Stuur trilt/schudt soms wel, soms niet
-
Stuur trilt/schudt soms wel, soms niet
Een bijzonder probleem; trillen van het stuur heb ik wel vaker gehad met een E36, volgens mij ontkom je daar ook bijna niet aan. Maar dit lijkt toch iets anders. Het stuur trilt rond 90 km/u het hardst, maar als ik even later een bocht heb genomen is het weer volledig weg. Weer een bocht verder is het helemaal terug.
Achterste draagarmrubbers en fuseekogel links zijn al vervangen. Banden zijn gebalanceerd, maar ik weet niet of dit het probleem is, omdat het soms ook gewoon helemaal weg is. Herkent iemand dit? Heeft iemand een tip? Wiellager misschien, of toch iets met een stabilisatorstang?
Achterste draagarmrubbers en fuseekogel links zijn al vervangen. Banden zijn gebalanceerd, maar ik weet niet of dit het probleem is, omdat het soms ook gewoon helemaal weg is. Herkent iemand dit? Heeft iemand een tip? Wiellager misschien, of toch iets met een stabilisatorstang?
- BMWf20 2.0d
-
Re: Stuur trilt/schudt soms wel, soms niet
Kijk ook even na of je remklauwen voor aanlopen!
Even opkrikken aan de voorkant en wiel ronddraaien als je niks hoort aan allebei de kanten dan is het niet je remklauw die vastloopt!
Even opkrikken aan de voorkant en wiel ronddraaien als je niks hoort aan allebei de kanten dan is het niet je remklauw die vastloopt!
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
Kan alsnog komen door een klemmende remklauw ondanks dat alles stilstaand soepel draait.
Ik had hier ook last van, zeker als ik wat langere stukken reed, dan wel dan niet en met wielen van de grond niks te merken.
Tot ik op de snelweg bij hoge snelheid best wel flink op de rem ging, getril was erger dan het ooit was geweest. 5 min later was het dan opeens weer weg, remklauw RV (het getril was merkbaar in de bodemplaat rechts) gereviseerd en nergens meer last van sindsdien.
Ik had hier ook last van, zeker als ik wat langere stukken reed, dan wel dan niet en met wielen van de grond niks te merken.
Tot ik op de snelweg bij hoge snelheid best wel flink op de rem ging, getril was erger dan het ooit was geweest. 5 min later was het dan opeens weer weg, remklauw RV (het getril was merkbaar in de bodemplaat rechts) gereviseerd en nergens meer last van sindsdien.
-
Oke, bedankt voor de tips! Wielen draaien op de krik wel soepel rond, maar ik hoor rechtsvoor wel een schavend geluid telkens op 't zelfde stukje van de remschijf, alsof die daar stroever is (of misschien krom? Hoewel ik geen trillend stuur bij remmen heb perse)
Ik zal de remklauwen eens na laten kijken.
Ik zal de remklauwen eens na laten kijken.
-
Inmiddels zijn de remmen gangbaar gemaakt. Maakt misschien heel iets verschil, maar nog steeds last van een licht schuddend stuur (soms wel/soms niet). Als ik de rem licht aantik trilt het stuur ook iets, bij normaal remmen geen verschil. Banden zijn ook weer opnieuw gebalanceerd.
Er zit ook speling op het stabistangetje linksvoor.
Lastig; remschijven licht krom? Of toch de stabistangetjes?
Er zit ook speling op het stabistangetje linksvoor.
Lastig; remschijven licht krom? Of toch de stabistangetjes?
- deepbass909
Hoe zijn je stuurstangen (zowel de buitenste als binneste kogels)?
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio