BMW E92 325i misfire cilinder 6!
-
BMWE92-325i
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 20:45
BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Een hele goedeavond BMW fans! Ik zit met een dilemma, ik kamp al sinds een paar maanden met een motorstoringslampje en onregelmatig lopen met koude motor/inhouden tijdens het rijden. Na 2/3km gaat het lampje uit en rijdt de auto weer hoe hij moet rijden. Heb al meerdere malen mijn BMW laten uitlezen bij een BMW specialist. Met uitlezen kwam telkens dat er overslag/misfire was op cilinder 6. Dus werd mij aangeraden om het trio: injector , bobine en bougie te vervangen van cilinder 6. Dus 1x injector 1x bobine (cilinder 6) en alle overige bougies uiteraard. Dit allemaal is ongeveer een maandje geleden vervangen totdat 2 weken geleden weer het motorstoringslampje begon te branden bij koude start en de auto weer onregelmatig liep. Dus heb ik weer zo snel mogelijk laten uitlezen en het resultaat was als volgt:
- Overslag/Misfire cilinder 6 (0029D2)
Het is weer hetzelfde foutmelding als voorheen..
Ik begin een beetje ongeduldig te raken en raak een beetje hopeloos onderhand. Dit omdat het al sinds mei dit jaar zo is. Ik heb meerdere malen gehoord dat het de kinderziektes zijn van dit soort modellen o.a falende/lekkende injectoren waardoor hij niet lekker en/of onregelmatig loopt.
Heeft iemand hier een goed advies voor me? Zou ik de risico nemen en toch ALLE injectoren laten vervangen in de hoop dat hij weer zoals het hoort gaat rijden?
Het gaat hier om een BMW E92 325i 3.0 N53 motor en is uit 2008.
Bij voorbaat dank
Mvg.
- Overslag/Misfire cilinder 6 (0029D2)
Het is weer hetzelfde foutmelding als voorheen..
Ik begin een beetje ongeduldig te raken en raak een beetje hopeloos onderhand. Dit omdat het al sinds mei dit jaar zo is. Ik heb meerdere malen gehoord dat het de kinderziektes zijn van dit soort modellen o.a falende/lekkende injectoren waardoor hij niet lekker en/of onregelmatig loopt.
Heeft iemand hier een goed advies voor me? Zou ik de risico nemen en toch ALLE injectoren laten vervangen in de hoop dat hij weer zoals het hoort gaat rijden?
Het gaat hier om een BMW E92 325i 3.0 N53 motor en is uit 2008.
Bij voorbaat dank
Mvg.
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Waarom laat je hem niet maken bij "een BMW specialist"?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Precies. Daar zijn vast meer auto's voorbij gekomen met jou probleem. En anders hebben ze jou probleem zo gevonden. Nu blijf je maar tobben en gokken wat er evt kan zijn. Kost je geld, tijd en een hoop irritatie.
Bel eens met dit bedrijf. http://Www.bmw-specialist.nl . Die kunnen je vast helpen, zodat je weer plezier van je bmw hebt.
Bel eens met dit bedrijf. http://Www.bmw-specialist.nl . Die kunnen je vast helpen, zodat je weer plezier van je bmw hebt.
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
In welke regio woon je? In regio Amsterdam/Zaanstreek kan ik RM Motorsport aanraden, geweldige garage met alle gereedschappen voor handen voor een héle nette prijs.
-
BMWE92-325i
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 20:45
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
@Source de reparatie is bij een BMW specialist uitgevoerd..
Ik woon in provincie Zeeland dus dat is helaas geen optie..
Ik woon in provincie Zeeland dus dat is helaas geen optie..
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Opnieuw ter reparatie aanbieden?
Edit:
wat is de bedoeling van het probleem? Wil je dit zelf oplossen?
Edit:
wat is de bedoeling van het probleem? Wil je dit zelf oplossen?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
BMWE92-325i
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 20:45
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Na een beetje research te hebben gedaan op het internet kwam ik steeds hetzelfde verhaal
Here is a quote from the most current N54 fuel injector replacement service bulletin: IMPORTANT: Injectors with index 11 and higher have a different calibration and construction than injectors with index 10 and lower. Due to this difference, the injectors with index 11 and higher and injectors with index 10 and lower cannot be mixed on the same engine bank (i.e., cylinders 1-3 or 4-6). Once a bank of injectors is at index 11 or higher, the “bank set replacement” requirement no longer applies. For index 11 injector failures, only replace the failed injector
I would not operate my engine with those mismatched injectors on the same "bank" (i.e. 1-3 or 4-6) -- at least under any heavy load. I don't know everything about the internal construction differences, but I'd imagine BMW's policy has something to do with the way the newer injectors function and the fact that each bank of injectors share an oxygen control sensor that is responsible for fuel trims/control. When the "11" index injectors first came out, BMW wanted the entire set replaced. Take that for what it's worth.
Omdat de N53/N54 zelfde injectoren hebben komt het verhaal toch overeen met mijn probleem.. Het probleem houdt zich aan na het vervangen van één injector van cilinder 6 met een nieuwere soort index. Dus komen de 2 andere injectoren niet overeen met die van cilinder 6. Er staat aangegeven dat je met de index 10 of minder ze per bank: cilinder 123 of cilinder 456 kunt vervangen. En pas bij 11 en hogere index wel individueel kunt vervangen. Dus mijn conclusie is injectoren van cilinder 4 en 5 meevervangen en inleren moet het probleem wel verholpen zijn lijkt mij..
Here is a quote from the most current N54 fuel injector replacement service bulletin: IMPORTANT: Injectors with index 11 and higher have a different calibration and construction than injectors with index 10 and lower. Due to this difference, the injectors with index 11 and higher and injectors with index 10 and lower cannot be mixed on the same engine bank (i.e., cylinders 1-3 or 4-6). Once a bank of injectors is at index 11 or higher, the “bank set replacement” requirement no longer applies. For index 11 injector failures, only replace the failed injector
I would not operate my engine with those mismatched injectors on the same "bank" (i.e. 1-3 or 4-6) -- at least under any heavy load. I don't know everything about the internal construction differences, but I'd imagine BMW's policy has something to do with the way the newer injectors function and the fact that each bank of injectors share an oxygen control sensor that is responsible for fuel trims/control. When the "11" index injectors first came out, BMW wanted the entire set replaced. Take that for what it's worth.
Omdat de N53/N54 zelfde injectoren hebben komt het verhaal toch overeen met mijn probleem.. Het probleem houdt zich aan na het vervangen van één injector van cilinder 6 met een nieuwere soort index. Dus komen de 2 andere injectoren niet overeen met die van cilinder 6. Er staat aangegeven dat je met de index 10 of minder ze per bank: cilinder 123 of cilinder 456 kunt vervangen. En pas bij 11 en hogere index wel individueel kunt vervangen. Dus mijn conclusie is injectoren van cilinder 4 en 5 meevervangen en inleren moet het probleem wel verholpen zijn lijkt mij..
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Stuur je vin eens + het service bulletin dan kijk even.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
BMWE92-325i
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 20:45
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
@Source VIN: PV89824
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
en het service bulletin?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
BMWE92-325i
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 20:45
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Sorry misschien stomme vraag maar wat houdt een service bulletin in?
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
De tekst wat je hierboven hebt gepost.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Hallo, ik heb hetzelfde probleem, maar dan met cilinder 4, ik ben erg benieuwd of het probleem van BMW E92 325i opgelost is en hoe!
Groet René
Groet René
- Rene Harley
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 dec 2015, 11:35
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Iemand?
Als je leest op Internet, dan hebben enorm veel BMW rijders last van dit euvel! Wat ik niet begrijp is, als je opnieuw start is het probleem weg, rijd je de hele dag probleemloos, bij nieuwe start, geen misfire, motor loopt fantastisch (in mijngeval dan) soms de volgende dag geen misfire, dan weer wel!
In mijn beleving als het een injector zou zijn, moet je er toch continue last van hebben? Bij bovenstaande bericht, begin van dit topic, bobine, bougie, injector van betreffende cilinder vervangen en probleem komt na maand weer terug? Wie weet het antwoord?
Groet René
Als je leest op Internet, dan hebben enorm veel BMW rijders last van dit euvel! Wat ik niet begrijp is, als je opnieuw start is het probleem weg, rijd je de hele dag probleemloos, bij nieuwe start, geen misfire, motor loopt fantastisch (in mijngeval dan) soms de volgende dag geen misfire, dan weer wel!
In mijn beleving als het een injector zou zijn, moet je er toch continue last van hebben? Bij bovenstaande bericht, begin van dit topic, bobine, bougie, injector van betreffende cilinder vervangen en probleem komt na maand weer terug? Wie weet het antwoord?
Groet René
Re: BMW E92 325i misfire cilinder 6!
Tja ik zou naar een garage gaan die weet wat die doet maarja tegenwoordig is iedereen expert.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||



