Teller unit vizierglas en frame van elkaar?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sebas2017

Teller unit vizierglas en frame van elkaar?

Bericht door Sebas2017 » 14 dec 2016, 16:13

Ik weet dat het vizier 1 gedeelte is dus het frame met het vizier plexiglas vast zit.. Maar is er toch een manier om die 2 van elkaar te scheiden en weer vast te kitten/lijmen of te timmeren.. Moet nog beginnen om de unit uit de auto te halen etc maar ik weet van men vorige bmw's dat het "1" unit is.. Wil de plaat van de wijzers een folietje geven en daarna de chrome ringen er in plaatsen..

buutnhuus

Re: Teller unit vizierglas en frame van elkaar?

Bericht door buutnhuus » 16 dec 2016, 19:14

schroeven aan de achterkant van de unit...
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

deepbass909

Re: Teller unit vizierglas en frame van elkaar?

Bericht door deepbass909 » 31 dec 2016, 00:34

Het glas hoeft er niet uit om bij de wijzerplaten te komen. Je moet alle schroeven aan de achterzijde los draaien (zijn torx-schroeven) en dan kan je de beide helften van elkaar schuiven. Sommige zijn wit met blauw, die kan je op de overgang tussen deze delen uit elkaar halen. Bij zwarte tellerbakken moet je even goed kijken waar de naad loopt (ongeveer 4 cm vanaf de achterkant).
Afbeelding
De naad loopt tussen de stikker met VDO/BMW erop en het beige strookje erboven. Als je de unit in je handen hebt, zie je het snel genoeg.

Heb je de beide helften van elkaar, dan zitten de wijzerplaten nog vast aan de voorzijde.
Afbeelding
Bovenop ligt de achterzijde, die kan je aan de kant leggen. Onderop op de foto ligt de voorzijde.

Als je goed kijkt, zie je midden boven, direct onder het symbool van grootlicht, een zwart staafje, met een half cirkelvormig wit hulsje. Dat hulsje moet je (uit m'n hoofd) half rond naar links draaien.
Er zitten links en rechts onder nog 2 van zulke staafjes (links van de temperatuurmeter en rechts van de benzinemeter), die moeten ook los.

Zijn die los, dan kan je de wijzerplaten uit het front tillen.

Tip, leg direct daarna het front omgedraaid op tafel (met het glas naar boven), om te voorkomen dat er stof en andere vuiligheid in komt. Er is namelijk niets zo storend als een stofje dat achter het glas zit (trust me).

De naalden zouden vrij gemakkelijk eraf gehaald kunnen worden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Montage is precies het tegenovergestelde.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”