Geen storingen, geen vreemde waarden, vanos ventielen, bobines en bougies nieuw. Motorflush en laatste 2 jaar elke 10.000 nieuwe olie (5W30). Hij start goed loopt stationair goed (2 jaar terug toen ik de auto net had wilde hij na een warme start nog wel eens een beetje schudden), trekt tot circa 4000 rpm prima maar daar boven heb ik niet het gevoel dat de 6 cilinder er dan echt hard aan gaat trekken.
Zelf dacht ik aan de injectoren. Een expert vond 1 injector verdacht. De laatste expert zei dat ik het niet in de injectoren moet zoeken.
Hij dacht dat de afdichtingsringen van VANOS misschien zijn versleten of een defecte LMM. Ik kan heel erg weinig vinden over versleten VANOS afdichting op internet bij de N52 motoren. Komt eigenlijk alleen maar voor bij de oudere motoren van voor de N serie. En dan is nog de vraag of dat leidt tot vermogensverlies in het hogere toerenbereik.
Ik dacht dat de LMM niet wordt gebruikt door de ECU bij vollast. Zelf blijf ik de injectoren verdacht vinden. Ik heb 3 keer het afgelopen injectorreiniger in de benzine gegooid. ik heb de indruk dat het schudden na het starten bij een warme motor daarna is verdwenen.
Ik weet het intussen niet meer