Hallo allen,
Mijn huidige e91 heeft de standaard geluidinstallatie zonder versterker en tweeters. Kan ik daar voor niet al te grote investering wat verbetering in aan brengen. Doen alleen andere speakers al iets of kan ik een originele hifi versterker op mijn headunit aansluiten? Is dat plug en play of moet ik dan ook een andere radio hebben?
Ben niet zo thuis in het audio gebeuren maar iets beter geluid is welkom.
Groet,
Bareld
Audio upgrade e91
Audio upgrade e91
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: Audio upgrade e91
Probeer misschien de set van Match MS83c-bmw pasklaar,plug en play. En evt met Match plug en play versterker PP41DSP-bmw. Betaalbaar en toch ook makkelijk zelf te instaleren. 600 ben je klaar bij caradio in Heerhugowaard. Set van Gladen al snel 1200, oke misschien iets beter maar toch!!!!! Succes
Mijn ervaring: doe het goed of laat het zitten. Het standaard systeem heeft géén tweeters en hele miserabele 16,5 cm woofertjes, daar verandert zo'n P&P versterker ook weinig aan. Bovendien moeten de speakers in de deuren eigenlijk apart aangestuurd worden van de woofers onder de stoelen, net als bij het Hifi en het L7 systeem. Zelfs bij de Alpine upgrade worden de woofers apart aangestuurd.
Hier dezelfde vraag, wel wat beter maar ik hoef niet meteen audiofiel te worden.
Wat weten we hier van?
http://www.ebay.co.uk/itm/SPEAKERS-AND- ... 3d2ca6eea3
Voor ongeveer €300 zou het best wat kunnen zijn?
Ik hoef geen high end superbas sensatie, maar een beetje strakker dan de basic set is wel gewenst.
Zou dit dan wat zijn?
Er staat bij dat het plug & play is.
Ook als je het basis systeem hebt? Daar zit volgens mij geen externe versterker bij.
Mij lijkt dat er dan toch nog wel het nodige geklusd moet worden, of niet?
(Gewoon speakertjes uitwisselen zie ik wel zitten, maar kabelbomen trekken gaat mij te ver, vandaar.)
Wat weten we hier van?
http://www.ebay.co.uk/itm/SPEAKERS-AND- ... 3d2ca6eea3
Voor ongeveer €300 zou het best wat kunnen zijn?
Ik hoef geen high end superbas sensatie, maar een beetje strakker dan de basic set is wel gewenst.
Zou dit dan wat zijn?
Er staat bij dat het plug & play is.
Ook als je het basis systeem hebt? Daar zit volgens mij geen externe versterker bij.
Mij lijkt dat er dan toch nog wel het nodige geklusd moet worden, of niet?
(Gewoon speakertjes uitwisselen zie ik wel zitten, maar kabelbomen trekken gaat mij te ver, vandaar.)
Niemand ervaring met deze set?
Hoeveel werk is het om zoiets in te bouwen?
De versterker ligt normaalgesproken in de kofferbak zeker?
Dat wordt nogal een klus qua kabelboom.
Of zou het bijvoorbeeld ook onder het handschoenenkastje passen?
Dat maakt de operatie al een stuk vriendelijker...
Hoeveel werk is het om zoiets in te bouwen?
De versterker ligt normaalgesproken in de kofferbak zeker?
Dat wordt nogal een klus qua kabelboom.
Dat maakt de operatie al een stuk vriendelijker...
Bij voorbaat mijn excuses als ik wat bijdehand overkom...
Bovendien wordt die versterker te warm om achter je dash te plaatsen en voor de stroom moet je toch naar de kofferbak, dan kun je de versterker ook net zo goed daar plaatsen.
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Ik ken héél veel merken die audio voor BMW leveren, maar deze is nieuw. Lijkt op een chinees, het spul is nochthans alleen via eBay te koop. Maar héél eerlijk, voor dat geld? Ik denk dat je beter je bestaande speakers kunt laten zitten. In elk geval zou ik je met klem adviseren om geen no-name spul op eBay te bestellen en dat zelf in te bouwen als je er niet verdomd veel verstand van hebt.sjef schreef:Niemand ervaring met deze set?
Als je een pasklaar systeem hebt (dus met kabels en alles) en je hebt ervaring met dit soort zaken dan ben je een dag bezig. Als je echt snel bent dan doe je het in zes uur, alleen dan had je deze vraag niet gesteld.Hoeveel werk is het om zoiets in te bouwen?
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Welke? De af-fabriek versterker of die in de advertentie?De versterker ligt normaalgesproken in de kofferbak zeker?
Knippen en plakken inderdaad en zorgen dat je overal de plus en de min goed hebt.Dat wordt nogal een klus qua kabelboom.
![nee :nee:](./images/smilies/neen.gif)
Bovendien wordt die versterker te warm om achter je dash te plaatsen en voor de stroom moet je toch naar de kofferbak, dan kun je de versterker ook net zo goed daar plaatsen.
Even heel cru, maar als ik het goed lees dan mag het niet veel kosten en wil je het ook nog zelf doen. Mijn advies: lekker laten zitten en niks aan doen. Vandaag weer een E46 gezien met een chinese radio erin die iemand er zelf in had gezet. Die man is nu ene veelvoud kwijt alleen om de boel weer aan de praat te krijgen. Goedkoop = duurkoop.Dat maakt de operatie al een stuk vriendelijker...