Dynamo/alternator issue
Dynamo/alternator issue
Ik krijg met uitlezen de foutmeldingen op mijn glow module en en dynamo melding. De melding staat er net in, sinds een 15 km. Ik heb daarna de auto nog gewoon gebruikt. Maar Inpa werkt niet dus ik kan niet zien of de dynamo de accu oplaad. De regelaar heb ik een jaar geleden vervangen.
Nu mijn vraag: als de dynamo defect is hoe lang kan ik dan nog rijden? Is een accu dan binnen no time leeg of kan ik er dan nog een paar dagen mee rijden? Alles staat gewoon aan (airco, radio, clima etc)
Rare vraag misschien maar ik heb echt geen idee
Schiet me nog wat te binnen, ook een foutmelding op de IBS sensor, communication error. iBS sensor is 5 maanden terug vervangen
Nu mijn vraag: als de dynamo defect is hoe lang kan ik dan nog rijden? Is een accu dan binnen no time leeg of kan ik er dan nog een paar dagen mee rijden? Alles staat gewoon aan (airco, radio, clima etc)
Rare vraag misschien maar ik heb echt geen idee
Schiet me nog wat te binnen, ook een foutmelding op de IBS sensor, communication error. iBS sensor is 5 maanden terug vervangen
Re: Dynamo/alternator issue
Als de dynamo echt stuk is en niet meer bij laadt houdt het echt heel snel op.
Meestal gaan ze niet in een keer volledig stuk en laadt ie beperkt bij. Dan zou je nog wel wat kilometers kunnen halen.
Ik zou dan wel alle stroomverbruikers tot een absoluut minimum beperken.
Meestal gaan ze niet in een keer volledig stuk en laadt ie beperkt bij. Dan zou je nog wel wat kilometers kunnen halen.
Ik zou dan wel alle stroomverbruikers tot een absoluut minimum beperken.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: Dynamo/alternator issue
Mijn dynamo deed het niet meer / steeds slechter.
Ik kreeg met koud starten na 2 minuten dat alle systemen uitvielen. Opnieuw starten en het werkte allemaal meer. Maar dat is niet oneindig vol te houden. Ik neem aan dat als je dynamo helemaal kapot is dat het dan zoals Niels al zegt heel snel voorbij is
Ik kreeg met koud starten na 2 minuten dat alle systemen uitvielen. Opnieuw starten en het werkte allemaal meer. Maar dat is niet oneindig vol te houden. Ik neem aan dat als je dynamo helemaal kapot is dat het dan zoals Niels al zegt heel snel voorbij is
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: Dynamo/alternator issue
Vandaag even een specialist geraadpleegd en hij geeft aan dat het een communicatiefout (BSD) fout is. Zeer waarschijnlijk de kabels viceversa communicatiekabels op de DDE
Daar ga ik zsm even naar kijken
Daar ga ik zsm even naar kijken
Re: Dynamo/alternator issue
Dat "DDE" zie ik wel vaker langskomen, wat is dat eigenlijk?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Dynamo/alternator issue
Digital Diesel Electronic. Stuurdoos van de motor.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Dynamo/alternator issue
Bij benzine auto's de ECU genoemd.
Probleem opgelost. Connector maakte niet goed contact. Alle meldingen weer verdwenen
Probleem opgelost. Connector maakte niet goed contact. Alle meldingen weer verdwenen
Re: Dynamo/alternator issue
Bij benzines is de BMW term : DME : digital motor Electronics. Tja logisch is het niet helemaal
.
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Dynamo/alternator issue
In de engelse taal spreken ze alleen over ECU of je nu een DME of DDE bedoeld.
Wat je zegt Tom, verwarrend
Wat je zegt Tom, verwarrend
Re: Dynamo/alternator issue
Klopt, maar ECU staat voor Electronic Control Unit. En zo hebben we er heel veel
.
Daarom vind ik het te algemeen voor wagens zoals de onze waar je toch best de eigenlijk module beschrijft, DME,DDE, CAS, IBS, LM, enz, enz
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Daarom vind ik het te algemeen voor wagens zoals de onze waar je toch best de eigenlijk module beschrijft, DME,DDE, CAS, IBS, LM, enz, enz
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Dynamo/alternator issue
Ik snap dat er hier een andere issue speelde, maar wie ooit meldingen krijgt over het niet goed opladen van de accu en het vermoeden bestaat dat het de dynamo is. per direct de dynamo laten reviseren ergens.
Dat scheelt poen en schaamte: kwam vorig jaar stil te staan langs de snelweg, ANWB heeft m getakeld en nieuwe dynamo in gezet. Veel poen en tijd kwijtgeraakt. Wel extreem goede service van ANWB hoor.
Dat scheelt poen en schaamte: kwam vorig jaar stil te staan langs de snelweg, ANWB heeft m getakeld en nieuwe dynamo in gezet. Veel poen en tijd kwijtgeraakt. Wel extreem goede service van ANWB hoor.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM