Probleempjes na inbouw OEM Navigatie

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Madars

Probleempjes na inbouw OEM Navigatie

Bericht door Madars » 29 jun 2016, 18:42

Hallo,

Ik heb bij mijn E39 525d Sedan uit 2001 een navigatie retrofit uitgevoerd, alles is al afgewerkt.
Alleen ik heb een paar problemen:

- Radio heeft amper ontvangst: vindt geen radio stations. Ik druk op 4 en deze staat op 103.2 en ik weet dat 103.1 een zender is, ik hoor wel heel beetje iets.
Ik heb al op ebay een C pilaar antenne versterker gezien, en deze ga ik bestellen. Deze is volgens realoem bedoeld voor auto's met onboard navigation. Dat ga ik dus binnen kort zien.

- op zowel radio, casette en cd gaat na een paar seconden alle geluid uit en gaat het door de speakers hele tijd piepen elke seconde... Als ik de linker knop druk om geluid uit te doen en dan direct weer aan, dan werkt het weer (bijv cd) maar na een tijde gebeurd weer het zelfde...

- op me scherm kan ik de taal GB zien, maar niet selecteren... Zo ook met verbruik van L/100km naar L/km... De optie zie op scherm, maar kan niet omschakelen helaas!

Verder werkt alles wel, navigatie en boordcomputer (in het Duits helaas)

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn met radio en dat gepiep? En hoe de taal van navigatie en verbruik/taal kan veranderen?

Hopelijk weet iemand er iets meer van!

Alvast bedankt.

M.Masselink

Re: Probleempjes na inbouw OEM Navigatie

Bericht door M.Masselink » 03 jul 2016, 14:29

Qua taal en samenwerking van de onderdelen is misschien een software update nodig. Met name als niet alle delen in uit de zelfde auto komen. Instrumenten paneel maakt daar in dit geval ook onderdeel van uit. De geluidsklachten zouden aan de radio unit kunnen liggen.
528i '82
540i '00 touring.

Madars

Re: Probleempjes na inbouw OEM Navigatie

Bericht door Madars » 07 jul 2016, 10:54

Er zat een hele oude, prehistorische radio module in CD21 o.i.d.
Ik heb er een BM24 ingezet en nu werkt alles perfect weer. Zo ook dat C pilaar kastje vervangen door de versterker welke volgens realoem voor onboardnavi hoort. En nu vindt die ook zenders, en geluid valt niet weg en piept niet.
Zo heb ik de boel ook laten coderen en de taal is nu ook in Engels :) km/L verbruik ook. Zeer blij dat de retrofit helemaal werkt nu!
Nu nog wachten op de Yatour aux in adapter (via de cd wisselaar poort) dan is het helemaal af. Want wie gebruikt er nog cd's als je telefoon vol met mp3's kunt gooien :D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”