verlagen adaptief onderstel
verlagen adaptief onderstel
Hallo allemaal,
Is er iemand die ervaring heeft met het verlagen van een adaptief onderstel.
Het gaat om een f10 met origineel m-pakket.
Ik vindt hem vrij hoog staan ten op zichte van andere f10 met m-pakket.
Na navraag te hebben gedaan(bij BMW) blijkt dat BMW geen M-onderstel monteerd als je een adaptief onderstel kiest.
Toch wil ik hem wat lager hebben(niet al te veel) en wil of originele m-veren monteren of eibach veren.
Tot nu toe weet ik nog niet of dit kan zonder tegen allerlei problemen aan te lopen.
Graag hoor ik of iemand dit weet of dit al een keer gedaan heeft.
Is er iemand die ervaring heeft met het verlagen van een adaptief onderstel.
Het gaat om een f10 met origineel m-pakket.
Ik vindt hem vrij hoog staan ten op zichte van andere f10 met m-pakket.
Na navraag te hebben gedaan(bij BMW) blijkt dat BMW geen M-onderstel monteerd als je een adaptief onderstel kiest.
Toch wil ik hem wat lager hebben(niet al te veel) en wil of originele m-veren monteren of eibach veren.
Tot nu toe weet ik nog niet of dit kan zonder tegen allerlei problemen aan te lopen.
Graag hoor ik of iemand dit weet of dit al een keer gedaan heeft.
Re: verlagen adaptief onderstel
Je hebt dan geen m onderstel als je adaptief hebt heb ik ook namenlijk.
Na lang zoeken wordt het een eibach set 30mm voor en 25mm achter dat komt het meeste in de buurt van een m onderstel en het meeste rij comfort.
Ik wil hem niet overdreven laag hebben maar ik vind hem ook gewoon net iets te hoog met zijn 4a 5 cm ruimte tussen band en wielkast.
Heb bij eibach navraag laten doen en een paar mensen benaderd maar het zou geen probleem moeten zijn.
Dus we gaan het zien set is besteld gister zit week lever tijd op.
Na lang zoeken wordt het een eibach set 30mm voor en 25mm achter dat komt het meeste in de buurt van een m onderstel en het meeste rij comfort.
Ik wil hem niet overdreven laag hebben maar ik vind hem ook gewoon net iets te hoog met zijn 4a 5 cm ruimte tussen band en wielkast.
Heb bij eibach navraag laten doen en een paar mensen benaderd maar het zou geen probleem moeten zijn.
Dus we gaan het zien set is besteld gister zit week lever tijd op.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: verlagen adaptief onderstel
Hoi BMW530i,
Bedankt voor je reaktie.
Zou je mij een berichtje willen sturen als de veren er onder zitten?
Ga je ze zelf monteren of laat je het doen?
Bedankt voor je reaktie.
Zou je mij een berichtje willen sturen als de veren er onder zitten?
Ga je ze zelf monteren of laat je het doen?
Re: verlagen adaptief onderstel
Als het goed is heb ik ze vrijdag binnen als ik tijd heb monteer ik ze zaterdag zelf.
Ik laat wel iets weten als ze eronder zitten en hoe ze rijden.
Ik laat wel iets weten als ze eronder zitten en hoe ze rijden.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: verlagen adaptief onderstel
Beste bmw530i,
Is het nog gelukt met het verlagen? Of nog niet aan toe gekomen?
Is het nog gelukt met het verlagen? Of nog niet aan toe gekomen?
Re: verlagen adaptief onderstel
Ik heb de verkeerde veren binnen gekregen dus helaas nog niets kunnen doen.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: verlagen adaptief onderstel
Ik heb een F11 535d M-Sport met adaptive drive en active-steering. Dus inderdaad ook geen M-onderstel af fabriek. Vond hem ook te hoog en heb sinds ongeveer 5.000 km de Eibach kit erop zitten. Voor 3 cm lager en achter (software matig) 2,5 cm lager laten zetten (door een BMW specialist).
Bevalt erg goed; op drempels merk je vooral achter (!) verschil maar op stand 'sport' is het beter.
Voor het oog echt een aanrader! Voor was het echt te hoog en nu met 3 cm verlaging oogt het echt perfect.
Qua rijden niet heel veel verschil, wel iets beter/strakker dan voorheen.
Bevalt erg goed; op drempels merk je vooral achter (!) verschil maar op stand 'sport' is het beter.
Voor het oog echt een aanrader! Voor was het echt te hoog en nu met 3 cm verlaging oogt het echt perfect.
Qua rijden niet heel veel verschil, wel iets beter/strakker dan voorheen.
Re: verlagen adaptief onderstel
Sinds kort heb ik ook de auto verlaagd met Eibach -3cm voor en dmv de verstelbare stangetjes achter. Ben erg tevreden over de nog strakkere wegligging alleen drempels pakken zijn er niet beter van geworden. Achter slaat ie sneller op de "bumpstops". Dit ervaar jij ook zo gj535d?
gj535d schreef:
Bevalt erg goed; op drempels merk je vooral achter (!) verschil maar op stand 'sport' is het beter.
Re: verlagen adaptief onderstel
bedankt voor de reakties allemaal.
Ik heb vandaag toch ook maar de eibach veren besteld.
Nu wachten tot ze er zijn en dan monteren maar.
Ik heb vandaag toch ook maar de eibach veren besteld.
Nu wachten tot ze er zijn en dan monteren maar.
Re: verlagen adaptief onderstel
Ik heb dus ook de eibach veren van 3cm rondom besteld en zijn in middels binnen en worden zaterdag gemonteerd.
Foto s komen als de set erop zit in mijn topic
Foto s komen als de set erop zit in mijn topic
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: verlagen adaptief onderstel
Hierbij nog wat foto s van voor en na de eibach verlaging 3cm.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: verlagen adaptief onderstel
Ziet er goed uit.
Heb die van mij ook afgelopen zaterdag gedaan. Zelfde set Eibach 3 cm.
Ik heb alleen nog niet echt mee gereden dus weet niet hoe het rijdt.
Ziet er in ieder geval wel beter uit.
Heb die van mij ook afgelopen zaterdag gedaan. Zelfde set Eibach 3 cm.
Ik heb alleen nog niet echt mee gereden dus weet niet hoe het rijdt.
Ziet er in ieder geval wel beter uit.
Re: verlagen adaptief onderstel
Ik vroeg me af hoe de ervaringen ondertussen zijn?
Re: verlagen adaptief onderstel
Ik rij met eenzelfde set-up (mijn is een x-drive) en wegligging is top. Nadeel is dat je bij drempels echt heel overdreven de snelheid er uit moet halen.
Anders loop je zowel met de voorbumper als met de uitlaat midden onder de auto aan de grond.
Anders loop je zowel met de voorbumper als met de uitlaat midden onder de auto aan de grond.
Re: verlagen adaptief onderstel
F11, verlaagd gekocht, eindstoppen achter waren bijna al geheel weg agv vele stoten hierop. Dat is de reden dat ik er voor weer originele veren op heb gezet en achter ca 3 cm hoger heb gezet. Nu kan ik weer normaal een drempel over. De eind stoppen heb ik vv.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i