bimmabimbambong van vectra naar 523i f10 2011

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
BimmaBimBamBong

bimmabimbambong van vectra naar 523i f10 2011

Bericht door BimmaBimBamBong » 25 mei 2016, 09:06

Moggu,

Hierbij wil ik mezelf voorstellen, ben van een opel vectra 2006 3.0 v6 cdti naar een 523i f10 2011, gegaan.
Ga deze a.s. vrijdag ophalen, dus eigenlijk heb ik bij voorbaat al een steljevoor onderwerp aangemaakt maar ik heb m dus daadwerkelijk niet, hopelijk jinx ik het geheel niet door op de feiten voor te lopen, maar gelukkig ben ik niet bijgelovig (ok, allicht een beeeeetje dan) en zal dit wel niet uitmaken.

Foto's volgen dus nog.

Hierbij meteen een vraag en hopelijk kan die beantwoord worden want ik heb op internet er niet veel over kunnen vinden.
Mijn 523i is uitgerust met automaat, lederen bekleding (jammer genoeg geen comfort stoelen) headup display, stoelverwarming (uiteraard) 98.000 km op t klokkie en bovenal en waar meteen de vraagstelling over gaat: 'een keyless entry optie', dus lekker de sleutel in de zak houden en rijden. :driving:

Echter.....vraag ik me af hoe diefstalgevoelig dit is en hoever de sleutel van de auto verwijderd moet zijn om niet te werken, iemand enig idee? Ik ga dit uiteraard als één van de eerste dingen uittesten maar ik denk ik stel de vraag gewoon op het bimmerportal. Vraag me af of de auto afslaat als hij niet meer in het bereik van de sleutel bevind en hoever dit bereik dus is. En of dit dus extra diefstalgevoelig is, makkelijk te kraken, over te schrijven??

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Cassa

Re: Nieuwe BMW rijder

Bericht door Cassa » 25 mei 2016, 09:25

Welkom!

Om de vraag te beantwoorden wat betreft de Keyless entry: in mijn ervaring kan je alleen de deur unlocken met de klink als de sleutel zich binnen een meter van de deur bevindt. Zelfs als ik met passagier instap en ik met sleutel bij de bestuurdersdeur sta, kan zij de passagiersdeur nog niet openen, terwijl daar ook die keyless "knop" op zit.

Starten kan dan ook pas als de sleutel zich daadwerkelijk in de auto bevindt.

Hopelijk beantwoordt dit je vraag!

Ovanjole

Re: bimmabimbambong van vectra naar 523i f10 2011

Bericht door Ovanjole » 25 mei 2016, 11:05

Hallo,

welkom op het forum. Gaaf dat je een bmw hebt aangeschaft, datzal wel een verschil worden met die vectra die je hebt gereden.
ik ben erg benieuwd naar de plaatjes van de auto maar dat word dan nog eventjes wachten. Verder nog plannen met de auto?

mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators, zoek je iets, probeer dan altijd eerst even doe zoekfunctie rechtsboven:)

veel succes en plezier met je 5er! :duimen: :duimen:

BimmaBimBamBong

Re: Nieuwe BMW rijder

Bericht door BimmaBimBamBong » 25 mei 2016, 14:46

Cassa schreef:Welkom!

Om de vraag te beantwoorden wat betreft de Keyless entry: in mijn ervaring kan je alleen de deur unlocken met de klink als de sleutel zich binnen een meter van de deur bevindt. Zelfs als ik met passagier instap en ik met sleutel bij de bestuurdersdeur sta, kan zij de passagiersdeur nog niet openen, terwijl daar ook die keyless "knop" op zit.

Starten kan dan ook pas als de sleutel zich daadwerkelijk in de auto bevindt.

Hopelijk beantwoordt dit je vraag!
Hi bedankt voor je input, dat sust enigszins de zenuwen.

BimmaBimBamBong

Bericht door BimmaBimBamBong » 25 mei 2016, 14:48

Ovanjole schreef:Hallo,

welkom op het forum. Gaaf dat je een bmw hebt aangeschaft, datzal wel een verschil worden met die vectra die je hebt gereden.
ik ben erg benieuwd naar de plaatjes van de auto maar dat word dan nog eventjes wachten. Verder nog plannen met de auto?

mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators, zoek je iets, probeer dan altijd eerst even doe zoekfunctie rechtsboven:)

veel succes en plezier met je 5er! :duimen: :duimen:
Hi, bedankt voor je welkomswensen, ik moet inderdaad nog even tot vrijdag op een houtje (vectra) bijten tot ik plaats kan nemen in de bimmer. Maar ik heb nog een vraagje, waar kan ik zien wat er qua opties echt op de wagen zitten? Is er een site van bmw waar dit op kenteken geraadpleegd kan worden?

SnowWolf

Bericht door SnowWolf » 25 mei 2016, 18:18

Hoi welkom!

Dat kan op http://bimmer.work met je VIN :duim:

Veel plezier met je Bimmer.

Gr
Stijn

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 26 mei 2016, 19:50

Welkom op het forum,

Keyless entry, als de sleutel op een meter afstand van de deur is gaat de deur niet van slot als er iemand aan de klink trekt.
Ik zal morgen is te testen of dat hij ook uit zijn P wil als de sleutel buiten de wagen is.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F10 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”