Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Mugiwara
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016, 19:50

Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Bericht door Mugiwara » 10 jun 2016, 00:57

Beste bimmenaars,

Sinds dat ik in bezit ben van mijn auto erger ik mij kapot aan de geluidskwaliteit van de BMW speakers.... Mijn ouders hebben een Golf MK6 en die klinkt zelfs nog 10x beter dan die verrotte speakers in mijn BMW.

Ik heb dus de laatste tijden even onderzoek gedaan naar mogelijke upgrades en kwam bekende namen tegen zoals Gladen, Harman Kardonn e.d.

Wat mij opviel was dat er een bedrijf was genaamd Bavarian Soundwerks. Ik heb gelezen dat zij echt SUPER goede plug and play speakers hebben die op stock bekabeling passen. Ze werden zelfs vergeleken met de BOSE systeem die in de hogere segment F10'tjes zitten.

Ik ben dus van plan om een setje uit Amerika aan te schaffen, echter weet ik niet of mijn premium selection garantie eronder zal leiden als ik het zelf monteer. Is het misschien verstandiger om naar de BMW garage te gaan en om het door hun te laten monteren?

Iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Mugiwara

Miggel88

Re: Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Bericht door Miggel88 » 10 jun 2016, 07:56

Ja dat heeft zeker invloed op je Premium garantie. staat ook letterlijk in de overeenkomst onder Carroserie en Elektrische installatie:
bullet:
Navigatie, Audio, Video, DVD- apparatuur – alleen origineel af fabriek, achteraf montage uitgesloten

Zodra je dus een aftermarket audioset installeert vervalt je garantiedekking mocht je ooit problemen krijgen met de electronica.

Heb je nu standaard audio?
Ik heb zelf de Logic 7 speakers, en vind het geluid echt top (wereld van verschil t.o. de Top HIFI van de vorige e60 reeks). Deze setjes zijn op ebay ook al tegen aardige prijzen te vinden.

Ik zou i.i.g. ermee wachten tot je garantie voorbij is.

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 238
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Bericht door Marcel535i » 11 jun 2016, 22:54

De speakertjes van BSW zijn PnP dus zet je de oude toch gewoon weer terug als er een probleem is.
Overigens zal er alleen een garantie probleem kunnen zijn als bijv. de versterker de geest gegeven heeft. Het moet natuurlijk wel enige relatie hebben met de speakers.
Ik vind de BSW veel te duur en met alleen de speakers ben je er niet. Je moet ook dat versterkertje vervangen.
Dus gooi er ook een Bimmertech versterker tegen aan ! Ik denk zelf dat dat stap 1 is.
Vergeet ook niet sound-deadening toe te passen in de deuren.
I was Born to Move Wild .... BMW

Mugiwara
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016, 19:50

Re: Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Bericht door Mugiwara » 05 aug 2016, 08:47

Marcel535i schreef:De speakertjes van BSW zijn PnP dus zet je de oude toch gewoon weer terug als er een probleem is.
Overigens zal er alleen een garantie probleem kunnen zijn als bijv. de versterker de geest gegeven heeft. Het moet natuurlijk wel enige relatie hebben met de speakers.
Ik vind de BSW veel te duur en met alleen de speakers ben je er niet. Je moet ook dat versterkertje vervangen.
Dus gooi er ook een Bimmertech versterker tegen aan ! Ik denk zelf dat dat stap 1 is.
Vergeet ook niet sound-deadening toe te passen in de deuren.
Hoe zit het dan met het vervangen van de versterker? Is dat traceerbaar door de dealer? Ik ben van plan om dan gewoon als ik voor service moet langskomen dat ik dan gewoon de OEM er weer terug in zet (wellicht dat mijn garantie dan intact blijft)

Gebruikersavatar
Marcel535i
Berichten: 238
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:58
Locatie: Eindhoven omg.

Re: Upgrade naar BAVSOUND, invloed op garantie bij DIY?

Bericht door Marcel535i » 07 aug 2016, 13:55

De versterker die ik vervangen heb zit alleen in de analoge signaal verbindingen en heeft dus geen contact met de onboard computer. De versterker gebruikt niets/weinig stroom als de auto stil staat dus is er ook geen melding van de computer dat de accu langzaam leeg loopt.Verder is/blijft mijn kabelset origineel, die oude versterker kan er in 15 minuten tijd weer terug in als het moet niemand die er dan nog iets van merkt. Als je hifi professional/i-logic hebt is het een heel ander verhaal en is upgrade van de versterker niet zo hard nodig denk ik. Bij gebruik van de meeste andere versterkers zal er geknipt moeten worden in de kabelboom.
I was Born to Move Wild .... BMW

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”