Hulp bij TFT DVD aansluiten

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bord4kop

Hulp bij TFT DVD aansluiten

Bericht door bord4kop » 11 jun 2016, 10:17

In mijn nieuwe auto zitten deze mooie schermpjes:

Afbeelding

En op dit ding aangesloten (ik heb de stekkers even losgehaald):

Afbeelding

In combinatie met deze CD/DVD wisselaar:

Afbeelding

De wisselaar laad de CD/DVD 's in het magazijn wel, dat kun je duidelijk horen, maar speelt geen muziek af via de speakers.

Maar de schermen gaan niet aan.. :s
Vermoedelijk is het IAS kastje stuk.

Hoe krijg ik de schermen werkend?
Alle kabels verdwijnen achter de afdekplaten/carrosserie. Daar kan ik niet bij. Alles zit verder ook mooi weggewerkt, daar ga ik liever niet aan trekken. De schermen krijgen voeding via de kleinere DIN stekkers, heb ik gelezen.
1. Meest simpel is om nieuw IAS apparaatje te kopen; ten 1e vrij prijzig (>€150-200) en wel jammer als ze zo snel kapot gaan.
Ten tweede waar koop ik dat?? De firma die ze maakt zit in Oostenrijk en levert niet aan particulieren.
2. een andere interface (?) kopen. Het zit allemaal met DIN stekkers en Tulp. Dat lijkt me vrij universeel, maar waar vind je zo 'n video interface (heet dat zo?) Ik kan ze niet vinden, wel merk specifiek, maar dat zoek ik denk ik niet, toch?

Wat meer foto 's:
Afbeelding

Afbeelding
116i
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)

Quadrantz

Re: Hulp bij TFT DVD aansluiten

Bericht door Quadrantz » 11 jun 2016, 21:29

Kijk nog een forumlid met schermpjes in de hoofdsteunen :duim:

Balen dat ze het nu niet doen! Ik heb een soortgelijke aansluiting (DIN en TULP), kijk ook maar even in mijn showroom op iets van P12 dacht ik.

Ik heb het bedrijf kunnen achterhalen die bij mij de inbouw gedaan heeft, bij mij was er één scherm die het minder goed deed en had nog wat andere vragen.

Dit bedrijf heeft alles bij mij (vorige eigenaar dan) ingebouwd:
http://www.proline-as.nl/

Je kunt eens contact opnemen en je probleem voorleggen / een x langs rijden.

Bij mij zou de Converter (die tussen de DVD-speler zit en de DVD schermen) vervangen moeten worden wat ook een aardig duur grapje was (ik dacht iets van 200 euro).

Aangezien ik DVD toch wel wat ouderwets vind heb ik een Raspberry Pi ingebouwd, ik zit zelf in de IT dus dat scheelt maar het viel nog niet mee aangezien je ook met een accu moet werken zodat je OS niet corrupt raakt.

Daarnaast heb ik er een versterker tussen gezet en via een ander forum een hobbyist ontmoet die de converter heeft kunnen verbeteren (solderen). Ik zeg verbeteren omdat het rechterscherm nu nog af en toe geen signaal krijgt (blijft ie blauw) en als ik dan achter in de kofferbak de stekker eruit haal en er weer in doe dan doet ie het weer...het komt maar af en toe voor maargoed moet er nog wel een keer naar (laten) kijken.

Ik weet niet of je kids hebt maar onze kids (3,5jr en 1,5jr) hou je er mooi zoet mee op de lange stukken :gekdoen: :duimen:

bord4kop

Re: Hulp bij TFT DVD aansluiten

Bericht door bord4kop » 12 jun 2016, 09:47

Hi Quadrantz, dank voor je reactie!

De Pi inbouwen heb ik al over lopen denken! Lijkt me een flexibeler systeem dan de statische schermen met DVD 's. Ik zou er tevens een data simkaart aan kunnen koppelen. evt icm wifi, dan hebben we internet in de auto :driving:

Ik heb het even in jouw showroom zitten lezen. Lijkt me redelijk goed te doen. En dan heb je inderdaad meer mogelijkheden en minder draaiende delen.
Draadloos tobo (& muis?) is wel nodig samen met het kunnen omschakelen naar scherm voorin (om de films te wisselen/kiezen, etc.). Ik weet niet of dat nu ook al mogelijk is. Al heb ik wel de optie: TV/DVD in het BMW menu :ja: Zit dat er niet in zal het lastig worden. Ik durf niet aan mijn CCC te sleutelen :nee:
En om iedere keer naar achter te kruipen om op het schermpje te zien wat je doet is geen optie.

Voordeel dat ik nu al wel heb, is dat er een DVD wisselaar is ingebouwd. Ik kan 10 films meenemen :P

Probleem wat ik nu heb is dat de schermen aangestuurd worden met 1 kabel.. Dat wordt nog puzzelwerk wat nou precies video, audio, sturen en -vooral- 12 volt is. Omdraaien is dodelijk :leip:
116i
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”