Nieuwe Eigenaar 335i Sedan (2007)!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hoax

Nieuwe Eigenaar 335i Sedan (2007)!

Bericht door Hoax » 15 okt 2016, 15:38

Hallo beste mensen,

Het is fijn om weer terug te zijn op het Bimmer Portal. Nadat Ik een M5 e60 had heb ik een Audi RS4 B7 gehad en nu weer overgestapt op iets goedkopers met automaat/semi automaat. Vooral de automaat was voor mij belangrijk en ik wil eigenlijk nooit meer terug naar een handbak. Daarnaast ben ik ook nog eens super blij dat ik een 335 heb kunnen vinden met 4 deurs (luxe executive uitvoering maar wel met alle sport opties) Ik heb echter een paar vraagjes.

Ik heb 6 maanden Bovag garantie dus problemen opsporen of problemen voorspellen binnen deze 6 maanden is belangrijk voor mij. De auto heeft ongeveer 130.000 gelopen en ik rijd zelf ongeveer niet meer dan 12.000 per jaar.

Al die tijd is de auto keurig onderhouden maar er is nooit serieus groot werk aan gedaan zoals dure onderdelen vervangen. Ik ben 3e eigenaar. De 1e heeft er 8 jaar in gereden. De 2e eigenaar maar een jaartje.

Mede omdat er nooit dure onderdelen ziijn vervangen heb ik besloten niks aan de auto te doen waar de garantie door zal vervallen. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken. Waar zou ik op moeten gaan letten of naar laten kijken nu? De auto gaat trouwens als een kanon kan me niet eens voorstellen dat ie niet al getuned is, hoe kan ik dit testen behalve een dyno test? Auto rijd prima nu, stuurt alleen erg zwaar bij lage snelhed maar ik weet dat dit normaal is.

Welk preventief onderhoud zou ik na de garantie periode moeten gaan doen? Zijn er bijv. problemen met drijfstanglagers bekend?

Bedankt voor de tips!

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”