'acculampje'

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
djape

'acculampje'

Bericht door djape » 04 jun 2016, 21:17

Dag Bimmerleden,

Het acculampje, zo noem ik het maar even, brandt sinds kort soms (2x nu) kort na de start en gaat dan als ik rijd na ± 30 seconden uit. Vaker is er niets aan de hand en gaat het lampje direct na het starten uit. Nu weet ik dat het waarschijnlijk de dynamo is, maar die onregelmatigheid doet mij ook twijfelen of het wat anders kan zijn. Daarnaast gaat iedere keer als ik de deur open met de afstandbediening de 'standkachel' aan (ik weet het is geen kachel, maar dat ding dat in de linker wielkast zit ;) ) en ik vermoed dat die er ook mee te maken heeft. Anyway...wie wil ze tanden er op stuk bijten en mij van zinvol advies voorzien voordat ik de lange rit naar het hoge noorden aanvang naar Offenga.
Oh ja...het is een 530d station uit 2002 en rijd als een zonnetje en ik merk dus niets.

Als vast veel dank

Jaap

FrankB

Re: 'acculampje'

Bericht door FrankB » 05 jun 2016, 14:22

Heb je de accu + dynamo al eens doorgemeten?
BMW E39 528ia Cosmosschwarz

jazz4u

Re: 'acculampje'

Bericht door jazz4u » 06 jun 2016, 10:22

de bijverwarming gaat zoemen als je de deur ontgrendelt. Dat hoort zo.
bij mijn 530d was op enig moment zoveel corrosie op de gloeistift opgetreden en op de contactpunten dat die bijverwarming willekeurig aanspringt, ook als je in bed ligt

dat trekt een accu heel snel leeg

zoek hier in het e39 forum maar eens rond op standkachel en accu leeg

houd 'm in de gaten want die diesel start echt niet als de spanning onder de 10.8v of zoiets zakt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”