[E36] M43B16 swap to m42b18 or m44b19

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Speeddragon

[E36] M43B16 swap to m42b18 or m44b19

Bericht door Speeddragon » 05 apr 2016, 22:26

Jongens, ik ben deze 318is swap aan het voorbereiden. Nu zijn me een aantal dingen duidelijk maar ook een aantal onduidelijk.

ik heb deze advertentie op het oog:
http://link.marktplaats.nl/m1037897163

Een hoop zal ik er niet van nodig hebben denk ik..

-Een forumlid kan mijn EWS matchen met de nieuwe DME dus dat is eigenlijk geregeld (en als backup plan is er altijd het plakken van een sleutel aan de antenne

-Mijn m43b16 versnellingsbak kan blijven zitten.

Wat is er onduidelijk:
-hoe zit het nou precies met de uitlaat, dit gaat niet zomaar passen heb ik uit andere topics begrepen.
-is het moeilijk om de airconditioning om te zetten, je zult sowieso opnieuw moeten gaan vullen denk ik?
-in dit topic:
bimmer-jeroen schreef:Heb zelf ook de swap bij m`n eigen gedaan exact zelfde als jou. (zie topic)
en ik kan je nu al garanderen dat wanneer je nog het oude type abs systeem hebt je na 10min rijden niet meer dan 5400rpm kunt maken (daarna stottert hij verder, soort begrenser oid) storing: toerental wiel RA ontbreekt.
Succses ik bespraar je er maanden zoekwerk mee!

en je kabelset moet plug and play zijn (zolang je maar geen engelse of automaat motor gekocht hebt. Deze kabelbomen zijn anders en dan is het einde nog niet in zicht.
Sucses!
Nu heb ik zijn topic doorgelezen en hem een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord gehad. Zelf heb ik een 1999 met ASC, nu denk ik te begrijpen dat ik hier niet mee geconfronteerd wordt maar dit weet ik niet zeker? Ook vraag ik me af of ASC gewoon netjes blijft werken?

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”