Niet vast op de weg
Niet vast op de weg
Hallo lezers,
Ik heb sinds kort nieuw rubber onder mn E61 535D. Good Year Eagle F1 MO Asymmetric. Goede stugge band maar toch merk ik dat mn auto soms aan t zwabberen is. Tijdens vervangen van banden de auto opgekrikt, en beide wielen hingen vrij. Daarna alles gecheckt en prima. Als ik snel inhaal dan voel ik de kont "nadansen" Als ik stevig doorrij in een lange bocht dan zie ik dat mn ESP z'n werk gaat doen. Ik heb alles gecheckt, luchtbalgen, rubbers. Alles is nog perfect en in takt..... Luchtvering doet ook goed z'n werk. Ligt een breedset 275/19 op. Dus auto zou goed vast moeten liggen.
Dacht eerst dat de luchtvering kapot was. Maar hoogte staat ook allemaal goed. Nog iemand tips?
Bedankt alvast!
Ik heb sinds kort nieuw rubber onder mn E61 535D. Good Year Eagle F1 MO Asymmetric. Goede stugge band maar toch merk ik dat mn auto soms aan t zwabberen is. Tijdens vervangen van banden de auto opgekrikt, en beide wielen hingen vrij. Daarna alles gecheckt en prima. Als ik snel inhaal dan voel ik de kont "nadansen" Als ik stevig doorrij in een lange bocht dan zie ik dat mn ESP z'n werk gaat doen. Ik heb alles gecheckt, luchtbalgen, rubbers. Alles is nog perfect en in takt..... Luchtvering doet ook goed z'n werk. Ligt een breedset 275/19 op. Dus auto zou goed vast moeten liggen.
Dacht eerst dat de luchtvering kapot was. Maar hoogte staat ook allemaal goed. Nog iemand tips?
Bedankt alvast!
Re: Niet vast op de weg
uitlijning?
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Niet vast op de weg
Ik heb er ook sinds kort Goodyear Eagle F1 Assymetric op liggen in maat 235/35 R19 (geen breedset dus).
In eerste instantie had ik last van het trillen van m'n stuur, dit is opgelost na het monteren van centreerringen. Ik heb hem nog niet uitgelijnd maar dat is ook niet nodig want hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg
Bij jou zou ik ook aan uitlijnen denken en anders de velgen laten checken (kromme velg)?
In eerste instantie had ik last van het trillen van m'n stuur, dit is opgelost na het monteren van centreerringen. Ik heb hem nog niet uitgelijnd maar dat is ook niet nodig want hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg
Bij jou zou ik ook aan uitlijnen denken en anders de velgen laten checken (kromme velg)?
Re: Niet vast op de weg
Misschien overbodig om te noemen, maar toch......heb je de bandenspanning gecontroleerd?
Een paar tiende te weinig kan een wereld van verschil maken qua rijden.
Een paar tiende te weinig kan een wereld van verschil maken qua rijden.
Re: Niet vast op de weg
Niet van Runflats overgegaan naar gewone niet runflats ?
Als de druk dezelfde is als voorheen dan zijn het toch de banden, ene band is niet dezelfde als de andere.
Als de druk dezelfde is als voorheen dan zijn het toch de banden, ene band is niet dezelfde als de andere.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Niet vast op de weg
Ook nieuw rubber kan glad zijn de eerste kms.
Zou dus na de eerste 2-3 duizend km, als de eerste laag eraf gesleten is, zomaar over kunnen gaan.
Hoe harder de compound hoe meer last je hiervan kunt hebben.
Zou dus na de eerste 2-3 duizend km, als de eerste laag eraf gesleten is, zomaar over kunnen gaan.
Hoe harder de compound hoe meer last je hiervan kunt hebben.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Niet vast op de weg
Thanks voor alle reacties,
Bandenspanning hou ik altijd goed op peil. Uitlijning gedaan, velgen gecheckt. Centreerringen aanwezig. Zal eens paar duizend km afwachten....
Bandenspanning hou ik altijd goed op peil. Uitlijning gedaan, velgen gecheckt. Centreerringen aanwezig. Zal eens paar duizend km afwachten....
Re: Niet vast op de weg
Mijn ervaring is dat die auto's heel gevoelig zijn op de achteras.
Ik heb het ook wel eens gehad en overigens ook wel eens op een E46 Touring.
Op de een of andere manier is de achterhand dan heel zwabberig met een bepaalde band.
Ik ben beide keren overgestapt naar andere banden waarna het weg was.
Zijn het wel ROF banden ?
Met een E61 kun je wel best last hebben ook als je overstapt naar normale banden ipv ROF omdat de wangen gewoon veel minder stijf zijn. Maar vaak heb je daar het meeste last van als 17" of 18" hebt en minder bij 19".
Ik heb het ook wel eens gehad en overigens ook wel eens op een E46 Touring.
Op de een of andere manier is de achterhand dan heel zwabberig met een bepaalde band.
Ik ben beide keren overgestapt naar andere banden waarna het weg was.
Zijn het wel ROF banden ?
Met een E61 kun je wel best last hebben ook als je overstapt naar normale banden ipv ROF omdat de wangen gewoon veel minder stijf zijn. Maar vaak heb je daar het meeste last van als 17" of 18" hebt en minder bij 19".
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport