Sinds dat ik mijn rijbewijs bemachtigde, heb ik gekozen voor BMW. Als 18 jarige waren het vooral de looks die mij aantrokken tot de E36. Het was daarnaast een auto die binnen het budget viel en omschreven werd als betrouwbare auto, mitst goed verzorgd!
Samen met mijn ouwe heer een 1994 E36 316i op de kop getikt met 169k op de teller. De 'hellrott' BMW bleek een perfecte koop te zijn. De auto was motorisch en optisch in perfecte staat, en dat bleek ook wel nadat ik deze auto tot de 270k heb gereden en er nog geen aan of opmerking waren te vinden behalve het algemene onderhoud ( Remmen bijvoorbeeld, nog geen BMW gevonden die ze niet snel slijt. ) Tijd, geld en energie gestoken in het optimaliseren van de auto d.m.v. het vervangen en meespuiten van de bumpers, vervangen van de verlichting, E32 stlying velgen. Met altijd het doel in ogen om een strakke auto neer te zetten ipv. een afgetrapte boerenmestwagen

Hier een foto van de, in mijn ogen, prachtige wagen in alle opzichten;

Helaas door de schuld van een ander is de auto total los afgevoerd en heb ik afscheid genomen. Hierna een nieuwe 316i gekocht vanwege werk verplichtingen. Helaas een miskoop ondanks de eerste indruk.
Ontevreden met de 2de e36 ben ik opzoek gegaan naar meer vermogen. Met de nodige rij ervaring en 3serie dolheid opzak, ging ik opzoek naar een nieuwe BMW. Mijn oog viel eind 2015 op een goed bewaarde 1993 325i E36 M uitgevoerd. In de prachtige kleur Mauritius blauw, werd ik gelijk verliefd toen ik de auto zag bij mijn eerste bezoek, wat een monster. Maar na vele auto's te hebben bezocht en vele tegenvallers te hebben verwerkt, was ik benieuwd in welke staat de auto zich echt bevond onder haar looks.
Ik trof een auto aan met 169K Miles, zo'n 270K kilometers, die motorisch in optimale staat bleek te zijn. Gekocht van de 2de eigenaar, die mij alles kon vertellen over de auto en wat er aan was aangepast en toegevoegd.
Zo bleek dat de auto, origine bedoeld voor de Amerikaanse markt, verkocht was aan een Nederlander die de auto direct naar Nederland stuurde. Hier heeft hij de auto omgebouwd tot een E36 M3 qua exterieur en interieur. Waar de auto al voorzien was van alle elektronische extra's, besloot de eerste eigenaar te investeren in elektrische stoelen met verwarming, elektrische verstelbaar verworven in echt buffelleer.
Ik lees het op het forum vaker dat mensen het gevoel krijgen om graag om te rijden in een BMW. Dat gevoel deel ik sinds mijn eerste 316i! Ik heb de 325I op vakantie genomen naar België, Duitsland, Londen en Rome. Spanje staat in de planning!

Ik hoop een meeting mee te maken en de andere, prachtige auto's te kunnen bezichtigen die ik voorbij zie komen op het Forum!
Groeten,
Morrits
P.s. De lak is echt zo gaaf als op de foto