Afgelopen week sloeg de paniek lichtelijk toe. Ik had fijn alles ingesteld op de iDrive, maar toen ik op een morgen in de wagen stapte was hij alles weer 'vergeten': de aircotemperatuur stond (te) laag, de navi-adressen klopten niet meer, de voorkeurszenders stonden er niet meer in. Na even te hebben nagedacht en gezocht bleek het in de sleutel te zitten: de nieuwe instellingen zijn op sleutel 1 opgeslagen en niet op sleutel 2. Er zijn dus 2 profielen, afhankelijk van welke sleutel er gebruikt wordt.
Ik heb geen 2 profielen nodig. 1 sleutel hangt aan een grote sleutelbos, de andere heeft een mooi lederen hoesje eromheen. Ga ik werken of moet ik bij iemand waar ik de sleutel van heb naar binnen, gaat bos 1 mee. Ga ik uiteten en heb ik enkel de wagen en de portemonnee nodig, dan gaat sleutel 2 mee.
De vraag is nu: hoe kan ik die 2 sleutels syncen? Het liefst zou ik die profielen gewoon uitschakelen en zodat de auto altijd hetzelfde ingesteld staat. De vrouw rijdt ook in de auto, maar die is niet zo van de fancy instellingen