Brom en trilling onder oliefilter vandaag

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JXR

Brom en trilling onder oliefilter vandaag

Bericht door JXR » 25 jun 2016, 21:30

Sinds een week heb ik spontaan een flink aanwezige brom/zoem uit de auto. De brom loopt met het toerental mee en is ook in z'n vrij te horen.

Ik ben vanavond eens wezen zoeken en heb 't weten te lokaliseren van onder het oliefilter vandaan. Ik kreeg helaas de dop er niet vanaf, dat zou misschien al wat duidelijkheid kunnen geven. De trilling viel ook heel duidelijk aan de dop te voelen. Nu weet ik niet of de oliepomp hier ook direct onder zit, maar heeft iemand dit ooit meegemaakt of tips waar te beginnen? Het enige lampje wat ik 1 keer heb zien branden op het dashboard was deze:

Afbeelding

SnowWolf

Re: Brom en trilling onder oliefilter vandaag

Bericht door SnowWolf » 25 jun 2016, 22:12

Die lampjes hebben iig niks met je olie te maken, die 2 geven aan dat er een storing in rem systeem zit (DSC in dit geval).

Onder het olie filter? Of de warmtewisselaar aan het filter? Zit volgens mij niet veel onder het oliefilter...

JXR

Re: Brom en trilling onder oliefilter vandaag

Bericht door JXR » 27 jun 2016, 01:21

't Klinkt ook een beetje als een pomp die aan het einde zit, dus misschien icm met het lampje dat ik toch moet zoeken in een de vorm van een hydraulische pomp die aan z'n einde zit. Vandaag maar eens bij de garage langs, kijken of die duidelijkheid kan scheppen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”