Panoramadak-kantelfunctie blokkeren?
Panoramadak-kantelfunctie blokkeren?
Hallo,
Nu het mooie weer er weer aankomt kan het dak weer open. Maar ik moet me niet vergissen, want de kantelfunctie gebruiken betekent hele dak initialiseren. Anders wil ie niet meer dicht. Schuiffunctie werkt prima.
Nu bedacht ik me: kan je niet een draadje van de stekker afhalen zodat de kantelfunctie niet meer kan worden ingeschakeld ? En zo ja, welke dan. Iemand een idee?
Of, misschien beter, heeft iemand een eenvoudige oplossing voor de storing in de kantelfunctie?
Wel vreemd dat initialiseren wel gewoon wil. Dan loopt ie het hele schema af. Dus echt iets stuk kan er niet zijn.
Er zij ergere storingen, ik weet het. Maar vroeg het me toch even af.
Mvg
Freddy
Nu het mooie weer er weer aankomt kan het dak weer open. Maar ik moet me niet vergissen, want de kantelfunctie gebruiken betekent hele dak initialiseren. Anders wil ie niet meer dicht. Schuiffunctie werkt prima.
Nu bedacht ik me: kan je niet een draadje van de stekker afhalen zodat de kantelfunctie niet meer kan worden ingeschakeld ? En zo ja, welke dan. Iemand een idee?
Of, misschien beter, heeft iemand een eenvoudige oplossing voor de storing in de kantelfunctie?
Wel vreemd dat initialiseren wel gewoon wil. Dan loopt ie het hele schema af. Dus echt iets stuk kan er niet zijn.
Er zij ergere storingen, ik weet het. Maar vroeg het me toch even af.
Mvg
Freddy
-
-
Re: Panoramadak-kantelfunctie blokkeren?
Arnold, dank voor je link. Mijn achterste deel gaat al niet meer mee omhoog. Er lijkt niet aan gezaagd te zijn, ik zal binnenkort is kijken of ik dat er af durf te zagen..
Dit ga ik spoedig uitproberen, erg duidelijke video, top!
Het is mij gelukt, precies zoals omschreven in beide video's.
Ik heb het voorzichtig gedaan met een soldeerbout, werkt ook prima.
Panoramadak werkt helemaal naar behoren, natuurlijk is het 2e (kleine) deel van het dak niet meer te bewegen, but I don't give a damn
Ik heb het voorzichtig gedaan met een soldeerbout, werkt ook prima.
Panoramadak werkt helemaal naar behoren, natuurlijk is het 2e (kleine) deel van het dak niet meer te bewegen, but I don't give a damn
Ik zou ook nog even de MOD doorvoeren om je modules in de achterbak te verhogen mocht het panodramadak nog gaan lekken , + de waterafvoer van het panodramadak controleren / aanpassen (is ook genoeg over te vinden)
Hallo, ik wilde mij een e61 aanschaffen met panodak Als ik al de problemen lees dan vraag ik me af of dat wel verstandig is.
Zijn de bekende problemen, afgebroken geleiders, windgeruis, waterlekkage enz met het LCI type verholpen of vanaf welk bouwjaar?
kan iemand mij daar raad geven.
groet Robert
Zijn de bekende problemen, afgebroken geleiders, windgeruis, waterlekkage enz met het LCI type verholpen of vanaf welk bouwjaar?
kan iemand mij daar raad geven.
groet Robert
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar XK140DHC 1956
Geen verschil tussen pre-lci en lci betreffende het pano dak.
525d E61 2007 pre-LCI
Hi Tom
Heeft BMW dan geen verbeteringen doorgevoerd tijdens de productie van dit model? Komen de problemen bij latere types net zo vaak voor?
Heeft BMW dan geen verbeteringen doorgevoerd tijdens de productie van dit model? Komen de problemen bij latere types net zo vaak voor?
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar XK140DHC 1956
Geen weet van verbeteringen, probleem is zeker niet opgelost in de lci, in hoevere dat er minder problemen zijn met de lci is zeer moeilijk te zeggen, zeker gezien er ook een verschil in leeftijd is.
Bij een dealer is mij destijds afgeraden om een tweedehands te nemen met panodak, ik heb het dan ook niet, en mis het ook niet.
Bij een dealer is mij destijds afgeraden om een tweedehands te nemen met panodak, ik heb het dan ook niet, en mis het ook niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Persoonlijk vind ik het klinkklare nonsens om een e61 te laten staan omdat ie een panoramadak heeft.
Zeker als je je al hebt ingelezen in de problemen. Schaf er eentje aan en bekijk dezelfde middag nog hoe de afvoeren eruit zien. Zitten de bagger eindstukken er nog op dan deze eraf trekken. Voor de volledigheid nog even een dunne kabel door je goot heen duwen om zeker te zijn dat er geen rommel achter blijft.
Daarna heerlijk genieten van een panoramadak
Als je dak suist, koop dat voor 45,- nieuwe rubbers bij de dealer. Oude eraf en nieuwe erop. Bedieningsknop op sluiten houden totdat het dak een gehele cyclus openen, sluiten heeft afgelegd. Het dak is dan geinitialiseed op je nieuwe rubbers.
Echt een panoramadak is fraai, ook al heb je het nooit open. De lichtopbrengst ervan is super. Rij je een keertje harder dan 200 sluit je de hemel en heb je gewoon een gesloten situatie
Ik wil echt nooit meer zonder een panoramadak
Mvg,
Vincent
Zeker als je je al hebt ingelezen in de problemen. Schaf er eentje aan en bekijk dezelfde middag nog hoe de afvoeren eruit zien. Zitten de bagger eindstukken er nog op dan deze eraf trekken. Voor de volledigheid nog even een dunne kabel door je goot heen duwen om zeker te zijn dat er geen rommel achter blijft.
Daarna heerlijk genieten van een panoramadak
Als je dak suist, koop dat voor 45,- nieuwe rubbers bij de dealer. Oude eraf en nieuwe erop. Bedieningsknop op sluiten houden totdat het dak een gehele cyclus openen, sluiten heeft afgelegd. Het dak is dan geinitialiseed op je nieuwe rubbers.
Echt een panoramadak is fraai, ook al heb je het nooit open. De lichtopbrengst ervan is super. Rij je een keertje harder dan 200 sluit je de hemel en heb je gewoon een gesloten situatie
Ik wil echt nooit meer zonder een panoramadak
Mvg,
Vincent
Ik heb ook specifiek naar een 530D gezocht zonder panodak, het lijkt me zeker wel mooi qua lichtopbrengst maar ik heb 2 linkerhanden en dan kan het een dure aangelegenheid worden .
Ik zou er een funfer niet om laten staan maar dan onmiddellijk de volgende acties uitvoeren:
- Kantelfunctie blokkeren tenzij hij nog mega vlekkeloos gaat
- Afwateringdoppen eraf halen (heb ik ook hier en daar gelezen)
- MOD in kofferbak doorvoeren dat de modules hoger geplaatst worden voor als je toch lekkage krijgt
Al met al gaat het zeker geld kosten en als je echt pech hebt kun je er aardig op leeg lopen...
Ik zou er een funfer niet om laten staan maar dan onmiddellijk de volgende acties uitvoeren:
- Kantelfunctie blokkeren tenzij hij nog mega vlekkeloos gaat
- Afwateringdoppen eraf halen (heb ik ook hier en daar gelezen)
- MOD in kofferbak doorvoeren dat de modules hoger geplaatst worden voor als je toch lekkage krijgt
Al met al gaat het zeker geld kosten en als je echt pech hebt kun je er aardig op leeg lopen...
Zelf ben ik geen automonteur, maar het is me in een half uurtje gelukt, om het 2e kleine deel vast te zetten. Wellicht doe ik de rubbers ook nog een keer. Bij 140 hoor je wel ietsje windgeruis, tenzij je het plafond-plaat dichtdoet. Het is net wat Vincent zegt, het is echt genieten zo'n panoramadak. En als je af en toe zorgt dat de afvoer schoon blijft, dan heb je veel plezier ervan!
Ik heb na 6 jaar mijn e23 745i verkocht en daar zat een glazen schuifdak in een moonroof, voor 1985 iets bijzonders.
Ik heb nu voor de overgangstijd een e39 528i touring ook met glazen schuifdak.
Ik wil eigenlijk geen auto meer zonder schuifdak, maar las dat er zoveel problemen zijn met het dak.
Normaal doe ik al het onderhoud zelf aan de auto en oldtimers. Met de e39 was het een omschakeling omdat je in eens met uitlezen en resetten geconfronteerd wordt. Ik heb een laptop met INPA en ik moet zeggen het lukt me al aardig. De e39 is daarvoor een mooi oefenproject.
Ik denk dat ik bij mijn keuze voor een panoramadak blijf.
Ik heb nu voor de overgangstijd een e39 528i touring ook met glazen schuifdak.
Ik wil eigenlijk geen auto meer zonder schuifdak, maar las dat er zoveel problemen zijn met het dak.
Normaal doe ik al het onderhoud zelf aan de auto en oldtimers. Met de e39 was het een omschakeling omdat je in eens met uitlezen en resetten geconfronteerd wordt. Ik heb een laptop met INPA en ik moet zeggen het lukt me al aardig. De e39 is daarvoor een mooi oefenproject.
Ik denk dat ik bij mijn keuze voor een panoramadak blijf.
Jaguar XK140DHC 1956
Jaguar XK140DHC 1956