MFU knoppen om programmeren (remappen)

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bobe91

MFU knoppen om programmeren (remappen)

Bericht door bobe91 » 22 aug 2016, 08:57

Zou het mogelijk zijn om de knoppen van de active cruisecontrol (afstand aanpassen tot voorganger) om te programmeren tot:
- Groot licht assistent
- Rijbaan assistent

Ik heb een F31 ui 10-2013 welke de Kafas camera al heeft.
Ik heb gezien dat deze makkelijk om te coderen is tot ook het gebruik van rijbaan assistent en groot licht assistent.

De laatste moet alleen elke keer aangezet worden en om dit knopje te hebben om de richting aanwijzer hendel moet de complete stuurkolom vervangen worden wat nogal prijzig is.

Ik kan een stuur krijgen waar de ACC knoppen inzitten en voor mij geen functie hebben, zouden die in te zetten zijn om de grootlicht assistent te activeren?

Kingfisher
Contacteer:

Re: MFU knoppen om programmeren (remappen)

Bericht door Kingfisher » 22 aug 2016, 14:28

Als het al zou kunnen (het gemakkelijk programmeren van GLA en RBA), waarom zou je het dan met een stuur swap doen en niet via het paneeltje links naast het stuur (bij sommigen zit daar een vakje) ?

Met ander stuur moet je waarschijnlijk ook een andere sleepring hebben.

bobe91

Re: MFU knoppen om programmeren (remappen)

Bericht door bobe91 » 22 aug 2016, 19:48

er komt een nieuw stuur in en daar kon ik de ACC knoppen bij in hebben welke ik niet heb.

Met het knoppen paneel links is ook prima.
Daar heb ik nu alleen de dodehoek detectie zitten.
Uitbreiding met lane departure is zo te doen en kan ik ook activeren.
Dan zit daar ook een knopje over voor de Approach Control Warning, geen idee of die ook met de Kafas camera werkt en gecodeerd kan worden maar anders zou die vrij zijn.

HBA (grootlicht assistent) heeft dat knopje alleen weer net op de knipperlicht hendel zitten waarvoor je de hele stuurkolom moet vervangen wat iets te gek is voor dit grapje.

Enig idee of de knopjes van het driving assistent paneel te remappen zijn dan?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”