OEM Radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
--daniel--

OEM Radio

Bericht door --daniel-- » 28 mar 2016, 14:08

Hi allen,

Ik ben in het bezit van een E39 520i uit 2001 met een aftermarket radio van Dynavin.
Nu wil ik hem het liefst weer origineel hebben en ben nu op zoek naar wat informatie. Ik weet namelijk niet precies wat ik nodig heb.

Ik weet in ieder geval dat ik het frame nodig heb heb met het klepje wat voor de cd of cassette komt.
Dan heb je veel verschillende soorten radios en ik heb geen idee welke er in mijn auto hoort. Het grote verschil is naar mijn idee MID of niet. Nu heb ik onder de tellers ook MID informatie waar ik met de linker richtingaanwijzer hendel doorheen kan lopen. Hier vind ik informatie over verbruik, range, datum, tijd, dat soort dingen. Ik heb al gezien dat mijn versie van dat display de brede variant is (ongeveer 10 a 15 cm) Ik kan dus ook op dit moment de datum en de tijd in dat display niet instellen doordat ik dat volgens mij via de radio moet doen (mid of niet)

Daarnaast lees ik ook wel hier en daar dat er in de kofferbak een radio module hoort te zitten. Ik dacht in eerste instantie dat dit een amplifier was en niet direct nodig, maar nu lees ik ook dat er een module achterin zou zitten wat een deel is van de radio en dus zonder deze module de radio niet zou werken.

Dus:
-Welke radio heb ik nodig?
-Bestaat de radio uit twee delen, voorin een deel en achterin een deel?

Thanks! Daniel

ac/dennis

Re: OEM Radio

Bericht door ac/dennis » 29 mar 2016, 20:15

Hi,

Je moet het helemaal zelf weten, en voor originaliteit is veel te zeggen, maar als ik een dynavin had, dan had ik deze lekker laten zitten.
Het originele spul is over het algemeen niet super, bij E39s dan.

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn origineel spul vervangen door een Android systeem, naar alle teveredenheid. Niet alleen ben je helemaal uptodate met de nieuwste technieken, maar ook het geluid is een stuk beter! Ik heb een touring en daar was het echt ruk.
Achterin zit idd een radio module, origineel zat voorin alleen de bediening zeg maar. Je kan ook nog een amp hebben achterin.
Ik weet niet of je een touring of sedan hebt, maar bij mij zat de radio module onder een van de kunststof afdekplaten naast het reservewiel.

Mocht je terug willen naar Origineel... ik heb alles nog liggen, headunit, frame, afdekplaatje, mk3 nav, 6 cdwisselaar en je radiomodule. Als het goed is ligt de bekabeling nog in je wagen.

Grt

Dennis

ac/dennis

Bericht door ac/dennis » 30 mar 2016, 18:39

Hier de link naar de complete set.
viewtopic.php?f=680&t=49529&p=619430#p619430

Ray_530i_2001

Bericht door Ray_530i_2001 » 05 jun 2016, 21:50

@ac/dennis

Welk Android systeem heb je ingebouwd? Ik overweeg de Dynavin n6 aan te schaffen. Deze heeft volgens mij geen Android als OS toch?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”