Giromaat BMW Touring EDE 3 Serie GlacierSilver
Giromaat BMW Touring EDE 3 Serie GlacierSilver
Hallo,
Na diverse jaren VW gereden te hebben wilde ik eens wat anders en dat werd dus een BMW 3 Serie.
Een proefrit gereden bij een Dealer in Venlo 3 Serie Touring uit 2012 (92k km)waar ik voor viel was de kleur van de auto (Donker Silver) weet de kleur niet precies, en de kleur van de stoelen Bruin leer. De auto reed heerlijk maar veel banden geluid, en een mega ster in de voorruit Dat werd hem niet. Het waren Winterbanden dus veel geluid de rest van dit gesprek tussen deze dealer zal ik je besparen, kon me orgen niet geloven wat die verkoper voorstelde , welicht later..
De tweede heb in Breda gezien, testritje en ik was verkocht. Iets jonger dat de eerste dus de laatste looks
Heb wel wat plannen maar zal ik eerst jullie bevindingen op dit forum tot me nemen en voorkomen dat ik vragen ga stellen die al beantwoord zijn.
Heb al wat "zeer kleine nadelen" ontdekt tegenover de VW Passat 2.0 TDI Station die ik eerder had maar alles is wennen ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren
- Weinig vakjes om je zooi op de ruimen naar de armsteun ( Bij de Passat had ik 4 vakjes in het dashboard + armsteun)
- Geen opslag voor zonnebril ( Bij de Passat had ik een zonnebril vakje in de hemel)
- De matten achter liggen los? ( Bij de Passat zatten de matten ook vast met klipjes)
- Dashboard kasje is echt klein, de map met handleiding direct er uitgehaald anders hou je niets over
Na diverse jaren VW gereden te hebben wilde ik eens wat anders en dat werd dus een BMW 3 Serie.
Een proefrit gereden bij een Dealer in Venlo 3 Serie Touring uit 2012 (92k km)waar ik voor viel was de kleur van de auto (Donker Silver) weet de kleur niet precies, en de kleur van de stoelen Bruin leer. De auto reed heerlijk maar veel banden geluid, en een mega ster in de voorruit Dat werd hem niet. Het waren Winterbanden dus veel geluid de rest van dit gesprek tussen deze dealer zal ik je besparen, kon me orgen niet geloven wat die verkoper voorstelde , welicht later..
De tweede heb in Breda gezien, testritje en ik was verkocht. Iets jonger dat de eerste dus de laatste looks
Heb wel wat plannen maar zal ik eerst jullie bevindingen op dit forum tot me nemen en voorkomen dat ik vragen ga stellen die al beantwoord zijn.
Heb al wat "zeer kleine nadelen" ontdekt tegenover de VW Passat 2.0 TDI Station die ik eerder had maar alles is wennen ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren
- Weinig vakjes om je zooi op de ruimen naar de armsteun ( Bij de Passat had ik 4 vakjes in het dashboard + armsteun)
- Geen opslag voor zonnebril ( Bij de Passat had ik een zonnebril vakje in de hemel)
- De matten achter liggen los? ( Bij de Passat zatten de matten ook vast met klipjes)
- Dashboard kasje is echt klein, de map met handleiding direct er uitgehaald anders hou je niets over
CODES ONTLEDEN
Dit zijn de codes volgens het VIN nr de meeste codes zijn vrij duidelijk maar bij sommige geen idee
Type code 3L11
Type 320D EFFDYN EDIT320D EFFION (EUR)
Dev. series F31 ()
Line 3
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine N47T
Cubical capacity 2.00
Power 120
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour GLACIERSILBER METALLIC (A83)
Upholstery STOFF MOVE/ANTHRAZIT (BDAT)
Prod. date 2013-10-08
Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
2PA LOCKING WHEEL BOLTS
230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
258 RUNFLAT TYRES
3AA ROOF RAILS BLACK
3L8 EXTERIOR PARTS IN ALUMINIUM SATINED
4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE
423 FLOOR MATS, VELOUR
465 THROUGH-LOAD SYSTEM
5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM nog geen idee welk knopje die activeert
507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
520 FOGLIGHTS
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE TELESERVICES
6NH HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC
6VB CONTROL INFOTAINMENT
6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS
698 AREA-CODE 2
8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
8S3 AUTOMATIC LOCK WHEN DRIVING AWAY
8V1 NCAP LABEL
845 ACOUSTIC BELT WARNING
868 LANGUAGE VERSION DUTCH
886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
No. Description
1CB CO2 CONTENT
2AT 16"LM WHEELS STREAMLINE STYLE 306
4CG INT.STRIP SATINSILVER
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
Type code 3L11
Type 320D EFFDYN EDIT320D EFFION (EUR)
Dev. series F31 ()
Line 3
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine N47T
Cubical capacity 2.00
Power 120
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour GLACIERSILBER METALLIC (A83)
Upholstery STOFF MOVE/ANTHRAZIT (BDAT)
Prod. date 2013-10-08
Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
2PA LOCKING WHEEL BOLTS
230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
258 RUNFLAT TYRES
3AA ROOF RAILS BLACK
3L8 EXTERIOR PARTS IN ALUMINIUM SATINED
4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE
423 FLOOR MATS, VELOUR
465 THROUGH-LOAD SYSTEM
5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM nog geen idee welk knopje die activeert
507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
520 FOGLIGHTS
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE TELESERVICES
6NH HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC
6VB CONTROL INFOTAINMENT
6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS
698 AREA-CODE 2
8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
8S3 AUTOMATIC LOCK WHEN DRIVING AWAY
8V1 NCAP LABEL
845 ACOUSTIC BELT WARNING
868 LANGUAGE VERSION DUTCH
886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
No. Description
1CB CO2 CONTENT
2AT 16"LM WHEELS STREAMLINE STYLE 306
4CG INT.STRIP SATINSILVER
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
Re: Giromaat BMW Touring EDE 3 Serie GlacierSilver
LEER?
Op een collega forum zag ik deze topic
BDAT Stof move Anthrazit (leder achteraf)<<<<< Hij zeg leer achteraf
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=6646
Ik heb dit ook in mijn optie lijst staan en heb de zelfde stoelen maar dan zwart nu twijfel ik of dit wel leer is
Dat heb ik overigens ook met het stuur is allemaal erg hard ok zie stiknadel maar ik bij leer aan een zacht leren stuur
De stoelen lijk nepleer wie of wie weet hier meer van EN reageert ik zie veel "lees" maar niet veel reactie's?
Op een collega forum zag ik deze topic
BDAT Stof move Anthrazit (leder achteraf)<<<<< Hij zeg leer achteraf
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=6646
Ik heb dit ook in mijn optie lijst staan en heb de zelfde stoelen maar dan zwart nu twijfel ik of dit wel leer is
Dat heb ik overigens ook met het stuur is allemaal erg hard ok zie stiknadel maar ik bij leer aan een zacht leren stuur
De stoelen lijk nepleer wie of wie weet hier meer van EN reageert ik zie veel "lees" maar niet veel reactie's?
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom op het forum,
Complimenten voor je voorstel-topic
Heb je foto's van je interieur, dan is het voor ons makkelijker te zeggen wat je hebt
Een hele mooie wagen heb je
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F31 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Complimenten voor je voorstel-topic
Heb je foto's van je interieur, dan is het voor ons makkelijker te zeggen wat je hebt
Een hele mooie wagen heb je
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F31 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Leuke wagen hoor
Maar heb het over de voordelen, uhm opbergvakjes uhm ...boeien
ps. VW dat is toch 1 groot nadeel ;-)
Eh JA heb helaas heel wat geld aan die auto moeten besteden niet normaal wat er allemaal kapot is gegaan:Zeevang schreef:Leuke wagen hoor
wat ging er allemaal defect :
3x Pompverstuiver a 960e ex plaatsen
2x draagarm rubbers a 200 ex plaatsen
2x TandemPomp a 300 ex plaatsen
1x EGR klep 225 euro ex plaatsen
1x Turbo 775 euro ex plaatsen
3x stil staan ivm pompverstuivers waar door je echt niet verder kan wat het meest irritante zeker als je op vakantie ben en dan VW belt voor hulp, waardeloos gelukkig ANWB lid.
Na 2 jaar "strijden" met PON de importeur gelijk gekregen en die Pompverstuivers vergoed gekregen en dat men eindelijk een vervangingsregeling ging regelen.
Wat mij opvalt of eigenlijk mis ik het hier op de forum, dat er weinig te lezen is over aanpassingen die mogelijk zijn voor je BMW.
Ben van de week bij iemand langs geweest en was na 1 uur een stuk blijer met de auto.
Navigatie update ( zag over al wilde prijzen) nu 30 euro
Die irritante start/stop uit
Greetings Light nu ook met mislampen dus extra licht in het donker bij het instappen
Als ik met stadlicht waren de achterlichten uit nu ook aan
Als ik met licht (Xeon) rijd dan zag je de leds angel eyes bijna niet na een aanpassing wel = staat stoerder
was ik een uurtje gepiept met uit leg en al ook 30 euro.
Zag mensen op marktplaats die alleen al voor het start/stop uitzetten 30 euro vroegen niet duur
Wat is jullie ervaring? tips wat nog te laten doen?
Vele dingen had ik al aanstaan waarvan ik niets afwist en ik ook niet zo snel kon vinden in de BMW handleiding
Het leuk was voor mij was ook net om de hoek. Nee heb geen banden met ze maar woon toevallig in de zelfde stad
kijk zelf op hun site https://www.chotkan.nl/bmw/
Nu zag her en der diverse dongel en software voor je telefoon zijn er mensen die ervaring hebben met deze tools
Ben van de week bij iemand langs geweest en was na 1 uur een stuk blijer met de auto.
Navigatie update ( zag over al wilde prijzen) nu 30 euro
Die irritante start/stop uit
Greetings Light nu ook met mislampen dus extra licht in het donker bij het instappen
Als ik met stadlicht waren de achterlichten uit nu ook aan
Als ik met licht (Xeon) rijd dan zag je de leds angel eyes bijna niet na een aanpassing wel = staat stoerder
was ik een uurtje gepiept met uit leg en al ook 30 euro.
Zag mensen op marktplaats die alleen al voor het start/stop uitzetten 30 euro vroegen niet duur
Wat is jullie ervaring? tips wat nog te laten doen?
Vele dingen had ik al aanstaan waarvan ik niets afwist en ik ook niet zo snel kon vinden in de BMW handleiding
Het leuk was voor mij was ook net om de hoek. Nee heb geen banden met ze maar woon toevallig in de zelfde stad
kijk zelf op hun site https://www.chotkan.nl/bmw/
Nu zag her en der diverse dongel en software voor je telefoon zijn er mensen die ervaring hebben met deze tools
Welkom!
Mooie BMW Touring, ook ik was klaar met VW verstuivers na de Passat 2x en later ook 1x bij de Polo moeten laten vervangen.
Mooie BMW Touring, ook ik was klaar met VW verstuivers na de Passat 2x en later ook 1x bij de Polo moeten laten vervangen.
Kan ik me voorstellen maar na regen komt zonneschijn (VW)-> BMW