stuur trilt bij remmen e60
- Michel5388
stuur trilt bij remmen e60
Goedendag allen
Bij mijn e60 uit 2005 trilt het stuur bij het remmen.
Alleen het vreemde is dat het niet altijd is.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn
Gr michel
Bij mijn e60 uit 2005 trilt het stuur bij het remmen.
Alleen het vreemde is dat het niet altijd is.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn
Gr michel
Re: stuur trilt bij remmen e60
Kromme remschijven.
Of wanneer de remschijven recent vervangen zijn of überhaupt de voorwielen recent gedemonteerd zijn geweest, is misschien de naaf en de plekken waar het wiel contact maakt met de naaf niet netjes schoon/vlak gemaakt.
Of wanneer de remschijven recent vervangen zijn of überhaupt de voorwielen recent gedemonteerd zijn geweest, is misschien de naaf en de plekken waar het wiel contact maakt met de naaf niet netjes schoon/vlak gemaakt.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
kromme schijven idd
Schijven laten frezen op de as.
Elk garagebedrijf kan dat voor je doen.
Wel verse blokken steken.
Elk garagebedrijf kan dat voor je doen.
Wel verse blokken steken.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Als de voering op de remblokken nog dik genoeg is kunnen de remblokken over een schuurvel heen gehaald worden om ze weer vlak te maken en weer te hergebruiken.
- Michel5388
Oke bedankt allemaal
Dan zullen we daar eens mee aan de gang gaan. Is namelijk aardig vervelend zo.
Gr michel
Dan zullen we daar eens mee aan de gang gaan. Is namelijk aardig vervelend zo.
Gr michel
goed adresje voor de schijven afdraaien op de as; http://www.afdraaienremschijf.nl/
Zou voordat je alle bovenstaande gaat doen eerst eens je stuurkogels en fusees nakijken of daar niet wat speling op zit. Belangrijkste is je reactiestang die van je onderste fusee naar voren loopt en in het rubber zit. Als die rubbers slecht worden dan gaat ie ook trillen.
Wanneer het rubber echt slecht wordt dan goed kijken naar je wiel terwijl iemand anders hem met licht ingedrukte rem een paar keer in z'n vooruit en achteruit zet. Je ziet dan de speling op dat rubber doordat je je wiel ziet bewegen in de wielkast. Mijne heeft dat ook. Heb er van die Meyle HD rubbers voor besteld.
Wanneer het rubber echt slecht wordt dan goed kijken naar je wiel terwijl iemand anders hem met licht ingedrukte rem een paar keer in z'n vooruit en achteruit zet. Je ziet dan de speling op dat rubber doordat je je wiel ziet bewegen in de wielkast. Mijne heeft dat ook. Heb er van die Meyle HD rubbers voor besteld.
-
Mijne trilde ook bij het remmen. Nadat ik alle draagarmen aan de voorzijde had vervangen was het weg.
Hoeft niet altijd aan de schijven te liggen. Een schijf heeft altijd een lichte slinger erin zitten en dat is om de blokken los te drukken van de schijf. Na het afdraaien is die slinger eruit maar blijven de blokken tegen de schijf aan liggen.
Hoeft niet altijd aan de schijven te liggen. Een schijf heeft altijd een lichte slinger erin zitten en dat is om de blokken los te drukken van de schijf. Na het afdraaien is die slinger eruit maar blijven de blokken tegen de schijf aan liggen.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
Voordat het meneertje van de schijfremmenfabriek een remschijfje in een doosje doet voor de verkoop is deze schijf eerst afgedraaid en ook nog even gecontroleerd op niet krom zijn. Het verhaal dat er een slingertje in zit kan ik niet helemaal plaatsen.
Lijkt me overigens al een hele uitdaging om een remschijf te maken waar een slinger in zit. Volgens mij heeft iemand je ooit een kontverhaal verteld.
Lijkt me overigens al een hele uitdaging om een remschijf te maken waar een slinger in zit. Volgens mij heeft iemand je ooit een kontverhaal verteld.
Weet niet waar je woont, maar ik kan ook een diagnose stellen en ze eventueel afdraaien voor je aan de auto.
Rondom de remzuiger zit een rubberen ring, tijdens het remmen vervormt deze ring.
Bij het loslaten van het rempedaal komt de ring weer terug in zijn oorspronkelijke vorm.
Hierdoor wordt de zuiger iets terug getrokken waardoor de remblokken vrij komen van de schijf en absoluut niet door slingering in de remschijf. De remblokken blijven tevens vrijwel altijd heel lichtjes aanslepen tegen de remschijf.
Rondom de remzuiger zit een rubberen ring, tijdens het remmen vervormt deze ring.
Bij het loslaten van het rempedaal komt de ring weer terug in zijn oorspronkelijke vorm.
Hierdoor wordt de zuiger iets terug getrokken waardoor de remblokken vrij komen van de schijf en absoluut niet door slingering in de remschijf. De remblokken blijven tevens vrijwel altijd heel lichtjes aanslepen tegen de remschijf.
-
De discussie over wel of geen slinger ga ik niet eens voeren. Kontverhaal? Mooi woord keus
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
- Michel5388
bedankt allemaal voor de informatie daar ga ik zeker iets mee doen van het weekend,
hij staat nu eerst bij de spuiter want moet zaterdag dienen als mijn trouwauto.
zal alle rubbers eens nalopen en kijken of ik wat kan ontdekken
gr michel
hij staat nu eerst bij de spuiter want moet zaterdag dienen als mijn trouwauto.
zal alle rubbers eens nalopen en kijken of ik wat kan ontdekken
gr michel
oh jee... even kijken wat voor auto de spuiter heeft, voor het geval 't niet af is en DAT je trouwauto wordt
mooie dag gewenst!
mooie dag gewenst!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Trillen bij remmen
Al geruime tijd voel ik het trillen in het stuur bij het remmen. Na verloop van tijd wordt het steeds erger. De eerste keer originele schijven op de auto gezet. Na 3000 kilometer zelfde klachten. Wederom nieuwe set schijven er op gezet (zimmerman). Weer na 5000 trillende remmen. De stabilisatorstang en rubbers vervangen en natuurlijk de schijven. De is ook uitgelijnd. Wederom na 5000 kilometer trillende remmen. Inmiddels een 1750 euro lichter is nu het advies om de wielnaven te vervangen. Ik voel er meer voor om de hele auto te vervangen..... Straks zijn het ook niet de naven.
De remmen lopen niet aan. Iemand nog goede suggesties, ik ben zo langzamerhand ten einde raad! Alvast dank voor het meedenken.
De remmen lopen niet aan. Iemand nog goede suggesties, ik ben zo langzamerhand ten einde raad! Alvast dank voor het meedenken.