit staat.
ik gebruik deze btr100 http://www.ampire.de/Amplifiers/Bluetoo ... 10&p=28510
alleen mijn ervaringen zijn niet zo goed ik heb nu inmiddels al de 2de die kapot is,
daarom deze besteld om te proberen: http://nl.aliexpress.com/item/12V-24V-C ... 28530.html
alleen mijn ervaringen zijn niet zo goed ik heb nu inmiddels al de 2de die kapot is,
daarom deze besteld om te proberen: http://nl.aliexpress.com/item/12V-24V-C ... 28530.html