Voor raam bestuurderskant blijft hangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Meister

Voor raam bestuurderskant blijft hangen

Bericht door Meister » 11 aug 2016, 18:27

Dag mensen.

Ik heb een probleem met de raam aan bestuurders zijde. De motoren zijn al vervangen door de vorige eigenaar maar er is volgens mij iets niet goed gegaan met het inbouwen van de raam. Geen orobymet de andere ramen, alleen van de bestuurder.

Het is duidelijk te horen dat de motor werkt, maar de raam blijft hangen. Ik heb dit probleem al eerder meegemaakt, maar na met de hand een handje mee te helpen werkte het weer Prime. Dit heb ik 2 a 3 x meegemaakt. Sinds gister kijkt het alsof de raam niet goed vast zit of dat er iets aan het mechanisme kapot is. Als ik de raam probeer te openen komen er enge geluiden alsof de raam op springen staat. Ik heb de raam dicht gekregen en geprobeerd het vandaag open te krijgen. Het klonk niet goed dus heb ik de raam maar dicht gelaten.

Heeft iemand enig idee wat dit precies kan zijn? Bij voorbaat dank. Ik heb een filmpje op het gevonden dat in ieder geval uitlegt hoe je de motor moet vervangen, weet ik tenminste hoe ik de kal eraf kan halen zonder de airbag af te laten gaan. https://m.youtube.com/watch?v=x9Q2tfHqcdI

Ik ga het filmpje volgen, en kijken of ik het zelf kan uitvogelen. Ik neem aan dat de motor nog goed is een hop dat de raam misschien niet juist bevestigd is. Mocht iemand tips hebben of wat dan ook, hetvis allemaal van harte welkom.

Bij voorbaat mijn dank.

:///m:

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”