boordcomputer issues

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Aoks

boordcomputer issues

Bericht door Aoks » 14 jun 2016, 17:05

inmiddels de BMW aantal weken in bezit en paar duizend kilometers verder. Nu zijn een aantal zaken me opgevallen en ik kom er niet achter wat er aan de hand is. Ik hoop hier antwoorden te kunnen horen.

1. het beeldscherm valt weleens uit. na aantal seconden gaat het vanzelf weer aan
2. ik kan het volume van de AUX aansluiting (middenconsole) niet aanpassen. Staat nu op 0. ik kan de optie wel selecteren, het schuifbalkje krijgt ook een andere kleur, maar gaat niet op en neer...
3. ik heb een update van de navi gekocht, deze in de USB (enige usb aansluiting) in het handschoenenvakje gedaan. er gebeurt niets. later ook muziek op een usb-stick erin, gebeurt ook niets. bij het kiezen voor de externe aansluitngen zie ik in het beeld "USB front" met daarachter 'not selected'.
4. er heeft een parrot ck3100 in de auto gezeten. microfoontje is nog aanwezig, er komt ook een kabeltje uit een frontje van het radiosysteem , maar lijkt nergens aangesloten te zijn. met mijn telefoon kan ik de parrot wel vinden. probleem is dat de BMW de bluetooth niet kan opstarten. ik kan wel starten met activeren maar dit duurt oneindig lang.
5. ik heb de voorkeuzes geinstalleerd op de knoppen 1 t/m 8. soms na het starten van de auto zijn deze opties verdwenen en lijken de fabrieksinstellingen erin te staan. na een aantal keren de auto te hebben gestart, staan mijn 'oude' voorkeuren er weer in.
6. linksvoor vallen de boxen weleens uit. wanneer ik het volume kort flink opdraai, doen ze weer mee.

Ik ben benieuwd of dit alles losstaande problemen zijn of dat 2 of meerdere punten met elkaar te maken hebben.

Alvast dank voor het antwoord!

Auke

Beamer AR15

Re: boordcomputer issues

Bericht door Beamer AR15 » 14 jun 2016, 20:00

Geen garantie meer ?
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport

Aoks

Bericht door Aoks » 14 jun 2016, 20:08

Dat wel, maar als het 'eenvoudig' is op te lossen bespaar ik me liever 2x ruim een uur rijden. Misschien kan ik er via hier ook achter komen wat het kan zijn, zodat ik met achtergrondinformatie er heen kan gaan.

Source

Bericht door Source » 15 jun 2016, 12:24

Klinkt niet best. Gelet op het feit dat je garantie hebt dan zou ik de garage de kans geven om het op te lossen.
Mocht daar niks uitkomen dan kan je contact met mij opnemen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Aoks

Bericht door Aoks » 28 jul 2016, 20:34

contact gehad met de garage....mogelijk herkent de software/firmware (verouderd) de usb-stick/data op de stick) niet. Wordt nu onder garantie nieuwe software/firmware op de auto gezet. Hopelijk zijn daarmee ook de andere issues opgelost

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”